Waar/hoe wintersport met peuter en dreumes

Na veel jaren in in Val Thorens geskied te hebben (en daarvoor in een aantal Oostenrijkse en andere Franse gebieden) zijn we voor volgend winter op zoek naar een hotel/appartement en gebied wat ideaal is met twee kinderen onder de 2,5 jaar oud.

Hoe doen jullie dat als jezelf geen oppas mee neemt?
De lokale opvang? Of een hotel met kinderopvang?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen en tips!

Val Thorens/les trois valees is favoriet maar wellicht met kinderen niet de meest ideale bestemming?

Ik hoor graag ervaringen!
Bedankt alvast!

*bericht bewerkt door moderator op 10 mrt 2016 13:58: In goede subforum geplaatst

Beide kan. Hotels met kinderopvang zijn vaak erg prijzig. Maar het scheelt dat je (nog) niet aan de schoolvakanties bent gebonden, dat geeft wat meer keuze tegen veel betere prijzen.

Lokale opvang is zeer wisselend. Onze zoon heeft als bijna 3 jarige een paar dagen in de opvang in Fulpmes gezeten. Hij en wij wonden dat niks, ouwe meuk en te weinig goede begeleiding. Dit jaar waren we in See (inmiddels 4 en op skiles). Ik heb daar de opvang alleen maar gezien, maar het zag er zeer verzorgd uit en hoorde er ook erg goede verhalen over. Bijkomend voordeel is dat het absurd goedkoop is (volgens mij 20€ voor een week!) en bij het bergstation van de gondel - dus middenin het skigebied. Ook ben ik weleens wezen kijken in de opvang in Serfaus, ook die zag er zeer verzorgd uit. SFL is qua skigebied het meest te vergelijken met L3V denk ik (al is het qua sfeer en omvang nog steeds een wereld van verschil).

Ja er zijn honderden mooie gebieden in Oostenrijk en Italië voor kleine kinderen.Maar 2.5 is erg jong om daar een gebied voor uit te zoeken.Dat moet je vooral voor je zelf doen.

En voor het oppas probleem “De Oma en Opa truc” werkt altijd.
Neem ze mee (doen ze graag) en vraag meteen of ze jullie vakantie willen betalen.Doen ze ook graag je moet het alleen even vragen.

In Fiss ziet de opvang aan de lift er op het eerste oog goed uit.

Of je de kinderen naar de opvang zou willen doen tijdens een vakantie is weer een andere vraag.

[quote]En voor het oppas probleem “De Oma en Opa truc” werkt altijd.
Neem ze mee (doen ze graag) en vraag meteen of ze jullie vakantie willen betalen.Doen ze ook graag je moet het alleen even vragen.

@Linda4, toen onze kinderen klein waren , boekten wij bij Wens-reizen. Zij beheren een aantal catered chalets en daar hebben ze ook kinderopvang. Ik zag dat het tegenwoordig anders geregeld is dan toen wij er gebruik van maakten. Maar wij vonden het toen ideaal. We konden skieen tot 13.00 uur (4 uur knallen met alleen een kleine koffiepauze), gingen dan terug om te lunchen en 's middags iets leuks doen met de kinderen. Voor de kinderen ook leuk dat er nog andere kinderen in dezelfde leeftijdsklasse waren. De staff hield ook rekening met het eten; om half zes/zes uur aten de kinderen, daarna konden die naar bed en de ouders gingen tegen zeven aan tafel, met volwassenen onder elkaar.
http://www.wenschalets.nl/onze-formule/kinderopvang-in-uw-ch…

Wij zaten afgelopen week in Brand, bij Familiehotel Lagant. We hebben een topweek gehad. Onze dochters zijn nooit eerder naar een opvang geweest, maar hebben het erg naar hun zin gehad. Veel mogelijkheden qua opvang en animatie. Volgend jaar gaan we weer, vanwege dit hotel.

