Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Kan iemand mij helpen met volgende vraag. Wij willen binnenkort graag toch nog een paar dagen naar winterberg om te skiën. Maar rijden er in en rond winterberg ook bussen naar de lift(en) zoals in bv Oostenrijk? Zodat al je wat verder af zit je niet telkens de auto (en parkeerkosten) hoeft te pakken. Tevens omdat we dan beter kunnen bepalen of oma ook mee gaat, zij gaat namelijk niet skien maar willen haar wel de ruimte bieden wat in de omgeving te doen. Helaas ik verder weg voor ons dit jaar niet haalbaar vandaar de optie Winterberg. Hopelijk kan iemand mij (snel) verder helpen. Mijn dank alvast.

Er rijden volgens mij wel lijnbussen maar niet zoals in de alpen dat je met je skipas gratis mag. Wel kan het natuurlijk zo zijn dat je hotel een eigen ski shuttle ofzo heeft. In principe kun je in Winterberg parkeren zonder parkeerkosten, volgens mij heb je alleen bij der Brabander parkeerkosten.

#proudtobepartofleswintersporters

parkeren winterberg kost ongeveer 4 a 5 euro voor een dag.
Vaak krijg je in een hotel een toeristenkaart waarmee je gratis per openbaar vervoer kan reizen door heel sauerland.

Parkeren bij de verschillende (opstapplaatsen) pistes is meestal gratis.
Zie ook: https://www.wintersport.nl/dorpen/winterberg/forum/topic/178…
En er zijn best wat plekken waar oma in een skihut of pisterestaurant kan zitten en af en toe de familie voorbij kan zien skiën (Bobhaus, Schneewittchenhaus, onderaan de Rauher Busch).

Parkeren langs de pistes is bijna overal gratis in Winterberg. Wanneer je hotel of appartement boekt in de omgeving van winterberg zit er vaak een sauerlandkarte bij inbegrepen waarmee je gratis met het ov kan en ook nog veel korting krijgt bij activiteiten in de omgeving.

Born to Ride

In Oostenrijk zijn de bussen alleen gratis voor mensen in skikleding (aannemelijk dat ze een skipas hebben). Met gewone kleren is de kans aanwezig dat je niet mee mag.

Plaats een reactie