Nieuwe ski's

Hello,

Ik heb besloten om mijn oude setje ski’s te vervangen.
Het waren geweldige ski op de piste, alleen off piste kwamen ze niet vooruit.

Daardoor ben ik nu wat meer opzoek naar een All mountain of freeride ski.
Wil namelijk in de toekomst wat meer off piste gaan skiën.

Ik ben 1,90m lang en weeg ongeveer 77kg. Ik zit ongeveer 50 on piste en 50 ernaast. Nu heb ik drie verschillende ski’s gezien waar ik wel interesse in heb.

Rossignol Sin 7
Rossignol Soul 7
Nordica Nrgy 100

Iemand ervaringen met deze ski’s? Of andere aanbevelingen / tips?
Ik hoor het graag van jullie!

Als de oudjes op de piste nog zo lekker zijn, zou ik er eerder een paar naast kopen, wellicht ook een optie? Anders blijft het een compromis.

Edwin van Riel

Helaas zijn de oude ski niet meer bruikbaar. Dus ben toch opzoek naar iets voor beide mogelijkheden

Mijn man heeft de sin 7. Hij was blij verrast door deze ski. Mijn man skiet meestal op de piste en soms er buiten. Ze zijn snel, stabiel en bochten gaat gemakkelijk. Ik heb hem niet gehoord over klapperen en stuiteren wat ik soms in de reviews teruglees. Hij is wel wat zwaarder

Ik zou voor all mountain eerder voor Sin 7 gaan. Soul 7 zijn wel echte poederlatten naar mijn idee. Vergeet niet dat deze twee ski’s wel gaan klapperen op hogere snelheid! Maarja dat houd je toch met zulke latten.

A winter without powder isn't a winter!

Ik zou voor all mountain eerder voor Sin 7 gaan. Soul 7 zijn wel echte poederlatten naar mijn idee. Vergeet niet dat deze twee ski’s wel gaan klapperen op hogere snelheid! Maarja dat houd je toch met zulke latten.

Joostw op 10 feb 2016 22:18

Hoe bedoel je met ‘zulke latten’?

When life gets too complicated.... SKI

Ik denk dat @JoostW bedoelt: latten die primair ontworpen zijn op zachte sneeuw mee te skiën. De tips en tails van de Soul 7 zijn dusdanig licht van gewicht en constructie, dat ze bij de geringste weerstand van beetje zware sneeuw, lucht of vibraties behoorlijk gaan trillen. Aan de zwarte body van de ski heb je nog wat aan grip als je niet te veel weegt en je techniek goed is, maar de uiteinden van deze ski - en inderdaad: in mijn ervaring van alle ski’s met een vergelijkbare constructie die ik heb geskied - klapperen behoorlijk. Daar moet je tegen kunnen.

Maar @Alex, je lijkt dit te zeggen vanuit een eigen beeld van deze ski’s… Veel op geskied dus?

@GiGi Ik stel de vraag omdat ik de opmerking van @Joostw interpreteer als een algemene stelling. Misschien bedoelt hij specifiek de Rossi’s, maar ik lees hem anders :-P

Als hij het algemeen bedoeld ben ik het niet met hem eens, want mijn latten gaan echt niet klapperen op hoge snelheid :-)

When life gets too complicated.... SKI

@Alex ik bedoel inderdaad wat @GiGi zegt.

Ik bedoel niet specifiek Rossi’s. Ik bedoel de poederlatten die gewoon een grote tip hebben, Rossi’s hebben dat en mijn Salomon Rockers hebben dat. Klapperen doen ze beide op hoge snelheid.

A winter without powder isn't a winter!

De SIN7 klappert een heel stuk minder dan de Soul en met jouw gewicht geeft hij ook voldoende float als je hem maar in de langste lengte neemt namelijk 188.

Maar in de breedte 98 is er ook veel meer en serieuzer materiaal te vinden hoor.

Heb zelf recent de keuze gemaakt tussen de Schreditor en de Annex van K2 in dezelfde breedte. Het is de Annex geworden omdat ik iets minder speels wilde. Ik kan je vertellen dat je een flinke vent bent als je die aan het klapperen krijgt:-)

Excuses voor de late reactie. Bedankt voor alle reactie’s.

Maar ik Ben nu nog aan het twijfelen. Ik kan namelijk voor een leuke prijs aan de volgende skies komen.

Rossignol sin7
Atomic vantage 95c
Nordica nrgy 90

Iemand nog aanbevelingen?

De Rossignol en de Atomic doen het vrij belabberd op harde sneeuw, vind ik. Dus van de drie zou ik de Nordica nemen, in 177.

Net als Spam zou ik de SIN nemen

Plaats een reactie