Skiën tot in Fiesch

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aletsch Arena

Goedemorgen,

Bijna mag ik naar de sneeuw. Dit jaar naar Fiesch. Ik ben al heel wat keren in de gebied geweest, maar nog nooit in Fiesch. Weet iemand of je bij genoeg sneeuw tot in Fiesch kan skiën?

Op de kaart zie ik alleen een gele route lopen. Vermoed dat dat een rodelbaan is ofzo. Iemand een idee?

Bij voldoende sneeuw kun je tot in Fiesch afdalen. De gele route is een skiroute. Geen geprepareerde piste dus maar wel gemarkeerd en bij openstelling beveiligd.

Ah top. Dankjewel.

@Hessel, @chriskraima,

Ik heb vanavond een short-ski naar Fiesch geboekt. Is het raadzaam om Zwitserse francs op zak te hebben of kun je gewoon met Euro’s betalen?

Ik zag overigens dat de twee dalafdalingen gesloten zijn maar gezien de temperaturen en sneeuwverwachting zou het nog goed kunnen komen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Waarom zou je niet even wisselen?
Ter plekke met Euri betalen is altijd duurder.

Nou is Zwitserland erg goedkoop momenteel, dat scheelt ;-)

Disturbing the peace since 1975

@Peter30 wat leuk! Ga je ook dit weekend? Wij namelijk ook. Zondag t/m vrijdag en we hebben er nog los 2 dagen bij geboekt.

Ik pin gewoon wat Zwitserse franken. Of ergens als ik de grens over ben, of daar in het dorp gewoon.

Nou is Zwitserland erg goedkoop momenteel, dat scheelt ;-)

Hubert op 2 mrt 2016 11:45

Ha ha ha, inderdaad. Al moet ik zeggen dat deze reis echt een koopie was.

Geen idee, ik betaal meestal met bankpas of creditcard. Tips in euro’s of als ik toevallig wat Zwitserse Francen op zak heb.


Nou is Zwitserland erg goedkoop momenteel, dat scheelt ;-)

Hubert op 2 mrt 2016 11:45

Tot nu toe valt het wel mee (hotel en liftprijzen) maar dat zal met eten en drinken wel anders zijn

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Nee, dalafdaling is inderdaad dicht en gezien de voorspellingen zal dat helaas wel zo blijven. Maar verder valt er niks te klagen. Weer ziet er prima uit en gebied is prachtig.

Hier de interactieve pistekaart:
https://www.aletscharena.ch/cableways/winter-sports-report/…

@peter30 heb jij een idee waarom zoveel pistes dicht zijn? Er ligt genoeg sneeuw en er staat weinig wind volgens mij.

@chriskraima

ik zag vanmorgen dat er enkele pistes maar ook twee liften gesloten waren. Verklaring zit volgens mij in lawine gevaar. Heb snel even lawinebericht gelezen en die heeft het over aanzienlijk gevaar vanwege met name niet hechtende lagen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Hopelijk verandert er nog iets dan, zou jammer zijn als we de Eggishorn niet af kunnen volgende week!

Weet iemand hoe nu de ski/sneeuw omstandigheden in Fiesch zijn?

Ben er vorig jaar geweest sneeuw ziet er prima uit op de webcams. De dalafdaling daar ben ik nog niet zo zeker van zover ik weet moet je met de gondel omhoog en omlaag misschien was die vorig jaar dicht maar er was letterlijk 60 cm gevallen de dag dat we aankwamen.

De sneeuwcondities nu lijken me prima, Als je zo de webcam bekijkt. Ook ligt alles bijna boven 2000 meter dusja echt druk maken is niet nodig

https://www.aletscharena.ch/destination-en/webcams/…

RalphMeertens bedankt!

Plaats een reactie