Heeeeeel gemakkelijk skigebied Oostenrijk

Hallo, ondanks mijn vraag zal hier best al eens wat zijn over geschreven. Ik ben op zoek naar een zeer makkelijk skigebied / dorp. Wat voor de een heel makkelijk is, is voor de ander al heel moeilijk. Heel raar gezegd zoek ik iets waar ze een hele lange oefenpiste hebben, dus eigenlijk hele licht blauwe pistes. Het liefst in Oostenrijk.

@edvandermeijde Lofer staat bekend om zn zeer makkelijke lange blauwe pistes in het bovenste gedeelte, verder zou ik geen gebieden daar weten.

Verder wil ik nog 2 Franse gebieden noemen, mocht je dat eventueel overwegen.
In Morillon heb je een groene piste van 5km lang, de Marvel. Dit is een hele mooie en lange piste, die ook zeer eenvoudig is. Verder zijn er in St Francois longchamps een aantal hele brede en lange groene en lichte blauwe pistes te vinden.

Born to Ride

@Matthias123, bedankt voor je info Lofer ben ik geweest het nadeel daar is dat de dal afdaling gedeeltelijk rood is. Die andere twee opties ga ik eens bekijken.

Hochficht in Oostenrijk, op de grens met Tsjechië.

Guido

Valfréjus in Frankrijk heeft een blauwe dalafdaling van 12km, in Val Cenis heb je ook veel groen en blauw…

Breuil-Cervinia heeft nu ook niet bepaald de moeilijkste pistes…

@DavidW die is inderdaad heel lang, maar zeker niet heel eenvoudig, in Oostenrijk was die gewoon zeker rood geweest.
@edvandermeijde dat gedeelte is inderdaad rood, maar wanneer dat te moeilijk is, is het wel eenvoudig te ontwijken door de gondel terug te nemen.

Edit: Het schiet me nu te binnen dat er in Alpe D’Huez rond het dorp ook een aantal mooie lange groene pistes liggen die zeer eenvoudig en breed zijn.

Born to Ride

op de gerlosplatte bij Konigsleiten heb je veel makkelijke blauwe pistes. Daar kun je heerlijk skien, ook vaak rustig.

ehrwald, ehrwalder alm, staat ook bekend om de eenvoudige blauwe pistes
Waidring, ook een aantal lange blauwe pistes
Corvara, dat is helemaal super, daar heb je alleen maar blauwe pistes, dat is wel Italie
Rohrmoos/Schladming

@edvandermeijde, dus het liefste een relaxte oefenweide en blauwe lange afdaling. Wel of geen adres-ski gebeuren? Heb je nog meer ‘wensen’? Leuk om dat wat verder uit te zoeken.

Geen Oostenrijk maar Seiser Alm in de Dolomieten voldoet volgens mij verder wel aan lang en veel blauw, net als Alta Badia. Beide is 2 uurtjes verder rijden dan Innsbruck maar geen dampende, stampende apres-ski.

Iedereen die gereageerd heeft vast bedankt ik heb weer wat uitzoek werk

Als je met alleen beginners bent kun je beter een Jungholz, Berwang, Zahmer Kaiser, Rauris opzoeken. Ben je met een groep absolute beginners en gevorderden, dan is de Gerlosplatte inderdaad erg goed, maar ook Obertauern, Lech (wel duur natuurlijk) of Kaprun bijvoorbeeld zijn dan mooie opties. Vermijd dit soort gebieden als je geen gevorderden bij je hebt omdat je voor allemaal pistes die je niet gebruikt betaalt.

❄️

Berwang voldoet zeker qua langere, makkelijkere pistes alleen kom je niet veel hoger dan zo een 1600 meter schat ik, dus wel goed de voorspellingen vooraf bekijken voor je boekt. Was rond de kerst er en pistes waren toen echt niet goed.

Ik heb ook ervaring met Berwang. Ik heb daar echt leren skiën en dat kan daar perfect. Geen lastige laatste stukken terug naar t dorp, erg overzichtelijk, ook erg rustig, ideaal voor beginners, die bijna het hele gebied dan prima door kunnen.

Cervinia voor echte echte beginners kan prima, maar dan zul je met de lift naar beneden moeten. De ene dalafdaling is rood (niet retemoeilijk, maar als je beginnersweide zoekt dan wordt dat em niet), de andere blauw, maar het laatste stuk is wel wat lastiger (steiler/bulten). Dat is maar een klein stukje, maar als ik de topicstart zo lees is het echt hoe simpeler hoe beter :). In Cervinia heb je overigens wel veel blauwe, redelijke vlakke pistes!

Berwang ligt dan niet heel hoog, maar je moet wel echt pech hebben wil dat tot zeker half maart prima sneeuw hebben. Ehrwald wordt ook genoemd, is ook een prima optie waar je het hele gebied wel door kan als je fatsoenlijk blauw afkan en de oefenweide is groot en vlak, net als de dalafdaling (die wordt met mooi weer wel wat slechter).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Steinplatte en Winklmoosalm (Waidring en Reith im Winkl). Gaan samen op 1 skipas. Lekker afwisselend en met name Winklmoosalm is vanaf de stoeltjeslift naar boven 1 lange lichtglooiende piste. Je kunt daar ook nog linksafslaan en lekker cruisen. Op de Steinplatte zijn ook leuke blauwe stukken naast de wat complexere pistes.

