Hoeveel fooi bij week skiles kids?

Als je ski les geeft voor de fooi, ben je niet goed bezig !

Fooi krijg je (meestal) als je lekker je best doet met de kinderen en niet met een kater elke ochtend je lessen afraffelt !

@Errant
Nog een puntje van aandacht is het eten voor kinderen tussen de middag vaak 16 euro per dag voor een stukje pizza of worstje met patat en gekleurd suikerwater.Inkoop wat zal het zijn 2 euro.Ook daar verdienen de grote skischolen vele tienduizenden euro’s mee.Reken even mee.
3000 kinderen × 14 euro winst= 42000 euro alleen voor het eten tussen de middag.

Lawine op 5 mrt 2016 10:06

Dus jij gelooft dat de skischool per kind 2 euro betaalt aan het restaurant? Ik neem toch aan dat het restaurant hier de meeste winst uit haalt en niet de skischool. Daarbij betaal je in die overblijfkosten niet alleen eten en drinken, maar ook de “oppas” door de skileraren.

Ouders van kinderen die bij mijn zoon in het klasje zaten gaven aan dat de leraar ook voor elk kind dat mee eet nog wat krijgt. Of dat waar is weet ik niet. Dat was trouwens €11 per keer.

Ik kan me in Ischgl een dergelijke houding van het skischoolpersoneel wel voorstellen. Daar wemelt het natuurlijk van de poenerige proleten die leven bij het adagium “money makes the world go round”, waarbij de euro’s uit de zak rollen als ze even een zakdoek pakken. Daar ga je vanzelf naar handelen.
Je wordt er natuurlijk wel een beetje cynisch van: je krijgt een betere prestatie afhankelijk van de inschatting van de skileraar of hij fooi gaat krijgen of niet! Zuur als je achteraf een fooi geeft waar hij niet werd verwacht: heb je nog niks.
Dus: meld van te voren dat je een fooi gaat geven als je aan het eind van de lessen echt tevreden bent! Met geld kan je alles kopen! Fuck de andere kids: als het mijne maar de beste behandeling krijgt!

Topsysteem, die fooien.

Waar ik het over heb zijn speciale ruimten van de skischool @Natas1907 De kinderen gaan hier nooit naar een gewoon restaurant. Dat zou je als restaurant eigenaar ook niet willen.
De leraar krijgt niet extra betaald voor het oppas uurtje.De school wil dat wel altijd doen geloven.

Ik vind fooi geven vooral moet afhangen of je tevreden bent over wat je gekregen heb, of dit nu goed les is of een goede bediening in het restaurant. En het moet geen verplichting ,zijn of zo voelen, omdat de leraar of ober of wie dan ook niet zo best salaris heeft. Zelf kom ik ook veel bij klanten aan huis en krijg ik ook nooit fooi, maar wordt ik wel blij van een kop koffie, of bedankje voor de goede service.

Waar ik het over heb zijn speciale ruimten van de skischool @Natas1907 De kinderen gaan hier nooit naar een gewoon restaurant. Dat zou je als restaurant eigenaar ook niet willen.
De leraar krijgt niet extra betaald voor het oppas uurtje.De school wil dat wel altijd doen geloven.

Lawine op 5 mrt 2016 14:27

In Saalbach en Westendorf werkte het bij ‘onze’ skischolen alsvolgt; de skileraar neemt een troep kinderen mee en eet zelf voor niks (wordt aangeboden door restaurant want die heeft ineens een grote tafel bezet en dus inkomsten). Kind heeft 11 euro mee en wat er overblijft is voor de leraar. Overigens kreeg kind in Westendorf het overgebleven geld weer terug.

Bij een leeftijd van 7 a 8 jaar gaan kinderen netjes zelf naar de wc en kunnen redelijk zelfstandig buiten op een sneeuwbult spelen tot de leraar zijn of haar koffie op heeft. Ook snotneuzen vegen en handschoenen aandoen kunnen ze vanaf die leeftijd prima zelf.

Jongere kinderen is andere koek, ik zie dan ook vaak, althans in Westendorf, dat er twee leraren op één groep staan.
In Hocheziger/jerzens de kinderen een dag naar het kinderrestaurant laten gaan, wat een drama. Voortaan kies ik de skischool zo uit dat ze niet in zo een vreetkantine neergezet worden maar in een gezellige berghut met fatsoenlijk (Oostenrijks) eten.

Plaats een reactie