Heeeeeel gemakkelijk skigebied Oostenrijk

@Roy83. Het probleem zit dat ik erg moeilijk diepte kan inschatten op de piste. Op een een of andere manier zie ik de stijlere gedeeltes niet goed. Tevens heeft mijn vriendin moeite met de hoogte dus pistes waarvan je boven op de berg in een keer naar het dal kan kijken. Hinterglemm is zo’n geval terwijl je dat in Lofer weer niet hebt.

edvandermeijde op 19 feb 2016 18:57

aha! Dat is inderdaad vervelend, en dan snap ik de wens.

Toch nog heel even voor de zekerheid: heb je niet gewoon enorme pech gehad met slecht weer terwijl je mooi weer goggles op had? Of is het meer iets in je ogen dat dat lastig is? Voor nu zeg ik: zeker weten dat je goede goggles hebt met slecht weer en iets zoeken tussen de bomen, dat helpt denk ik ook. In welke periode wil je gaan?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@edvandermeijde:
Gelet op alle informatie van jou zijn de volgende hier al genoemde gebieden hele goede kandidaten, waar jullie lekker in jullie vel zullen zitten:
Steinplatte:
een mooi plateau met brede fijne overzichtelijke pistes en goede comfortabele liften.
Ehrwalderalm:
Aantal leuke blauwe pisten en ook comf. Liften.
Kaprun:
Het kleinste gebied maar hele brede makkelijke pistes. Als je een dagje of middag niet wilt skien biedt deze omgeving veel leuke alternatieven.

In al deze gebieden zijn veel mooie almhutten iets dat ook niet verkeerd is.

Veel plezier tijdens de planning…

@Roy83. Dit seizoen slaan we over we willen volgend jaar eind januari begin februari gaan. In je verhaal goggles zal ik me eigen ook eens gaan verdiepen.

Verder een ieder die gereageerd heeft bedankt. Mijn voorkeur blijft wel Oostenrijk. Verdere info altijd welkom bedankt.

Ok, helder. Mocht je met de brillen toch niet geholpen zijn dan zouden mijn tips Ehrwald of Berwang blijven. Cervinia/Valtournenche ken ik ook, maar zou ik in die periode niet doen (grotere kans op slecht weer en dus slecht zicht).

Berwang heeft overzichtelijke, makkelijke pistes waar je dan alsnog door t hele gebied kan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Fiss, heeft een hele lange blauwe piste naar Ladis.

GeJe op 18 feb 2016 18:05

Dat is dan vanaf Bertas Kinderland naar Ladis. Ook vanaf Kinderland naar Fiss terug is een korte maar erg makkelijke verbinding.
Idd nergens op de piste stijl maar toch leuk genoeg met een leuk en lekker pizza restaurant halverwege en een indianendorp voor de kids.
De Ladis abfart wordt vaak als oefenpiste gebruikt. De eerste paar dagen vd week zie je daar veel beginnersgroepen. Bovenste gedeelte is zelfs een "loop"band welke nooit druk is.

Zeer dichtbij, bij Wörgl omhoog en je bent er. Niet bekend bij Nederlanders maar ooit in de studentenjaren hier één seizoen lesgegeven.

http://www.niederau.nl/

Moet het persé Oostenrijk zijn?
Anders zou je eens moeten denken aan Alta Badia in de Dolomieten.
Heel veel relaxte blauwe pistes!

@Noblesse, ja Oostenrijk heeft mijn voorkeur maar zal ook eens kijken naar je tip binnenkort.

Zo het is al een tijdje geleden na het laatste bericht maar ik denk dat we er wel uit zijn voor volgend jaar. De keuze is gevallen op Berwang. Iemand nog tips voor een appartement cq hotel in Berwang ?? En ieder die in het verleden heeft gereageerd bedankt

Je zou voor accomodatie ook in Bichlbach kunnen kijken.
Vanuit daar gaat er lift het gebied van Berwang in, ook is er een dalafding terug naar het dorp die niet al te moeilijk is.

Ik ben er ooit geweest, in de skilounge. Inmiddels heeft t wel andere eigenaren, maar het was een prima plek. Simpel maar prima eten, nette kamers en een leuke bar.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Fiss, heeft een hele lange blauwe piste naar Ladis.

GeJe op 18 feb 2016 18:05

Dat is dan zo’n beetje de enige echt makkelijke piste in heel het gebied :p
Ik zou Serfaus-Fiss-Ladis absoluut niet aanraden aan iemand die een makkelijk gebied zoekt. De blauwe dalafdaling naar Serfaus heeft een vreselijk steil stuk op het eind en de verbinindingspistes tussen Fiss en Serfaus zijn flink pittig (zeker als het druk is)

Wat betreft “niet goed diept zien”, ik had jaren geleden ook moeite met diepte zien, wat me vooral opviel bij het snowboarden. Toen ben ik eens naar de opticien gegaan (omdat ik ook vaak moe was) en het bleek dat ik in 1 oog een cilindrische afwijking heb. Nu een bril en dat scheelt toch een hoop schrikmomenten op de piste (en het scheelt ook overal tegenaan lopen in het dagelijks leven). Dus misschien naar de opticien?

Een echt heeeeeeel makkelijk gebied is de Seiseralm bij Val Gardena, Italië maar wel Sudtirol waardoor het wat Oostenrijks aanvoelt (er wordt ook Duits gesproken). Alleen après-ski stelt niet erg veel voor. Als je in Ortisei zit (directe gondel naar de Seiseralm) zijn er wel leuke restaurantjes en barretjes in het dorp.

Plaats een reactie