zelf lunch meenemen doen we dit ?

Na aan leiding van het topic wat te knabbelen mee op de piste. Viel het mij de afgelopen weken op dat steeds meer mensen met rugzak op skiën met daarin een complete lunch met thermosfles en al. En dan heb ik het niet over off piste of tour skiërs. Zelf vind ik het skiën met rugzak minder. Maar als je 3 tot 4 euro alleen al voor een kom chocomelk / koffie betaald, om over de rest nog maar te zwijgen,zet het je wel aan het denken,vooral als je in een appartement zit. Dan is een broodje zo gesmeerd .Wintersport is duur en je kunt je euro maar 1 keer uitgeven.Wat vinden we ervan

Ik vind het wel begrijpelijk dat mensen hun eigen lunch mee nemen. Zelf eet ik elke dag gewoon bij een restaurant o.i.d. We hebben wel eens geprobeerd zelf eten mee te nemen, maar dit is lang niet zo fijn. Bij een restaurant kan je heerlijk even binnen opwarmen (als het koud is en het sneeuwt) en zit je echt even lekker. Daartegenover als je je eigen broodje meeneemt ga je vaak sneller weer door en zit je (bij slecht weer) koud buiten…
Je kan inderdaad je euro maar één keer uitgeven, dat klopt. Maar ik ben maar 6 dagen in een jaar aan het skiën, dus die zes dagen dan ‘minderen’ doe ik niet aan hoor! :P

Maar iedereen z’n eigen keus. Snel doorskiën en korte pauze’s; dan is broodje mee makkelijker dan uitgebreid gaan zitten natuurlijk!

Stay frosty

Eten meenemen, drankje niet. Als je je broodjes dan een beetje goed plat drukt, en je hebt genoeg zakken in je broek/jas, kun je alles meenemen zonder rugzak. Met rugzak vind ik ook niks, niet relaxed in de stoeltjeslift.

Blikje afhalen bij het buitenbarretje van het restaurant, en we kunnen weer… Je zit per dag al 4 uur in de lift, lijkt me genoeg pauze ;)

Voor degenen die niet teveel willen uitgeven een prima optie. Ik let niet heel erg op de centen als ik op vakantie ben, dus ik eet eigenlijk wel altijd ergens in een restaurant oid. Betaal alleen niet graag de hoofdprijs, dus de echt dure tenten ga ik wel uit de weg.

Voor onderweg wel een grote waterfles + reep in de rugzak. Als ik elke keer een bar moet opzoeken voor drinken gaat het wel weer veel tijd/geld kosten.

Wij nemen meestal gewoon wat snacks en broodjes mee. verder nemen we af en toe een warme choco om even op te warmen maar hierdoor reduceer je wel de kosten op de piste.

Vorig jaar voor het eerst een paar dagen gedaan, broodjes gemaakt en meegenomen. Maar dat deden we wel een beetje omdat chamonix erg prijzig was op de piste vonden wij. Aangezien het wel mooi weer was was het prima vertoeven in de sneeuw in de zon met een drankje en broodje. Nornaal gesproken gaan we wel gewoon naar restaurants op de piste.

🏂

Even een warm kopje soep of spareribs etc. In de zon met een drankje en koffie.Kan je altijd in de avond een broodje eten.Ben je net zo duur uit.

Het ligt ook wel aan het gebied 2 weken geleden in La joue du loup geweest daar kon je halve sandwiches - Half stokbrood kopen voor 5 euro rijk belegd dat heb ik daar dan ook vaak gedaan maar een bord friet en met sla en en een paar stukjes kaas voor 14 euro vind ik dan weer erg duur.

Wij eten tussen de middag gewoon een broodje in ons appartement. Ons appartement ligt aan de piste en wij moeten toch om 1200 uur terug zijn om de jongste uit skiles te halen (skiles is altijd 3 uur per dag zonder lunch )

Ik vind eten op de piste met vier kinderen ook niet leuk. Te duur en te druk. En niet praktisch omdat onze jongste les in een groep heeft.

