krokus 2017

Ik vind het eigenlijk wel heel suf dat midden Nederland dan niet een week eerder krokusvakantie heeft (samen met noord). De eerste week van maart vind ik sowieso eigenlijk al te laat naar mijn zin voor de krokusvakantie.

Oeps…ik denk dat ik ook maar in Zwitserland moet gaan zoeken!

Wij zitten nu te kijken voor Wagrain, krokus 2017 (zuid Nederland). We hebben hierboven al gezien dat het druk wordt, daar doen we weinig aan. Maar weet iemand of dit gebied extra druk is, of dat dit gebied juist gespaard blijft? Iemand sowieso ervaringen met dit gebied? met name achterblijvende oppas oma (wat te doen in het dorp) en skilessen kleine kinderen. Op andere fora hier al gezien dat Flachau juist het drukste gedeelte is van dit gebied.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

2e kerstweek dan maar ipv de krokus en dan naar Frankrijk. Daar hebben ze dan geen vakantie. Lijkt me wellicht een betere optie dan met de Krokus naar Oostenrijk. Krokus Italie is dat wel weer een goed idee.

2e kerstweek dan maar ipv de krokus en dan naar Frankrijk. Daar hebben ze dan geen vakantie. Lijkt me wellicht een betere optie dan met de Krokus naar Oostenrijk. Krokus Italie is dat wel weer een goed idee.

aartstyle op 4 mrt 2016 14:36

Italië was afgelopen 2 x echt niet druk met de carnevalsweek
Nou zaten wij ook niet in zo’n heel groot gebied
Ik ga volgend jaar weer naa Italië (datums komen pas in september)

We willen in de carnavalsweek van 2017 weer gaan skiën met het gezin. Ik dacht dat we er op tijd bij te zijn maar de reacties die ik terug krijg is dat er nauwelijks iets beschikbaar is in deze periode. We willen naar Oostenrijk. Het zal ongetwijfeld te maken hebben bepaalde vakantieperiodes zoals hierboven genoemd. Andere optie is dat reisbureaus een grote hoeveelheid accommodaties hebben geclaimd/vastgelegd. Het beperkt aanbod om rechtsreeks te boeken komt dat door de grote drukte of door de hoeveelheid die is geclaimd door de reisorganisaties?

Wij (noord) hebben vakantie in week 8; vanaf 18 februari. Nu blijkt Zweden ook die week vakantie te hebben want die week is het dorp waar wij nu waren (Kleinarl) volgeboekt door Zweden :-0

We willen in de carnavalsweek van 2017 weer gaan skiën met het gezin. Ik dacht dat we er op tijd bij te zijn maar de reacties die ik terug krijg is dat er nauwelijks iets beschikbaar is in deze periode. We willen naar Oostenrijk. Het zal ongetwijfeld te maken hebben bepaalde vakantieperiodes zoals hierboven genoemd. Andere optie is dat reisbureaus een grote hoeveelheid accommodaties hebben geclaimd/vastgelegd. Het beperkt aanbod om rechtsreeks te boeken komt dat door de grote drukte of door de hoeveelheid die is geclaimd door de reisorganisaties?

Skizoeker op 10 mrt 2016 14:13

ik heb inmiddels zelf al geboekt voor 2017, maar heb ook al contact gehad met met wat reisaanbieders en bijv tui zegt dat ze pas eind april het grootste deel online hebben staan (staat nu ook al wel wat online) die contracten worden pas vanaf nu tot in de zomer vastgelegd, volgens hun.

de meeste hebben nog niks online staan en dat komt echt nog wel, en veel accommodaties weten de prijzen voor 2017 nog niet eens, miss nog even afwachten.

Wij zitten nu te kijken voor Wagrain, krokus 2017 (zuid Nederland). We hebben hierboven al gezien dat het druk wordt, daar doen we weinig aan. Maar weet iemand of dit gebied extra druk is, of dat dit gebied juist gespaard blijft? Iemand sowieso ervaringen met dit gebied? met name achterblijvende oppas oma (wat te doen in het dorp) en skilessen kleine kinderen. Op andere fora hier al gezien dat Flachau juist het drukste gedeelte is van dit gebied.

