Lawines triggeren the Kazakhstan way....

Filmpje op facebook https://www.facebook.com/peter.weber.5473894/videos/90719843…

Ik zie hier wel wat mogelijke verbeterpuntjes qua veiligheid ;-)

null

Click. Click. Peace

Okéé, waar slaat dit nou weer op?! :D
Als ze het dan toch persé zo willen doen, waarom klimmen ze dan al niet op voorhand in die toren…
Vroeg of laat loopt dit uiteraard eens fout.

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

“Lawines triggeren the Kazakhstan way…” Ik had eigenlijk verwacht dat ze met een tank op een berg zouden schieten om de lawine te triggeren… Dat ze dit nog zo gecontroleerd doen, valt me toch een beetje tegen :)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Okéé, waar slaat dit nou weer op?! :D
Als ze het dan toch persé zo willen doen, waarom klimmen ze dan al niet op voorhand in die toren…
Vroeg of laat loopt dit uiteraard eens fout.

sven311 op 15 mrt 2016 09:45

seconde 6 lijkt me duidelijk te maken waarom ze niet op die paal kruipen voor het afschieten van hun “mortier” Betere vraag is waarom staan ze daar met zoveel LOL

Misschien staan er zoveel mensen, omdat het aangeboden wordt als uitje. “Lawine kijken! een avontuur voor het hele gezin”. Ik denk even aan het Wintersporters-item uit januari: “Skigebieden met doordachte activiteiten”

Ja, sneeuw is koud en glad. Maar het heeft nog andere voordelen ook.

Lijkt wel siervuurwerk wat ze gebruiken om de lawines te triggeren, de tank is andere link is cool!

Zou er een picking order zijn om te zien wie er letterlijk onderaan de ladder moet staan?
@Martijnt: mijn Duits is te slecht, maar in de tekst onder de film vermeldt de poster inderdaad dat het een ander soort explosieven is.

@Marijnt @ThomasDG in de tekst ehebben ze het over Pyrotechnik, dat is inderdaad siervuurwerk (waarschijnlijk een flinke mortiershell aan de wegspringende brandende delen te zien) en sprengmittel dat is springstof.

Ik vond het er best gecontroleerd uitzien. ;-) Ze hadden die sneeuwscooter alleen even iets tactischer moeten parkeren…

🏂

Weer eens wat anders dan in een helicopter rondvliegen… leuk werk :)

Gang is alles

Is de Kazachse manier niet, zoveel mogelijk doping ergens in stoppen en dan hopen dat niemand erachter komt. En als je niet kan winnen koop je de tegenstander om voor 100.000 euro.

In dit geval zou dat betekenebln meer kunstsneeuw maken en zo een natuurlijke lawine proberen te trikkeren en als dat niet werkt, de sneeuw omkopen:p

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@birdheart hahaha :-) Of gewoon met 10 naamloze renners het tempo in de giro bepalen ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier idd.
Het blijven rare jongens de kazachen :p

Er staat geen maat op hun inventiviteit

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

:-) En voor de duvel niet bang

Click. Click. Peace

Plaats een reactie