beslagen bril

Ik ben bril dragend, en heb dus de skibril over mijn bril. Nu beslaat de bril constant. Is hier een middeltje voor, om het beslaan tegen te gaan.
en, contactlenzen is geen optie.

ik heb dit probleem, al zoooo lang. Maar misschien is er wel een simpele oplossing.

Bij echt slechte weersomstandigheden vind ik het fijn mijn “gewone bril” onder mijn goggles te dragen (ipv mijn sportbril op sterkte). Om van het beslaan af te zijn heb ik aan beide kanten een stukje schuim uit de bovenrand van mijn goggles gesneden; werkt voor mij perfect (mijn helm heeft een klein klepje dat er overheen valt dus ik heb geen last van binnenkomende sneeuwvlokjes) maar je kan het natuurlijk ook uit de zijkant of onderkant slopen.

mama on a mission in the snow

In morgen een beetje afwasmiddel gebruiken.later op de dag misschien een beetje spuug.
Het helpt.

@hooykaas bedoel je op de gewone bril, of op de skibril, die je over je gewone bril hebt.

@marie-louise kan bij alle twee.Zorg wel dat je bij sneeuwval je bril niet af doet.
Dit heb ik geleerd bij het duikexamen met perslucht.
Kan ook bij de ramen van de auto even afnemen met een doekje met vloeibaar afwasmiddel erop.

@marie-louise: sneller gaan! De binnenkant krijgt niet genoeg verluchting, en dat wordt opgelost door niet te blijven staan ;-). (en anders kijken of er geen skibrillen bestaan die beter verluchten – zie ook @Rachel-P)

De mogelijkheden die ik (als brildrager) zie zijn: contactlenzen (maar voor jou helaas geen optie), een goggle met een inzetbrilletje – dat geeft iets meer ruimte tussen je gezicht en de brilglazen wat zou kunnen helpen (@Rogier heeft goeie ervaring met de Adidas ID2 met inzetstuk), en weer anderen zweren bij een vizierhelm

Op zonnige dagen vind ik persoonlijk een zonnebril op sterkte nog steeds het beste, en anders is het toch maar klooien met lenzen :-).

Tandpasta!

(ja echt)

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Je zult zien dat bijna alles wat je op je glas smeert en waar je doorheen kunt kijken, zal zorgen dat je bril niet beslaat. In de duikwereld gebruikt men spuug en in de racerij afwasmiddel; beide zouden goed genoeg moeten werken. Tevens zijn er genoeg anti-condens (schoonmaak)middelen en/of doekjes verkrijgbaar met het zelfde effect. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Bij Action (onder meer) brillendoekjes. Kosten vrijwel niets en gemakkelijk mee te nemen om tijdens de lunch nog even opnieuw op te poetsen.

Edwin van Riel

Drupje wasmiddel goed uitwrijven ,gebruik ik ook op het vizier van mijn motorhelm werkt super

@Morzel, je hebt gelijk. Omdat we met een groep zijn, hebben we altijd bepaalde punten waar we stoppen, om op elkaar te wachten. Het was me nooit zo opgevallen, dat ze juist dan beslaan.
ik ga in ieder geval jullie tips proberen. Ook de tandpasta , weet niet of ik dan nog wel wat zie, haha
Als dat niet voldoende helpt, ga ik de tip van @Rachel-P proberen.
Bedankt voor jullie tips.

Ik zou de Adidas ID2 Pro ook zeker overwegen.
Heb 'm zelf ook na jaren gekloot met beslaan. Natuurlijk, als je het zelf serieus warm hebt terwijl het buiten ijskoud is kan ie nog wel beslaan, maar als je voldoende in beweging blijft en niet telkens heel lang blijft wachten, heb je er een prima goggle aan die het véél beter doet met een bril eronder dan heel veel andere goggles. Kost een paar centen, maar ik ben er tot nu toe erg blij mee.

Ik heb hetzelfde probleem bij stilstaan. Als ik weer vertrek en dus snelheid maak haal ik de goggle voor een paar seconden van mijn gezicht (paar centimeter is genoeg), de frisse lucht doet de rest.

Running against the wind

Tandpasta!

(ja echt)

Embee op 2 feb 2016 16:21

zonder whitener (schuurmiddel) ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Idd tandpasta! Ff insmeren en dan afspoelen. Mijn duikinstructeurs waren niet zo dol op spuug;)

Klein beetje scheerschuim (geen gel). Werkt overigens ook op je autoruit…

Ik zou voorzichtig zjn met tandpasta. In veel soorten tandpasta zit een polijstmiddel (vaak krijt oid) dat zou je lens en de coating aan kunnen tasten.

True. Maar als je het voorzichtig insmeert met je vinger loopt het wel los met krasjes e.d.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Ik heb bij mn laatste wintersport 2 dingen geprobeerd, speciaal anti-condens brillendoekje en anti-condens druppels.
De druppels werkte niet ideaal, de doekjes wel! ik had defog-it doekjes, kost niks en je kunt t heel vaak hergebruiken. Lijkt me beter/veiliger voor je glazen dan afwasmiddel of tandpasta !

@Ger435 weet jij ook, waar ze te koop zijn, of bedoel je de gewone brillendoekjes.

@marie-louise DEFOGIT Kan je hier bestellen. Tel nr. 050-5515200

Edwin van Riel

Of kijk even bij je lokale opticien, bij mij hadden ze 't daar ook gewoon liggen :)

Plaats een reactie