route Enschede - Saalbach

mijn vraag is wat de beste tijd is om te vertrekken naar Saalbach, ik twijfel om of op zaterdagavond 13 februari te vertrekken of 14 februari smorgens vroeg. Iemand hier ervaring mee?

Lijkt mij dat 13 feb een erg drukke dag zal zijn ivm vakantieperiodes in Nederland en wellicht ook Duitsland? De 14e zal dan een rustigere dag zijn om te gaan rijden.

Lijkt mij dat 13 feb een erg drukke dag zal zijn ivm vakantieperiodes in Nederland en wellicht ook Duitsland? De 14e zal dan een rustigere dag zijn om te gaan rijden.

Marijnt op 4 feb 2016 10:09

zijn er dan vakanties in nederland?
wat ik kan vinden op internet is dat de voorjaarsvakantie in nederland overal beginnen op 20 of 27 februari.

Ik begrijp dat je niet eerder kan vertrekken? Ik vertrek naar Saalbach op vrijdagmiddag. Ik vermoed dat het druk zal zijn op zaterdag, hoogstwaarschijnlijk wel in noordelijk richting omdat die week er weinig vakantie is in Nederland en Belgie.

Dat is precies de week dat er géén vakanties zijn in NL en ook niet in Duitsland. Maar er is altijd weekendverkeer met name op zaterdag. Volgens mij kun je die zaterdag best al vertrekken maar op zondag zal het net wat rustiger zijn.

Op zaterdagavond is het meeste vakantieverkeer al op bestemming. Zal dan ook wel meevallen met de drukte. De grootste groep zal op zaterdagochtend op de weg zijn, met een piek zo tegen de middag.

One life. Live it.

Ik denk ook dat de drukte in beide gevallen mee zal vallen. Ik zou beslissen op basis van het weerbericht en of je die zondag al op de latten zou willen staan.

@MartBus Klopt, ik had het verkeerd onthouden. In het volgende topic een overzicht van de meeste Europese landen: https://www.wintersport.nl/forum/topic/197342

bedankt allemaal voor jullie reacties, @michaelh op vrijdag vertrekken is inderdaad geen optie. een gunstige week voor de wintersport dus, nu alleen nog mooi weer!

Wij rijden altijd Münster, Dortmund, Kassel, wurzburg, Nürnberg, munchen, richting Salzburg dan afslag richting inzell (siegsdorf eraf) lofer, saalfelden dan richting saalbach.
Ook vanuit Enschede. Persoonlijk fijnste route.

Hangt ook van weer af. Route Kassel en ijzel is geen leuke combinatie…

Wij rijden altijd Münster, Dortmund, Kassel, wurzburg, Nürnberg, munchen, richting Salzburg dan afslag richting inzell (siegsdorf eraf) lofer, saalfelden dan richting saalbach.
Ook vanuit Enschede. Persoonlijk fijnste route.

Harald2 op 4 feb 2016 18:21

@harald2 dan neem je deze route dus?

null

@MartBus klopt.
Wij rijden m altijd in 2 dagen.
Vrijdagochtend weg. Lekker op tijd in hotel met pot bier. En dag 2 rijden we lekker in 2 uur naar SH.

Plaats een reactie