zelf lunch meenemen doen we dit ?

Ik Oostenrijk verkopen bakkers vaak belegde broodjes. En dan hebben ze vaak lekkere broodjes met pitjes enzo.
Als het lekker weer is neem ik liever zo’n broodje mee en dan opzoek naar een ligstoel.
Het eten in piste restaurants is meestal gewoon kant en klaar opwarm voer en daar wordt ik niet heel blij van.
Na 1x zo’n ordinaire curryworst met friet heb ik het wel gezien.

Ik word wel heel blij van kleine houten hutjes waar ze nog echt zelf in koken. Einde van de middag lekker een appelstrudle en warme choco hmm.
Als iemand nog tips heeft voor Lech dan hoor ik het graag!

Ik lees hier veel, ‘lekker onze zelfgemaakte broodjes op picknick plekken langs de pisten opeten.’ Maar als je in december tot maart gaat, kan het dikwijls toch nog vriezen, sneeuwen, mist, wind. Alles behalve gezellig om dan buiten ergens je broodje op te eten. Ik ben van stelling, je gaat maar éénmaal op wintervakantie en dan mag het wel iets kosten maar dat bepaald ieder voor zich natuurlijk.

Voor mij hoort eten in de restaurantjes op de piste er echt wel bij, ik zoek me dan ook te pletter naar de beste plaatsjes! Ik heb een hekel aan die fabrieken op de piste en zelf 5 euro voor een spaghetti vind ik er teveel.
Maar ik geef met heel veel plezier goed geld uit aan lekker eten, ook altijd leuk wat lokale specialiteiten uitproberen…

Maar alle begrip voor mensen die andere dingen met hun geld willen doen, behalve als ze in het geniep op het terras hun eigen eten opeten …

Belangrijkste reden voor mij om eigen broodjes mee te nemen voor de lunch is de drukte in de restaurants en de veelal matige kwaliteit van broodjes op de piste. Een vette maaltijd tijdens de lunch vind ik meestal niet lekker als ik daarna nog flink ga bewegen. Dan liever een kort broodje rond het middaguur op een willekeurige beschutte plek en later nog onder het genot van een drankje buiten het spitsuur van het uitzicht genieten in een mooi tentje.
Prijs is voor mij niet echt een reden, maar mensen die dat wegzetten als onzin op het gehele budget gaan wel erg kort door de bocht: het moet uit de lengte of uit de breedte en ieder maakt zijn eigen keuzes.

@vlinder72, herkenbaar al gaat het bij ons om de hond die tussen de middag graag uitgelaten wil worden.

Martin7182 op 14 feb 2016 20:42

Meen je dat nu? Een hond meenemen op wintersport? Lijkt me nogal een gedoe (die hond mag nergens binnen) + je bent de hele dag weg…

AidaPida op 15 feb 2016 15:45

Zo raar is dat toch niet? Hij gaat niet mee skiën maar let op de spullen in het appartement. 's ochtends en 's avonds hebben we alle tijd voor hem, al hoeft het niet meer zo nodig vanwege ouderdom. On-topic: lunchen in het appartement dus. We zitten altijd direct aan de piste, dus het kost niet veel tijd.

Ik neem ook niks mee, hoor hier veel mensen met opmerkingen als “het is maar 1x vakantie” of dat het niet praktisch is. Je kunt niet in hun portomene kijken, misschien kunnen zij op deze manier toch die wintersport doen en dan heb ik daar veel respect voor…

First powder, last beer...!

@ralfG helemaal mee eens! voor sommige is het niet de enige vakantie! dus als je iets kan besparen is dat altijd mooi meegenomen. en de hele week uiteten gaat mij echt wel tegen staan op een gegeven moment.

Ik lees hier veel, ‘lekker onze zelfgemaakte broodjes op picknick plekken langs de pisten opeten.’ Maar als je in december tot maart gaat, kan het dikwijls toch nog vriezen, sneeuwen, mist, wind. Alles behalve gezellig om dan buiten ergens je broodje op te eten. Ik ben van stelling, je gaat maar éénmaal op wintervakantie en dan mag het wel iets kosten maar dat bepaald ieder voor zich natuurlijk.

hansvdz op 15 feb 2016 19:34

Maar na half maart en in april zit je echt prima in dat zonnetje, mocht dat nu net de tijd zijn dat wij graag gaan ;)
En natuurlijk, als het sneeuwt dan gaan we in een warme hut zitten. Enne, niet iedereen gaat éénmaal of maar één week :D.

Neem altijd zelf lunch mee. Ik eet vegetarisch en vind patat niet lekker, dus dan blijft er weinig over.
Bovendien vind ik de wintersport al duur genoeg, en dan kan hier geroepen worden: ‘het is al duur genoeg dus kan dit er ook wel bij’, maar van 150 euro die ik bespaar door zelf mn broodje mee te nemen kan ik een hele hoop andere leuke dingen doen.
Meestal is er wel een plek te vinden om rustig broodje te eten. Bij liftstation ofzo. Hoeft er van mij niet super gezellig te zijn, als ik m’n broodje maar kan weghappen.

Edit: voor de gezelligheid drink ik ergens op de dag wel een keer wat bij een berghut.

Heb het vroeger wel (deels) gedaan, met 3 kleine kinderen in het dure Zwitserland, dan gingen we 1 keer per skidag bij een hut/restaurant iets goedkoops eten en voor de rest van de dag drinken uit pakjes en evergreens/mueslirepen.
Nu de kinderen groter zijn, wel elke dag lunchen, maar probeer wel op de prijs te letten, of zij trakteren ons een keer op een lunch.
Trouwens er bestaan ook overdekte en verwarmde picknickplaatsen. B.v. in Kleinarl onder het middenstation zit een grote ruimte met picknicktafels, lekker warm. En bij Flachauwinkl heb je het Sonnenhaus, dat is een huis waar je gratis warm en koud water kan tappen, er staan ook bekers die je kan gebruiken, tafels binnen en buiten, ligstoelen buiten, bioscoop met tekenfilms voor de kleintjes en toiletten. Ideaal om even een stop te maken zonder dat het meteen weer 20 euro moet kosten.

normaal eten we altijd ergens in een (liefst klein) hutje op de berg, en niet in de mega restaurants boven aan de gondel.
paar jaar geleden in Tignes ook wel eens ‘thuis’ gelunched, lekkere (verse)broodjes van de bakker, lekker beleg, of een verse pizza van de pizzabakker…ondanks dat het vlak aan de piste was, is het toch anders dan de sfeer van een klein, knus, autenthiek hutje, ergens in een uithoek van het gebied.
Maar een schnitzelhütte zoals in Zell am Ziller is ook fijn…
Wel altijd 1 flesje water mee die ik jas zak past…
Voor 11 uur stoppen voor koffie… nee! en lunchen na 13.30, na de drukte! dit jaar ivm lessende kinderen zal dat helaas anders zijn…

Plaats een reactie