Drukte paasvakantie

Hier ben ik alweer.
Zoals ik al vreesde, heeft men vouw geen verlof gekregen voor de krokus. Dus het nieuwe plan is(zo blijven we bezig…) om van 26/3 tot 2/4 op reis te gaan, dit is de eerste week van de paasvakantie. Is het dan terug overal overal zo druk als in de krokus enz.? Moet ik qua route ergens rekening mee houden ? (bestemming zoals vaak nog onbekend).

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Heb de ervaring dat het met Pasen altijd rustiger is als met de Krokus, op de piste als ook op de Duitse snelwegen.

Dienten Die Alte schule

Eens met Elly3.

Je hoeft alleen rekening te houden met de sneeuwzekerheid van het ski-gebied. Alhoewel, de afgelopen jaren viel er altijd veel verse sneeuw met pasen, hopelijk dit jaar wederom.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

In Nederland bestaat de paasvakantie niet meer, van Nederlandse gezinnen zul je dus geen last hebben.
Mijn ervaring is ook dat het niet enorm druk is, misschien met uitzondering van het paasweekend zelf.
Sneeuwzekerheid zal met de vroege pasen dit jaar geen groot probleem zijn.

super, bedankt voor de antwoorden!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Vorig jaar was de paasvakantie alleszins zeer rustig (zat toen in Val Di Fiemme).

Bij de Belgen wordt de paasvakantie stilletjes aan wel even populair als de krokusvakantie. Het is zelfs zo erg gesteld dat mijn werkgever monitoren tekort komt voor pasen 1 maar niet voor de krokus. Maar gelukkig zijn het alleen de Belgen.

Ik veronderstel, gezien de huidige sneeuwval en klimaat. Dat er nog veel skigebieden goed te doen zullen zijn, eind Maart? :D Eer alles weg is, moet alles toch wel erg hard veranderen op 3 weken, maar alles kan zeker…?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Jaren met Pasen naar Ischgl geweest en altijd een paar dagen van te voren geboekt. Met andere woorden je hebt tijd zat.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie