Hoeveel ski jij?

Tja je moet je mobiel toch altijd bij je hebben, zeker in geval van nood

Gang is alles

Tja je moet je mobiel toch altijd bij je hebben, zeker in geval van nood

Jesper op 16 mrt 2016 13:34

Niet als je met meerdere mensen in groep blijft ;)

Tja je moet je mobiel toch altijd bij je hebben, zeker in geval van nood

Jesper op 16 mrt 2016 13:34

Niet als je met meerdere mensen in groep blijft ;)

Mathijs! op 16 mrt 2016 13:41

Ach ja bij ons is het gebruikelijk om allemaal een telefoon bij ons te hebben, zeker omdat we nog wel eens opsplitsen. Bovendien doe ik mijn mobiel in de zak van mijn bovenbeen, hier (hard) op vallen is wel erg lastig.

Heb overigens ook m’n camera gewoon in m’n jaszak zitten, als ik val, val ik vrijwel altijd op mijn achterwerk of op m’n hoofd als ik weer eens switch probeer te rijden

Gang is alles

Zullen we weer terug gaan naar “Hoeveel ski jij” om de Post van @DSvier niet te veel te frustreren!

Ja, maar er zit een groot verschil tussen een smartphone van 150 euro en eentje van 400 euro. Daar neem je wel wat meer voorzorgen mee :)

Mathijs! op 16 mrt 2016 12:13

Ik heb een iPhone 6s 128Gb. Die kost aanmerkelijk meer dan 400 euro.

Nog steeds een gebruiksvoorwerp.

Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met mijn smartphone wat betreft schade door botsingen / valpartijen of batterij issues door een gehele dag gebruik van een SkiTrack app o.i.d. (heb een Galaxy Note 3). De smartphone draag ik meestal in de jaszak of borstzak en gebruik ik regelmatig gedurende de dag om foto’s te maken en ook te internetten. En ik neem geen speciale voorzorgen ter bescherming ervan…

Maar nu OT :-)

Als ik een week met de familie (met 2 kleine kinderen die lessen) ski mag ik blij zijn als ik tegen de 30 km ski pistes kan doen, meestal zit het rond 25 - 30 km per dag. Dit komt vooral door de lestijden van de kinderen waarbij je tijd verliest bij wegbrengen en ophalen en het feit dat we dan in het hoogseizoen zitten met lange(re) wachttijden bij de liften.

In een skiweek buiten het hoogseizoen met vrienden die ook van doorskiën houden kom ik meestal aan 50 en 60 km per dag, en af en toe boven 60 km.

Zodoende is het aantal ski km’s dit seizoen 2015/2016 waarin een week na Kerst, een week begin maart, en 1 dag Winterberg zitten. En wat paar dagen in een indoorhal etc. op ruim 500 km geskied in de natuur en ca. 80 km hoogtemeters afgelegd volgens SkiTrack.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Chonn op 16 mrt 2016 21:43

Screenshot van een top dag vorig seizoen in Val Thorens, net in die week van dat rotsblokje die de toegangsroute blokkeerde naar o.a. Val Thorens …

null

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Je kan ook zo’n mobiele accu voor je smartphone meenemen, of de oplader en dan in het restaurant ergens een tactisch plaatsje met stopcontact zoeken ;) Inderdaad 4G uitzetten, gebruikt veel data en dus stroom. Ski Tracks werkt via GPS, dus geen data nodig en bij de meeste restaurants toch wel vaak wifi tegenwoordig. Alhoewel ik overdag toch weinig op internet en email doe tijdens de wintersport.

null

null

Lekker rondje rondom Saalbach, hier na 12 uur ongeveer samen doorgegaan. Daarvoor met een groepje van 4 die iets minder skiën. Ik denk dat als je je best doet, je de 80 km wel aan kunt tikken in dit gebied.

Is het al winter?

null
null

Plaats een reactie