Veenhoorn op 4 mrt 2016 09:03

In Wagrain heb je drie dalstations (Rote 8er, Flying Mozart en Grafenberg). Rote 8er en Flying Mozart brengen je het gebied in dat verbonden is met Flachau. In Flachau heb je veel liften maar alles is tegen 1 berg opgebouwd, dus op de pistes is het vaak druk. Grafenberg brengt je het gebied in om ook richting Alpendorf te skiën (op de pistes vaak wat rustiger, maar een aantal liften zijn wel echte “knooppunten”). Het is druk, maar extra druk zou ik het niet noemen (op de paar knooppunten na dan).

In het dorp zijn een aantal winkeltjes, twee supermarkten, een zwembad inc. sauna’s en zijn er een aantal bezienswaardigheden. Daarnaast kan er bij alle drie de liften goed afgesproken worden om wel samen te lunchen doordat de oppas alleen de gondel hoeft te nemen.

Wat betreft skiles zijn er bij Ski- en Snowboardschule Wagrain de volgende dingen mogelijk:

  • Skispiel (voor de allerkleinsten 3-5 jaar ongeveer) spelen in de sneeuw en daarnaast de eerste kennismaking met skien. 2,5 uur per dag
  • Skiles beginners, op alle drie de locaties zijn kinderlanden aanwezig waar de kinderen de eerste stappen van het skien uitstekend kunnen leren. Les kan voor 2,5 uur (halve dag) of 4 uur (hele dag geboekt worden). Daarnaast kan er lunch bijgeboekt worden zodat de kinderen met de leraar eten.
  • Skiles gevorderden, hetzelfde als hierboven alleen wordt er overal in het gebied geskied.

Bij de skischool zijn altijd Nederlandse leraren aanwezig en er wordt zo goed mogelijk geprobeerd om de Nederlandse kinderen ook een Nederlandse leraar te geven.

Thank God summer is over!

Het is volgend jaar bijzonder druk in de voorjaarsvakantie.

België, Duitsland (delen) en Nederland (delen) hebben van 24-2-2017 t/m 4-3-2017 vakantie…

Je ziet en hoort het al, heel veel appartementen hotels zijn al volgeboekt in bovenstaande periode…

Michel13 op 2 mrt 2016 14:04

Is mijn ervaring ook. Zelfs in de gebieden die normaal niet moeilijk te boeken te zijn, zijn er veel stamgasten die nu in de zelfde week komen en dus ook teleurgesteld moeten worden. (NL is Carnavals vakantie en Korkus midden NL gelijk, terwijl deze meestal apart vallen)
Wij hebben gelukkig van ons appartement in Fiss te horen gekregen dat ze plek hebben voor ons. Wat ook nog wel een goed idee is, is de bij lokale VVV’s een verzoek in te dienen. Dan krijg je van accomodaties die passen en vrij zijn een aanbod in de mail. Zo hebben wij een tweede appartement in Fiss weten te vinden voor vrienden die dit jaar ook mee gaan.

Een goede en vrije acco vinden in Wagrain valt niet mee voor ons gezelschap. ik heb het ook geprobeerd in obertaurn. Achterblijvende oma met baby (0jaar) en 4 beginnende kinderen (7-4 jaar) + 5 volwassenen die wel wat km willen maken, maar ook 's middags met zijn allen willen lunchen (oma kan met baby wel naar middenstation). Dus ik zit nu met 2 nieuwe opties. Solden of Hopfgarten. beide plaatsen ken ik niet. Wie heeft advies?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@Veenhoorn, heb je het ook geprobeerd in Kleinarl? Wat ook leuk is, Grossarl

Dienten Die Alte schule

@Veenhoor zoals Elly zegt; je zou eens naar appartementen fritzenwallner in Kleinarl kunnen kijken (in de krokussen van NL-noord helaas helemaal vol) Dat is bij de skischool, kinderweide, aan de lift voor de volwassenen en boven de apresski iglo :-) :-)
http://www.fritzenwallner.cc

