Hoeveel ski jij?

Inmiddels heeft de discussie over maximumsnelheden de status van ‘wetenschappelijk’ bereikt. ;) Tijd voor wat nieuws!

Bij deze een nieuwe invalshoek: hoeveel km ski jij op een dag? Onder het mom TS begint, bij deze mijn hoogte score van vorige week: 102,9 km.

null

*bericht bewerkt door moderator op 10 mrt 2016 14:45: In goede subforum geplaatst

102.9! Dan heb je een dag flink door geskied :).

Met vrienden skiën we vaak in een groep waarbij de snelheid uiteen loopt, dus komen meestal niet hoger dan de 30 a 40km per dag maar volgende week ga ik met collega’s, waar ik verwacht dat de snelheid een stuk hoger ligt dus ik ben benieuwd of we in de buurt komen!

Steile helling… 58 graden.

Steile helling… 58 graden.

GiGi op 10 mrt 2016 16:49

Dat zal dan heel kort zijn geweest, of niet helemaal accuraat. Die dag was officieel de steilste afdaling 72% (maar dat is dan wel over enige afstand).

Wow, 100+ km? Meestal zijn de benen moe als ik er 40 op een dag doe…

Volgens mij komen de steilste lijnen in Chamonix niet eens aan de 58 graden :P
Dat terzijde, in welk skigebied was dit? En kun je wat meer vertellen over die dag? Niet dat ik je niet geloof, vraag me alleen af of dit een recordpoging was of een recreatief dagje skiën

Dit is mijn ‘‘record’’, inclusief busverbinding & lunchpauze met liften van 9:00-16:15

null

http://share.iski.cc/tracks/shared/pJyeaycQwJx95boGCTW3…

Gang is alles

Dat terzijde, in welk skigebied was dit? En kun je wat meer vertellen over die dag? Niet dat ik je niet geloof, vraag me alleen af of dit een recordpoging was of een recreatief dagje skiën

Jesper op 10 mrt 2016 17:26

Kronplatz. Eerste lift t/m laatste lift. (8.30u officieel, maar ze begonnen om 8.23u al tot aan 16.45u halbstation, waar ik een minuut te laat voor was, maar ik werd nog doorgelaten). 45 min lunchpauze (voor mij lang, maar je kan daar bij Corones een goed stuk dode koe krijgen en dus de tijd daarvoor genomen).

Het is voor mij recreatief. Ik was die dag alleen. En dan maak ik graag meters en ik ski op een hoog tempo. Wat bij Kronplatz helpt is dat er veel snelle liften zijn (liften kosten doorgaans veel tijd). Wel een wat drukkere dag en bij een verbindingslift 10 minuten in de wachtrij moeten staan.

Snelheid gaat met Skitracks nog wel aardig over het algemeen. Maximale helling slaat vaak nergens op. Een dag geprobeerd met 2 telefoons tegelijk aan. Haha, zaten bizarre verschillen tussen. 1 telefoon kwam met max 30, de andere met 48 graden. Die van 30 zat gezien de geskiede routes het dichtste bij, is naar mijn mening niet boven de 35 geweest. Die 72% zou dus ook zoiets geweest moeten zijn, zeg tussen de 30 en 35 graden. Da’s echt wat anders dan 58 graden (bijna 130%) :)

Edwin van Riel

GPS is als het gaat om hellingspercentage niet erg nauwkeurig, maar daar gaat het hier dan ook niet om.

Jeetje me reetje Ik voel me ineens heel onsportief @DSvier terwijl ik dat toch echt niet ben

Heb je het nummer van je skipas nog? zo ja, zou je die eens in skiline willen invoeren, vraag me af wat die app zal aangeven.

Heb je het nummer van je skipas nog? zo ja, zou je die eens in skiline willen invoeren, vraag me af wat die app zal aangeven.

Ashwin op 10 mrt 2016 18:15

Ik zal het bezien, maar ik neem aan hetzelfde als de Dolomiti performance check: 92 km. Maar die geeft per definitie te weinig aan omdat die rekent met de kortste route. Als je naar Bruneck skiet vanaf de top kun je in 4,9 km beneden zijn, of iets van 7,5 km. Dus het verschil van 10 km is dan niet zo heel gek zou ik zeggen. Afstand meten is voor een GPS ook een redelijk koud kunstje.

Ik denk dat die 58 graden een lift is geweest

Skiline komt op 108.809 meter… Dus 108,8 km. Geen idee hoe ze daar op komen, maar het is dus zelfs meer dan de tracker. Die nauwkeuriger zal zijn.

Mijn maximum verleden jaar in Valtho
Gemiddelde ligt normaal rond de 45km per dag

Blijkbaar de foto vergeten

Om antwoord te geven op de vraag in de titel van dit topic: ik ski zo vaak als ik kan. Dit seizoen zo’n 40 dagen. 37 daarvan met zeer veel plezier (de overige drie was ik aan het bijkomen van een verdraaide knie, was aangeskied door een bellende Brit in St. Anton). De rest (hoe hard, hoe veel km, etc.)… is dat echt relevant?

Natuurlijk, ik heb mezelf ook doelen gesteld, vooral op het gebied van technisch beter leren skiën en een nieuw paar ‘daily drivers’ (ski’s voor 80% van de tijd) te vinden. Allemaal gelukt.