Als je geen geld wilt uitgeven, moet je niet op vakantie gaan en zeker niet op wintersport. Als student heb ik wel eens gedaan overigens. Dat had er deels wel mee te maken dat ik altijd naar Frankrijk ging en ik toen echt geen 18 euro ging neerleggen voor een Spagbol.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Op de totale kosten vind ik het niet heel bijzonder. En ik eet graag lekker onderweg. Pasta met truffel bv. Of een goed stuk dode koe. Neem je niet zo makkelijk mee… ;)

Lekker een goede koffie met een plaatselijke lekkernij. Middagpauze met een uitgebreide, goede, luxe lunch. Voor òns hoort het er allemaal bij en lekker eten en drinken is die àndere hobby van ons. Het is vakantie, we houden gewoon rekening met die kostenpost en jekkeren qua tijd doen we in NL wel weer.
Dat gezegd hebbende: zo veel mensen, zo veel wensen.

mama on a mission in the snow

Ik heb hetzelfde als hierboven al een aantal keer genoemd was;
Ik ga op vakantie voor ontspanning en genieten, niet per se om het zo goed koop mogelijk te houden… Daarbij hoort het voor mij ook bij het hebben van wintersport. Lekker eten, opwarmen en genieten van het uitzicht, wintersport is daarbij mee dan alleen de meeste kilometers maken wat mij betreft. Ieder maakt hierin z’n eigen keuzes, denk als je met een groot gezin bent het verhaal alweer anders is, goedkoop is het in ieder geval niet…

Met je reet in de sneeuw ploffen en dan een broodje eten, dat is wat wij meestal doen!
Soms gaan we wel eens iets drinken maar ook niet altijd

Wij kiezen dit jaar voor 4 weken skien, en dat betekend dat we meestal lunchen met een lekker stokbroodje uit de rugzak bij een picknickplaats. Als het slecht weer is of als we er gewoon zin in hebben dan lunchen we in een restaurant, en we maken nog minimaal 2 koffie/vin chaud stops per skidag. Op die manier is het nog enigszins voor ons te betalen om zo veel te skien. Als we het bij 1 week zouden houden dan zou ik ook elke dag gaan lunchen.

Winter is coming

wij gaan eigenlijk altijd terug naar appartement en eten daar iets. zeker kleine niet skiende kinderen is dat wel handig. rugzak heb ik eigenlijk altijd bij me! sneeuwbril als ik die niet op heb in de tas, een reddingsdeken.

Broodje op eten is prima om 12 uur ( Ik doe het nooit) zolang je het maar niet doet op het terras zodat ( zogenaamd ) niemand het ziet.Daar heb ik zo’n hekel aan.Doe je op een Nederlands terras ook niet.Ik heb er trouwens ook wel eens wat van gezegd toen ik met mensen aan het skiën was en ergens ging zitten toen dat krakende zakje boven tafel kwam net toen de Ober langs kwam.Ze begrepen het later ook wel.
Ik doe meestal een DSviertje lekker eten tussen de middag en uitgerust weer beginnen

Helft van de dagen lunchpakketje en dat opeten op de lift, helft van de dagen ga ik ergens eten. Elke dag 15 euro uitgeven op restaurant past gewoonlijk niet in m’n budget.

Brood in de tas voor half 11 en half 4 met tussen de middag lunchen op de piste op het terras!

Eten in het restaurantje, maar het was er ook niet duur
Blikje cola € 2,00 broodje met een gepaneerde kip € 4,50
Maar ook vooral binnen om op te warmen

@niekniek We gaan toch geen PLOFKIP eten toch

Soms wel , alle dagen uitgebreid gaan zitten om te eten vindt ik te tijdrovend .Er zijn van die dagen dat je gewoon rustig wil blijven gaan . Wel 2 a 3 keer stoppen voor een drankje en weer de piste op . Op de middag gaan eten en met volle maag de piste weer op bekomt me ook niet zo goed maar er zijn nu ook eenmaal dingen die ik gewoon graag eet , tartiflette ,knoflooksoepje ,enz . Broodjes rustig opeten in een gondel en ondertussen kijken hoe je weer verder gaat ,ook zalig . In sommige gebieden ook picknick-plaatsen en op sommige terrasjes ook geen probleem dat je ze opeet terwijl je iets drinkt . Drinken neem ik niet mee .
Snap wel dat sommige gezinnen dit wel doen , met 5 een drankje kan al 25€ kosten ,2 a 3 maal per dag .Dit loopt op .
Als dit het verschil is tussen wel skiën of niet kan ik hen begrijpen .