@Veenhoorn
waarom enkel die twee opties? (Solden of Hopfgarten). Heb je al offertes voor deze plaatsen gekregen dan?
Solden kan ik nog begrijpen, dat is maar één dorp aan één skigebied. Maar Hopfgarten? Dat is toch maar één dorp gelegen aan het imense skigebied van Brixen im Thale. Er zijn er zovelen. Denk maar aan Going, ellmau, Söll, … en ga zo maar door tot en met Westendorf. Waarom ook je zoektocht niet uitbreiden tot die andere dorpen dan? Voor zover ik weet nog steeds één van de prijslijkste gebieden in Oostenrijk voor een imens skigebied +/- 280 en sinds kort is ook Westendorf aangesloten met een gondel met het skigebied van Kirchberg. Komt er nog +/- 200 km bij.

Tussen haakjes, was ook al een tijdje bezig met zoeken voor de krokus van 2017. En ik heb gelukkiglijk nog een (betaalbare) plaats gevonden voor 10 volwassenen en 6 kids (gaande van 4 tot en met 8j) in Itter gelegen naast Hopfgarten dus.

In Itter geen après ski enkel een authentieke après ski bar beneden de Salvista afdaling. Maar dit is dan ook gedaan voor het avondeten.
Zie mijn post https://www.wintersport.nl/forum/topic/235165?page=1#last… jongsleden.

Afin ik wil maar besluiten, als je van plan bent naar Brixen Im Thale te gaan moet je je zeker niet beperken tot hopfgarten alleen. Alle dorpen rond dit skigebied bieden op après ski na allen hetzelfde voor allen een gematigde prijs. Skischolen(kids), kinderweiden, oefenweiden, …

Als ik kon kiezen en ik zou naar dat gebied gegaan en prijzen valt mee + plaats beschikbaar wat nu dus al niet meer het geval is geweest zou ik steeds voor Westendorf gaan. Westendorf vind ik op zich al een heel gezellig skigebiedje + nu ook nog de gondel met Kirchberg (wel extra bijbetalen voor de skipas)!

Sorry, in mijn laatste commentaar een beetje verkeerd uitgedrukt:
steeds één van de prijslijkste gebieden in Oostenrijk moet zijn één van de goedkoopste gebieden in Oostenrijk :-)

@Gerrit @lieee @Elly3
Bedankt voor jullie adviezen.
Een van de belangrijkste redenen waarom ik deze twee opties vermeld is dat ik 2 accommodaties heb gevonden welke aan de eisen zouden voldoen. Als ik in andere plaatsen ga kijken, zie ik meerdere mogelijke opties maar die liggen dan weer ver uit het centrum of hebben andere minpuntjes (prijs, slaapkamers, bezet). Van alle opties welke ik heb bekeken, komen deze dus nog het dichts in de buurt van mijn wensen. En om zoveel mogelijk alternatieven vanuit jullie (want ik weet dat met aanpassingen in mijn wensenlijst er meer opties beschikbaar komen) te beperken, heb ik de vraag relatief simpel proberen te houden: Hopfgarten of Solden.

Begrijp me niet verkeerd. ik ben heel blij dat jullie mee willen denken (en ook anderen die dit lezen). Jullie alternatieven neem ik ook echt wel mee. Voor Kleinarl heb ik bijvoorbeeld via de vvv van wagrain een optie aangedragen gekregen. Deze accommodatie ligt vervolgens weer 3 km buiten kleinarl, wat we dus niet willen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@Veenhoorn
dan zou ik kijken welke plaats het kindvriendelijkste is.
Het is volgende krokus 2017 nog putje winter, dus ik vermoed dat het lager gelegen skigebied geen probleem mag wezen.
Tenzij ze voor de krokus al horror winters beginnen te voorspellen zoals ze laatste 3 jaar al deden voor kerst en nieuw. Eén van de redenen waarom ik nu ben uitgeweken naar krokus. Ik zou dolgraag liever gaan met kerstperiode.
Maar het is de laatste 3j echt al kantje boordje geweest wat weer betrof :-(

@Gerrit.
Nogmaals bedankt. Hierdoor kan ik mijn vraag wellicht nog verder specificeren:

Welk dorp is het meest kindvriendelijk: Solden of Hopfgarten?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Plaats een reactie