Leki Scale S handschoenen Gore-Tex voelen stug

Ha wintersportliefhebbers,

Ik had een vraag. Dit jaar toch besloten mijzelf een paar nieuwe wintersporthandschoenen cadeau te doen. Leki Scale S. Aangezien je deze dingen bijna in geen enkele winkel kan vinden, heb ik ze online moeten bestellen.

Maat 8,5, veel te klein, maat 9,5 veel te groot, dus nu maat 9 binnengekregen. Nu passen deze een stuk beter dan de overige twee, maar voelen ontzettend stug. Weet iemand van jullie of dit minder zal worden? Kan dit komen door het leer en door de gore-text?

Ik heb nu een beetje het gevoel alsof ik kracht moet zetten om m’n handen goed te kunnen sluiten.

Hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft.

Groet,
MSN

Leer is in het begin erg stug, geef het tijd en behandel het leer ook goed. Ik heb bij mijn leren handschoenen en -wanten van Kinco een potje leervet gekocht van het merk Sno Seal. Na enkele maanden gebruik zijn de handschoenen soepeler geworden. De wanten heb ik nog niet gebruikt, zal ik komende week eens doen op de piste :)

Ha Marijnt, bedankt voor je reactie. Misschien de handschoenen wat avondjes op de bank aan om ze wat soepeler te krijgen. De handschoenen zijn overigens niet helemaal van leer, enkel de binnenkant. Denk je dan ook dat het nodig is om het leer te behandelen?

Klopt,ze zijn wat stug in het begin. Ik heb ze ook nieuw en nu 4 dagen aan met skien en het wordt beter!

Hoi Drummens. Heb je ook Leki Scale S? Nog een andere vraag, mocht je deze ook hebben. Hoe voelt het bij jouw bij de duim van je hand? Ik heb - denk door de stugheid - het gevoel dat ze daar net wat te klein zijn. Terwijl als je het opmeet en bekijkt, zit het precies goed. Had jij dit gevoel ook? Ik heb het gevoel dat als de stugheid verdwijnt en de handschoen ‘iets’ losser wordt, deze als 100% gegoten zit. Past hij zich niet aan, is hij net wat te klein en stug.

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn leki’s. Even langs de schoenmaker gegaan voor advies, en die maakte het leer soepel door er op een paar punten met een rubber hamer op te slaan met een doek er tussen. Zo maken ze immers ook leren schoenen die achter wat hard zijn soepel. Na paar keer slaan was het strakke gevoel helemaal weg. Nu al meer dan een seizoen plezier van.
Klinkt wellicht wat onorthodox, maar een kundige schoenmaker weet alles van leer en lost het zo voor je op.

Dat klinkt wel als een handige tip! Ik ga er vanavond na werk de hele avond thuis mee rondlopen ;) en van het weekend even polsen bij de schoenmaker. Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit gevoel. Aangezien ik Trigger S stokken wil kopen, moet ik toch echt bij deze mooie Leki handschoentjes blijven :)

Mnsi, ik heb inderdaad de Leki Scale S, lady versie. Ik heb dat gevoel niet bij mijn duim. Ik dacht eerst dat ik ze toch te klein had gekocht (8,5), maar ze zitten toch prima. Ik heb overigens geen leki stokken. Wel nog koude vingers gehad van de week. Waar dat weer aan lag?

Zaterdag even in Snowworld geweest met de nieuwe handschoenen, en ze worden tijdens het gebruik inderdaad een stuk soepeler en de maat valt ook beter! Mensen met hetzelfde probleem, no worries, ze worden inderdaad net een stukje groter en minder stug.
@Drummens, ik had ook even last van koude vingers. Geen idee waarom, maar dat was echt maar even en trok na een half uurtje weg.

@MSNI, ik heb ze nu echt kunnen testen afgelopen week op vakantie. Ik moet eerlijk bekennen, dat de koude vingers bleven. Ik heb uiteindelijk gewone wanten gekocht. Verder zaten ze prima, alleen met heel koud weer vond ik het toch niet fijn. Het duurde me te lang voordat ik geen koude vingers meer had.

Plaats een reactie