Het skigebied is wel kleiner dan we gewend zijn, dat is het enige nadeel. Je staat vanuit het hotel wel met 5 minuten op de piste, hotel ligt pal naast het dalstation. Als de dalafdaling open is kun je tot het hotel skiën.

De opvang voor kinderen tot twee jaar is daar van 9u-13u, oudere kinderen de hele dag.

Als je kinderen zindelijk zijn zijn de complexen van Landal ideaal. Onze zoon heeft het geweldig naar zijn zin gehad toen hij 3 jaar was en in de bollo kinderclub mocht spelen. Ook hebben ze een speeltuin en een zwembad. Om naar de Bollo kinderclub te gaan moet een kind wel zindelijk zijn.

Hoi Linda. Wij hebben een hele andere invalshoek van vakantie met kleine kinderen. Onze meiden, inmiddels 3, toen nog 2, gingen al mee toen ze 2 en 3 jaar waren. Het eerste jaar hebben wij om en om geskied met vrienden. Een van ons bleef achter om te gaan sleeën en spelen in de sneeuw. Om ze zo te laten wennen aan de sneeuw. Het jaar erop gekozen voor een wintervakantie in Zweden. Een beetje ski en andere winteractiviteiten. En elk jaar daarna steeds een beetje meer skiën met de meiden en afwisselend alleen een paar uurtjes de pistes verkennen. Onze meiden hebben we nooit achtergelaten bij een vreemde juf voor ons eigen skiplezier. Je levert misschien zelf wat skikilometers in, maar je krijgt er heel veel gezinsplezier voor terug. Ze zijn nu 5, 8 en 9 en kunnen nu (zeker de oudsten) een hele dag met ons mee. Het is een andere invalshoek van skiën met kleine kinderen, maar het was het ons waard. Alvast veel plezier met het zoeken van jullie vakantie.

?? 2023

Met kerst voor het eerst met mijn kinderen gaan skiën. Leeftijden toen bijna 4 en 2,5 jr. Mijn zoontje, de oudste, ging op les en vond dat schitterend. Hij deed niet altijd de middagen mee maar dat vonden wij niet erg want de sneeuw was toch ruk. M’n dochter brachten we naar de crèche op de berg (Ehrwald). Daar hadden we het gebied speciaal op uitgezocht. Het kost wat (12 euro per uur), maar de kwaliteit is uitstekend. Daar kunnen de meeste Nederlandse crèches een puntje aan zuigen. Ze vond het daar overigens schitterend.

Als ze allebei nog niet skiën zou ik ze lekker naar opa en oma doen. Hebben wij ook vaak gedaan, ook dit seizoen weer. Kids blij, opa en oma blij, jullie blij, met andere woorden win-win-win. Je doet van die kleintjes echt geen plezier met zo’n lange reis en het blijft behelpen met opvang.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Mocht je er voor kiezen de kinderen naar een opvang te brengen: in Gerlos heb je de kinderopvang van Michi’s schischule. Hier kunnen de kleinsten terecht, maar ook kinderen voor wie een hele dag les teveel is. Dan hebben ze een halve dag les en gaan ze 's middags naar de opvang, gebracht door de skileraren. De opvang is op de bovenaan de gondel. Er zijn altijd wel Nederlandse begeleiders. Dat vonden wij wel prettig voor de kinderen.

Wij hebben alle varianten wel een keer gedaan. Onze jongste van nu bijna 3 is altijd meegegaan met ons (eerste keer was hij iets van 8 maanden). Man en ik skiën om en om en de andere 3 kinderen gaan naar de skiles. Degene die niet skiet ging spelen met zoon of lekker wandelen of relaxen in het appartement en met de lunch spreken we altijd af in een restaurant om te lunchen. Over 2 jaar kan de jongste ook op skiles.
Je kunt je kinderen ook wel bij oma en opa achter laten (moet je wel (schoon)ouders hebben die dat willen en kunnen), maar onze kinderen vonden het altijd wel heel leuk om mee te gaan op vakantie (en sneeuw is heel jong al leuk).

Plaats een reactie