Vertrek vanuit Lermoos naar Nederland

Wat zijn jullie ervaringen van het vertrek op zaterdagochtend vanuit Lermoos naar huis? We rijden zaterdagochtend 6 februari weg.
Moet ik rekening houden met files het dorp uit, of zou het mee moeten vallen?

dag @FHJansen , wanneer ? Hoe laat? Vakantieperiode? Dit zijn erg belangrijke factoren.
In principe zit je vrij snel op de “grotere wegen”.
Wij hebben nog nooit file gehad bij het buitenzijden. (wel bij binnenrijden)

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

@ SnowCJ goeie vraag!
@FHJansen
Uitgaande dat je aan het eind van 1 van de voorjaarsvakanties op zaterdagochtend wil vertrekken vanuit Lermoos kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat dat erg druk is en dus file rijden op de 179. Veel verkeer wat al onderweg is vanaf de Fernpass op de 179 richting Ulm. Wij gingen altijd op vrijdag in de middag rijden dan kom je ook nog wel files tegen, voornamelijk forenzende Duitsers, maar deze files zijn een stuk korter dan op wisseldagen.

Member of global cooling initiative

Dank voor je antwoord JOs en SnowCJ. Het betreft a.s. Zaterdagochtend 6 februari.

ooh, dan zal te meevallen denk ik, weet later is ander verhaal.

Wij zijn afgelopen jaar zonder problemen het dorp uitgereden om 6.00uur. Dat was ook buiten het seizoen.

Zijn veel forum discussies over die route. Algemene regel die je daarin terugziet is voor 07.00h vertrekken.

Zijn veel forum discussies over die route. Algemene regel die je daarin terugziet is voor 07.00h vertrekken.

PaddyB op 2 feb 2016 21:30

Route, afstanden, snelheden en (rij)tijden lijken voor sommigen zelfs het belangrijkste in het leven te zijn.

Rob

Wij zijn een keer gaan rijden om een uur of 8. Dat was in het hoogseizoen ergens in Augustus en dat was prima te doen. In de winter vast niet anders :P. Je zit immers zo op de snelweg. Als je iets verder moet, dan ga je over de Fernpass en dan loopt het veel eerder vast.

Not all who wander are lost

Advies: ga gewoon niet te laat. 6 Februari lijkt geen drukke dag VANUIT Oostenrijk naar Duitsland/Nederland. Ik vermoed dat je zelfs nog wel even kunt ontbijten.

Wil je zekerheid, stap dan uiterlijk om 06.00 uur in de auto en dan kom je makkelijk de B179 af, door de grenstunnel en ontloop je de drukte bij Memmingen en Ulm.

Maar … het weer bepaalt ook de drukte. Sneeuw/regen = drukker dan droog weer.

Goede reis.

Piste riderrrrr

Ik vertrek meestal ergens rond zes uur weg van wintersport; nergens last van dan. Lokale personen ook al vaker horen zeggen dat dat verstandig is, omdat na zeven uur de drukte begint. Geldt overigens niet specifiek voor Lermoos.

Bedankt voor de tips! De wekker staat morgen om 5:45 ;-))
6:15 trap ik hem aan! Ik laat het jullie wel weten hoe de reis verlopen is!
Groeten!

Plaats een reactie