welk nivo op welke kleur piste?

Hallo, ik ga voor het eerst skien en ik heb in nederland op de borstelbaan lessen gehad. Nu heb ik volgens de leraar nivo A dit zegt mij helemaal niets. Welke kleur piste kan ik nu veilig af? en hoe zit dat met de lessen in het skigebied? Welke nivo’s zijn er?

niveau A op de baan is meen ik het laagste niveau(ikzelf heb C afgerond, verdere niveau’s waren er niet bij die skischool). In de sneeuw betekend dat gewoon dat je lekker op blauw blijft skiën, dat is uitdaging voldoende. Lesniveau in de sneeuw is licht gevorderd. Als je dus les neemt, wat ik je zeker aanraadt(meer zekerheid/veiligheid op de piste, verbetering techniek, alle geheimtipps van het skigebied en gewoon leuk) moet je dus in die richting zoeken.

Hoi, dank je tot zo ver. De lessen voor in de sneeuw zijn al geboekt hoor! ik ben nog nooit in de sneeuw geweest en al zou het alleen al zijn voor het op stappen in de verschillende liften. Ik ben erg blij met de informatie zodat ik weet wat ik tegen de leraar daar moet zeggen.

In Oostenrijk hebben ze ook niveau A (bij de skischool) maar dit is echt voor beginners, weet niet hoeveel lessen je heb gehad op de borstelbaan? (Ik heb zelf ook al jaren les op de borstelbaan)Je kunt dan waarschijnlijk in de sneeuw wel naar niveau B, maar dat ligt aan de hoeveelheid lessen. Vaak moet je toch voorskiën in de sneeuw zodat de skileraar ziet welk niveau je hebt.
Je kunt in principes de blauwe pistes af, rood wat al weer wat moeilijker maar wellicht ga je met de klas er wel vanaf.

Daar heb je gelijk in, maar om meteen zelf de rode piste af te gaan terwijl je alleen op de baan les gehad hebt is geen goed idee.

Nee hoor dat was ook zeker niet de bedoeling. Ik heb gewoon les bij de reis geboekt maar ik was benieuwd wat ik kon verwachten. Ik heb nu zo’n 10 lessen gehad, en ben begonnen met bijtrekken vsn je been naar paralel.

Plaats een reactie