Ik vrees dat aantal km’s bijna net zo onbetrouwbaar is als de snelheid.
Afgelopen wintersport behoorlijke verschillen met de afstanden die vriendlief trackte. En dan heb ik het niet over een paar kilometer. Extreemste was dat ik op 45km zat en hij op 32km, terwijl ik toch echt niet zo veel meer ruime bochten neem…

Ik vrees dat aantal km’s bijna net zo onbetrouwbaar is als de snelheid.
Afgelopen wintersport behoorlijke verschillen met de afstanden die vriendlief trackte. En dan heb ik het niet over een paar kilometer. Extreemste was dat ik op 45km zat en hij op 32km, terwijl ik toch echt niet zo veel meer ruime bochten neem…

mRtv op 10 mrt 2016 23:58

Bij mij wordt er altijd nog een correctie overheen gegooid, als ik m dan vergelijk met m’n reisgenoten zit er ~5 km speling in

Gang is alles

Om antwoord te geven op de vraag in de titel van dit topic: ik ski zo vaak als ik kan. Dit seizoen zo’n 40 dagen. 37 daarvan met zeer veel plezier (de overige drie was ik aan het bijkomen van een verdraaide knie, was aangeskied door een bellende Brit in St. Anton). De rest (hoe hard, hoe veel km, etc.)… is dat echt relevant?

Natuurlijk, ik heb mezelf ook doelen gesteld, vooral op het gebied van technisch beter leren skiën en een nieuw paar ‘daily drivers’ (ski’s voor 80% van de tijd) te vinden. Allemaal gelukt.

GiGi op 10 mrt 2016 23:06

Dan is dit geen draadje voor jou.

Ik vrees dat aantal km’s bijna net zo onbetrouwbaar is als de snelheid.
Afgelopen wintersport behoorlijke verschillen met de afstanden die vriendlief trackte. En dan heb ik het niet over een paar kilometer. Extreemste was dat ik op 45km zat en hij op 32km, terwijl ik toch echt niet zo veel meer ruime bochten neem…

mRtv op 10 mrt 2016 23:58

Deze tracker geeft redelijk nauwkeurig weer hoeveel km je skiet, aangezien de gemeten afstand gewoon overeenkomt met de lengte van de piste die je neemt.

Om antwoord te geven op de vraag in de titel van dit topic: ik ski zo vaak als ik kan. Dit seizoen zo’n 40 dagen. 37 daarvan met zeer veel plezier (de overige drie was ik aan het bijkomen van een verdraaide knie, was aangeskied door een bellende Brit in St. Anton). De rest (hoe hard, hoe veel km, etc.)… is dat echt relevant?

Natuurlijk, ik heb mezelf ook doelen gesteld, vooral op het gebied van technisch beter leren skiën en een nieuw paar ‘daily drivers’ (ski’s voor 80% van de tijd) te vinden. Allemaal gelukt.

GiGi op 10 mrt 2016 23:06

Iedereen heeft zo z’n eigen “doelen”… Maar is de informatie van een ander niet relevant en die van jouw wel?
Ik vind het interessanter om te lezen hoeveel km’s iedereen maakt en de snelheid (ongeacht of de gegevens juist zijn) een stuk interessanter dan de informatie dat je 40 dagen hebt geskied en iets met een bellende Brit…

Eerste wereldoorlog route vanuit Selva. M.u.v. Marmolada.
4 skiërs en 4 boarders. Mooie tocht geweest. Wel veel met de bus/taxi .

null

Is idd een hele mooie route!

Eén van de dagen vorig jaar, eens kijken wat het dit jaar gaat worden.

null

Ik heb deze app ook op mijn toestel staan. Ik heb echter grote twijfels of de snelheid altijd wel klopt met deze app. Ik zou vorige week op een heel mistige dag in Val Thorens 83 km/h geskied hebben volgens ski tracks terwijl je nauwelijks 5 meter zicht had en van paaltje naar paaltje moest skiën. Het is goed mogelijk dat je op carve ski’s een piek haalt van 100 km/h dat is ook het maximum en heel gevaarlijk. We zijn tenslotte ook geen wedstrijdskiërs hé.

Peter Hertegonne

@Peter007 het gaat ook niet om de snelheden maar om het aantal km’s die je op een dag maakt.

@ArjanvdM,

Inderdaad, het gaat over het aantal km. Sorry dit had over het hoofd gezien. Aantal km zal wel kloppen aangezien skitracks zoals een gps werkt. Ik zal het bij een volgende gelegenheid eens uittesten.

Peter Hertegonne

Tellen al dit soort apps de liftmeters ook mee? Of worden alleen de negatieve hoogtemeters geteld? Dus tegengesteld aan bijvoorbeeld een Polar of Garmin op de fiets?

Tellen al dit soort apps de liftmeters ook mee? Of worden alleen de negatieve hoogtemeters geteld? Dus tegengesteld aan bijvoorbeeld een Polar of Garmin op de fiets?

HN65 op 11 mrt 2016 15:17

Nee de liftmeters worden apart geteld

Gang is alles

Dank @jesper, ik zie nu pas dat het een domme vraag is. De app van @dsvier geeft het specifiek aan. 185km skiën op een dag inclusief liften, dat is wel serieus veel. Veel te veel voor mij, veel hoger dan 60km kom ik niet, zal zeker ook door mijn lunches komen in Italië :-)

Plaats een reactie