Kijk ook eens naar Biberwier. Kleine oefenpiste en een redelijk lange blauwe dalafdaling voor beginners, te bereiken via een mooie en moderne stoeltjeslift. Meer naar boven toe wat meer uitdaging. Tot de helft met een sleper en verder naar boven met een wat oudere tweezitter.
Valt onder dezelfde regio als Ehrwald, dat ook een goede tip is. Is wat groter dan Biberwier en biedt dus wat meer mogelijkheden.

Piste riderrrrr

Kaunertaler Gletscher, Rangger Kopfl, Schlick 2000, Walchsee, Damuls, Gargellen, Golm, Kreisberg, Loser… .

Fiss, heeft een hele lange blauwe piste naar Ladis.

En Flachau, is juist boven op de berg mooi groot en makkelijk.
Kan je smiddag gewoon met de gondel terug naar beneden.

Nogmaals dank iedereen voorlopig genoeg om over na te denken. Verdere info nog steeds welkom

Ik zeg ook Berwang, pistes midden in het dorp die goed te doen zijn. Sneeuwzekerheid is prima, mits je in het “normale” seizoen gaat (februari en maart). Dus niet met Kerst, maar dat is überhaupt eigenlijk een slechte periode.
Vorig jaar lag er tot in april 40 tot 80 cm op de piste.

Gerlosplatte is inderdaad prima met makkelijke pistes en lekker rustig. Ook wildkogelarena heeft mooie oefenpistes liggen

Ik zeg ook Winklemoos/Steinplatte. Vooral in Winkelmoos een lange en heerlijke blauwe piste. In Steinplatte ook voldoende heel goed te doen. Naast leuke pistes, gewoon een leuk gebied. Wij zitten altijd in Ruhpolding aan de Westenberg. Een eigen piste voor het appartement, leuk voor de kids. Zuid Duitsland, redelijk goedkoop, maar op 20 min rijden geweldig skieen. Over 1 week alweer voor het 4 e jaar.

Wat ik me eigenlijk afvraag; waarom zoek je extreem makkelijk? Als je al een beetje kan skieen en je neemt wat les, dan kan je snel ook iets lastigere blauwe pistes af. Maar als we goed snappen waarom je extreem makkelijk zoekt, kunnen er misschien nog wat betere tips komen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83. Het probleem zit dat ik erg moeilijk diepte kan inschatten op de piste. Op een een of andere manier zie ik de stijlere gedeeltes niet goed. Tevens heeft mijn vriendin moeite met de hoogte dus pistes waarvan je boven op de berg in een keer naar het dal kan kijken. Hinterglemm is zo’n geval terwijl je dat in Lofer weer niet hebt.

Klinkt misschien heel stom en het is geen oostenrijk maar is winterberg niet heel leuk?
Veel niet moeilijke pistes en je kan toch een rondje skieen. Is nog dicht bij huis ook.

Bier, sex , en patatjes

Dan is winterberg idd wel een goede optie. Ook doordat je daar overal bomen hebt naast de piste kan je de diepte erg goed inschatten! Voor de variatie zou je daar dan ook bijv een dag willingen en een dag neuastenberg kunnen doen!

Born to Ride

Heb totaal geen moeite met Winterberg alleen is niet echt sneeuwzeker. Moet met mijn werk toch al gauw een half jaartje van te voren plannen. Dus is dat toch wel een grote gok.

Courchevel Moriond ( vroeger Courchevel 1650) heeft bijna uitsluitend (lange) blauwe pistes. Een nadeel is misschien dat het hoogste gedeelte alleen met een sleeplift te bereiken is.
Plan des piste: http://www.les3vallees.com/fr/les-stations-courchevel.23.s2/… (het gaat enkel om het linkse gedeelte)
Een andere mogelijkheid is Les Saisies of Espace Diamant (=Les Saisies + omliggende dorpen.
Plan des pistes:
http://www.lessaisies.com/images/info_pages/espace-diamant-h…

bon ski

@skifan: nadeel is de kostbare locatie, het Franse Courchevel is toch een beetje het Zwitserse Gstaad/St Moritz en het Oostenrijkse Lech/Sankt Anton in 1…en om voor slechts een makkelijk gebied die kant uit te reizen. Wij NL-ers zitten doorgaans toch in het goedkopere Val Tho of Les Menuires maar ik ken de pistes…ook dat Courchevel Moriond. Ook met enige regelmaat daar slechte sneeuwcondities gezien.

@Laagvlieger
Moriond is goedkoper dan Courchevel 1850 en zal qua prijs niet heel veel verschillen van Val Thorens.
Wat betreft de sneeuwcondities is Moriond juist door de makkelijke pistes vaak lang in goede staat te houden. Wel begint het seizoen een week later en eindigt het een week eerder dan in Courchevel 1850.

bon ski

@skifan: ik deel niet dezelfde mening dat was je reeds duidelijk. Voor een heeeeeel makkelijk skigebied (in Oostenrijk overigens) vind ik het raar om naar Courchevel Moriond af te reizen, sorry. Daarnaast ligt het tamelijk in een ‘verdomhoekje’ van het prachtige Les Trois Vallées.

Plaats een reactie