Welk dorp goed bereikbaar met vliegtuig en skieen tot in het dorp?

Ik ben op zoek naar een leuk, authentiek ski dorp dat op redelijke afstand is van een vliegveld (ik wil nl liever niet met de auto), en waar ik een mooi appartement kan krijgen op loopafstand van de liften. Wie heeft er tips voor mij? Dank!

La Clusaz. Goed bereikbaar vanuit Genève. Ligt wel vrij laag, dus het kan daar wel te lijden hebben onder de te hoge temperaturen.
http://www.laclusaz.com/hiver/aeroski-bus-geneve-la-clusaz.h…

In Sankt Moritz land je in het dorp! Wel even een privéjet aanschaffen!

Het Grand Massif is goed bereikbaar vanaf Geneve en heeft met Les Carroz een mooi authentiek dorp met een aantal pistes tot in het dorp, maar ook hier geld dat het dorp niet heel hoog ligt (1200m) maar wanneer de sneeuw daar slecht is kan je ook gelijk met de gondel hoger het gebied in, en eventueel ook met de gondel weer terug naar beneden. Maar over het algemeen is het Grand Massif zeer sneeuwzeker, ook op die hoogte, mede doordat de belangrijke dalafdalingen daar goed besneeuwd zijn. Zo heb ik daar in de eerste week van april nog gewoon de dalafdalingen kunnen doen…

Born to Ride

innsbruck

Bedankt voor de reacties! Een privé jet heb ik helaas niet ;), maar al dat gedoe met de auto (en eventuele sneeuwval) ben ik nu een beetje zat, vandaar de zoektocht naar een autoloze skivakantie!

Andermatt, 1,5h met de trein eindig je vanuit de luchthaven in het dorp of in 1h met een taxi. (shuttles zijn er ook)

#wintersport verslaafd

Als de trein ook goed is : St-Anton (Arlberg). Station midden in het dorp. Skiliften ook midden in het dorp :-)

Eventjes googlen doet echt geen pijn hoor!

http://www.onthesnow.co.uk/news/a/105567/top-10-weekend-ski-…

Geneve of Innsbruck lijken mij het meest logische.

Vliegen op Turijn en transfer naar Cervinia zou ik doen ;-)

Hallo,

Vliegen op Salzburg en van daaruit sta je op 45 minuten in ski amadé (flachau, Zauchensee, Alpdorf, enz…). 50 euro pp voor transport heen en weer naar hotel vanuit luchthaven.

Of Obertauern… Een uurtje vanuit Salzburg. Ligt hoor dan bijvoorbeeld Flachau dus zal iets sneeuwzekerder zijn. Ook fantastisch!

Hey amusement.

Ciao.

Vliegen naar Bern hoeft ook niet duur te zijn.

Plaats een reactie