Even een warm kopje soep of spareribs etc. In de zon met een drankje en koffie.Kan je altijd in de avond een broodje eten.Ben je net zo duur uit.

Lawine op 14 feb 2016 16:00

dat ligt er maar aan natuurlijk, of je anders zelf zou koken…

[quote]@niekniek We gaan toch geen PLOFKIP eten toch

Altijd rugzakje mee met extra drinken en wat tussendoortjes. Heb er totaal geen last van tijdens skien. Dan in het restaurant altijd de lunch delen. Die hoeveelheid is toch altijd veel te veel. Dus een soort van budget idee :p

Om 12uur de vijf kids opwachten bij de skischool en dan naar het appartement terug skiën voor een uitgebreide lunch. Kiezen we de accomodatie ook altijd op uit, moet op loopafstand van lift/piste zijn. Misschien een of twee keer op de berg eten. Als ze in de klas zitten wel een aantal keer een vin chaudtje.

Als ik samen met mijn moeder ski of toevallig weet waar ze met haar lesgroepje gaat lunchen probeer ik wel in hetzelfde restaurant terecht te komen zodat ik een goede maaltijd kan eten. Ski ik de hele dag alleen dan laat mijn zakgeld en bijbaantje het niet toe om hele maaltijden te halen dus dan blijft het bij Almdudler en een broodje of friet met schnitzel/bratwurst om het niet te duur te maken. Aangezien mijn vader niet meegaat (degene met de beste baan) heeft mijn moeder ook geen kapitaal te besteden dus dode koeien en truffels enzo zitten er voor ons niet in ;) In Gerlos ging dat vorig jaar goed, gemiddeld had je voor 2.50 een halve literfles almdudler en voor 6.50 had je een bord friet met een schnitzel!

#proudtobepartofleswintersporters

@vlinder72, herkenbaar al gaat het bij ons om de hond die tussen de middag graag uitgelaten wil worden. Appartementen direct aan de piste hoeven bovendien helemaal niet duur te zijn. Wij nemen meestal 's ochtends een paar broodjes mee voor de ergste trek en komen dan ergens tussen 13:00 en 14:00 terug om te lunchen. Langer dan een half uur duurt dat niet en je staat daarna gelijk weer op de piste.

Pauze hebben we niet nodig. Zoals @KarelJansma terecht opmerkt, je zit per dag al 4 uur uit te rusten in de lift, zo niet langer. Van die overige 4 uur ski je volgens mij ook maar max. 2 uur netto (+/- 20 afdalingen a 5 min).

Ik neem meestal een broodje mee voor tussendoor in de lift of op een bankje. Tussen de middag lekker in een restaurant wat eten. En je kunt het daar zo duur maken als je zelf wilt. Een tosti of een kop soep met brood is meestal wel te betalen.

Übung macht den meister!!!

Altijd om 11:30 eten in een hut, maar een beetje erop lettend dat het geen topsigment hut is, en om 15:00 een drankje op een terras. Tussendoor wat drinken en snoep/koekje uit de rugzak. Meestal zo 15-18 euro per dag
Enige keer met eigen brood was in val thorens. Sjezus wat een prijzen daar! 13 euro voor een vieze tosti met wat friet was nog goedkoop

Weliswaar heb ik altijd wat te snacken mee (1/2 liter flesjes drinken en diverse repen etc.), echter lunchen aan de piste in een gezellige tent met een lekkere hap is onderdeel van de toch al dure vakantie en sla ik niet over, net als af en toe even een warme skihut binnen of lekker op het terras een warme kop chocomelk of een ander drankje :-)

Onze kinderen, met 6 dagen skiles, worden in de lunchtijd door de skileraren opgevangen en lunchen ook overal en nergens in het skigebied. Dus dat scheelt weer een logistieke lunch puzzel.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Plaats een reactie