ik ski heel raar; meekijken?

Laten we voorop stellen dat wat in de bergen ‘fout’ is ook op de rollerband ‘fout’ is en vice versa.

When life gets too complicated.... SKI

De lessen in Snowworld zijn goed maar vraag wel om een hoogopgeleide skileraar.

Tja… goedkoop is het idd niet maar de prijs voor mij blijft hetzelfde. Snowworld zal er minder op verdienen maar dat is hun probleem :-) .
Als ik eens een privéles skiën neem in Snowworld,vraag ik zeker wel naar een goeie en krijg die ook. Ooit een keer een snowboardles gehad van een heel aardige jongen en we hebben gezellig samen gesnowboard maar hij kon me niets leren. Hij vond dat ik ook maar mijn Anwärter moest gaan halen want daar zouden ze me nog wel wat kunnen leren. Zelf had ik toch echt nog niet het idee dat ik al op dat niveau was aanbeland.

Als het skien op de baan technisch zoveel anders zou zijn dan in de sneeuw dan zou het snelle dood zijn gestorven.

Mijtje op 23 mrt 2016 21:10

Mijtje, daarom zei ik met opzet ook: “dit ene aspect”. Ik heb het dus zeker niet over alle aspecten.

Laten we voorop stellen dat wat in de bergen ‘fout’ is ook op de rollerband ‘fout’ is en vice versa.

Alex op 24 mrt 2016 10:51

Dat zou ik ook graag willen, maar blijkbaar is het skiën op dit punt essentieel anders. Ik denk dat ik maar niet op zo’n rollerband ga oefenen ook al zit er eentje binnen een paar honderd meter in de buurt.

De reden dat ik trouwens op deze discussie reageerde was de post van machiel1985 die dezelfde stijl herkende van lieee in de sneeuw vergeleken met rollerbank niveau 17. Maar die twee stijlen kun je dus niet vergelijken. Misschien is dit net zoiets als de verschillen tussen schaatsen op ijs en inline-schaatsen. B.v. de goede remtechniek op ijs is heel fout op straat, daar ben ik zelf wel eens achter gekomen :-)

Ja deze is het bedankt @IkBakErNiksVan. @Bruinsma deze Topic bedoelde ik in de PM.op antwoord op jou vragen ivm techniek.
Er zijn helaas een paar video’s weggevallen maar het is nog goed te volgen.
Wat mij betreft één van de intressante Topics.
Vandaar dat ik hem maar weer even naar boven haal!

In dat opzicht is de SYTYCS (So You Think You Can Ski) ook interessant.

Mr. Slow

Plaats een reactie