kwaliteit nederlandstalige groepslessen ESF (kinderen)

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met nederlandstalige skilessen van ESF voor kinderen (7-8 jaar).

Meer bepaald zouden we in Les Menuires die gasten graag op skiles sturen, maar zijn niet zeker over het nivo van de les & van het nederlands van de skileraren.

Bedankt,
Panic

Hoi,

Zuiver Nederlandstalige groepslessen zijn quasi onbestaande bij de ESF. Wel kan je opteren voor privelessen en dan kan je de leraar kiezen. In les Menuires is er 1 Nederlandstalige lerares. Ze noemt Sophie Tassenoy.

ik zeg haar dat ze even hier iets post!

Yannick
ESF Alpe d’Huez

Hallo,

Zelf ben ik ski- en snowboardmonitrice in de ESF van Les Ménuires en in mijn ogen kan/mag je het niveau van de groepslessen niet in vraag stellen. Wat betreft de taal is dit uiteraard een ander verhaal. Ik ben de enige zuivere nederlandstalige, maar er zijn wel een 8-tal andere monitoren die praktisch nederelands geleerd hebben zodat ze ook de nederlandstalige kids te woord kunnen staan.
Vorig seizoen heb ik een aantal groepslessen in het nederlands/engels gegeven, waar alle kids samen zaten (van hetzelfde niveau uiteraard) die geen frans spraken. Dit is echter eerder een uitzondering. Meestal worden de kids binnen éénzelfde niveau per leeftijd opgedeeld, om zo de fysieke capaciteiten van de kids ongeveer gelijk te verdelen (bvb. een kind van 12 vs. 6 jaar in niveau Flocon).
De enige zekergheid op nederlandstalige les is in principe enkel privéles zoals Yannick hierboven reeds heeft aangehaald. Aarzel niet om mijn website eens te bekijken voor meer informatie: http://www.sophieski.eu

Sportieve groeten,

Sophie
ESF Les Ménuires

By the way Yannick, thx voor het doorsturen ;o)

Woon zelf bij een bij Nederlanders niet erg bekend skigebied (Le Mont-Dore / Sancy) en vanzelfsprekend zijn er dan ook geen Nederlandse skileraren.

Hadden 2 jaar geleden Nederlandse gasten met 2 kinderen die hun kinderen op groepsskiles deden. En wat bleek; ondanks het feit dat de leraar geen Nederlands sprak en de kinderen geen Frans leerden ze prima skiën en hadden ze het reuzen naar hun zin. Het jongetje vatte het als volgt samen (nadat hij in dat 1e jaar gelijk 2 niveaus had gedaan): ach, je doet gewoon de rest na.

Ze komen deze winter voor de 3e keer terug.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het nut van Nederlandse skiles niet onderken hoor! Wilde gewoon even mijn ervaring delen.

Plaats een reactie