Wie zit hier fout?

Op het moment van botsen was het pad bijna af. Kennelijk was onze ‘held’ van plan om ook nog eens op deze wijze de piste op te knallen. Je zal daar net vrolijk de berg afgaan en zo’n idioot ineens tussen je ribben aantreffen.

Ja, sneeuw is koud en glad. Maar het heeft nog andere voordelen ook.

Duidelijk verhaal, de liftmaatschappij aansprakelijk stellen natuurlijk, want dit kan echt niet.

ik gok dat de voorste fout zit. die moest tenslotte “Aan de kant!”

Voorste is fout. Die had snowblades. Dat is vragen om…

Volgens mij heeft degene met de helmcamera nog steeds niet in de gaten dat hij fout zit.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Buiten de piste zonder lawine 3 eenheid, in ieder geval beide fout. :-) Knuppels

Ik roep altijd tegen mijn kinderen “bij paniek, pizzaaa!!!”. Met opstaande randen aan de zijkanten van het pad is het lastig bochtjes skiën voor een beginner, maar pizza had hier toch wel een goede optie geweest. Wat een pannenkoeken.

@Andereja zijn het dan geen Pizza’s ipv pannenkoeken?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Pizza, pannenkoeken… ze bakken er iig niets van!

Seriously snow addicted family!

Wie er wel wat van bakken @Andereja Is de poffertjeskraam in Laren NH deze week voor het eerst open. Erg gezellig moet je echt eens doen als je in de buurt bent

Nieuwe opgave… Met dank aan onze vrienden van Jerry of the Day.

https://www.facebook.com/jerryoftheday/videos/10434275024148…

Vraag is dus: wie zit hier fout?

@gigi welk filmpje? Kom uit op de home facebook pagina jerryoftheday Met 2 sneeuw filmpjes waar mensen fout zitten. Dat oudere filmpje van 20u geleden zit letterlijk iemand fout ;)

Hmmm bij mij gaat ie automatisch door naar de bewuste facebook-post met een videootje met de titel “Dropping!! NO, I’M DROPPING!!!” Kan de link naar een andere bron (Youtube of zo) niet vinden helaas…

Dat is het meest recente filmpje, maar iets verderop staat ook een filmpje met de titel To turn is to admit to defeat ‪#‎bestfriendsforever‬.
daar zit die kerel overduidelijk verkeerd

Ja, de meeste figuranten bij Jerry of the Day zijn zeer fout (gekleed of bezig of beide)…

In beide filmpjes is de skiër het foutst denk ik.

Een skiër heeft weinig te zoeken in een halfpipe inderdaad, vind ik ook.

Een skiër heeft weinig te zoeken in een halfpipe inderdaad, vind ik ook.

mk2k op 20 jun 2016 22:24

;)

Ja, skiërs mogen doorgaans ook op andere plekken in een gebied komen, dus mag dat park van mij ook wel een snowboardersreservaat worden. Is immers een uitstervend ras (behalve in Nederland, heb ik de indruk).

Als als er één groep is die echt altijd letterlijk ‘fout zit’ (meestal op de verkeerde plek, net achter een heuveltje in plaats van er bovenop, zodat je ze kan zien)… nou ja, dáárom is het dus een uitstervend ras. Natuurlijke selectie of zoiets… ;)

1: De camera aanzetten en dit vastleggen vind ik al een discussie an sich
2: Het op YT plaatsen met als doel?
3: De aangeskiede man heeft gok ik volgend seizoen nu wel een helmpje op
4: Mogelijk heeft de skiklas er 1 of 2 leerlingen bij…

Gelukkig lijkt het goed af te lopen.

Tweede filmpje is per definitie de snowboarder fout… :-) je ziet ze nooit. Zitten, chillen en gek doen, die skiër maakt een prachtige move. ;-)

Ik kan het niet, laat ik dat eerlijk vermelden.

De short skies

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

@GiGi vrij simpel de skier is fout deze maakt een jump over de con heen en heeft geen enkel zicht op de activiteiten die zich onder de con bevinden. Waar hij zijn jump maakt. Aan de richting van de boarder te zien was hij al in de lucht en was hij een sprong aan het maken in de con.
Skier in dit geval fout

En ga nu geen boarder vs skier topic beginnen want de uitkomst staat toch vast omdat er nu eenmaal meer skiërs zijn dan er boarders kunnen we als boarder dit niet winnen want het grootste collectief zal wel gelijk hebben, althans dat denken ze.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

En ga nu geen boarder vs skier topic beginnen want de uitkomst staat toch vast omdat er nu eenmaal meer skiërs zijn dan er boarders kunnen we als boarder dit niet winnen want het grootste collectief zal wel gelijk hebben, althans dat denken ze.

Birdheart op 20 jun 2016 23:08

Dat van die snowboarders was ook geen serieuze opmerking van mij hoor. Maar ik vraag me wel serieus af (en ik vraag het ze vaak ook gewoon) waarom ze niet bovenop een heuveltje gaan zitten, maar net achter de top zodat ze niet zichtbaar zijn.

Ook genoeg skiërs die op de meest onhandige plaatsen gaan stilstaan hoor. Liefst met zijn allen op een rijtje op het smalste stuk van een piste waar iedereen vaart moet houden om niet te hoeven prikken…

Als mensen nou eens zouden nadenken of - bij gebrek aan vermogen daartoe - de pisteregels zouden volgen.

Ik ben doorgaans voor wachten vlak voor de skilift, de skilift is om uit te hijgen en je naar het volgende hoogtepunt te brengen. :-)
@Birdheart: ik denk dat je redenatie wel eens de juiste kan zijn in dit filmpje. Het geeft mij een bepaalde invalshoek dat ik denk, je hebt hier zeker een punt. De Filmer had wellicht ook eerder kunnen gillen…die filmt tenslotte de skiër en weet zijn stem te verheffen op het moment maar niet vlak voor.
@GiGi en inderdaad die pisteregels zijn er uiteindelijk niet voor niets. Ik ben ook erg geneigd om alle stigma’s omtrent de boarders aan te vullen. Vooral het op de kont overal zitten is voor mij persoonlijk een ergernis maar zo zijn er meer. Het valt mij echt op dat ik de laatste 2 jaar echt veel minder boarders spot. Een andere discussie maar het viel mij en reismaat op en ook mijn vriendin. Het snowboarden lijkt over zijn hoogtepunt qua populariteit heen. (Paradiski en Les Sybelles als referentie)

Geen idee waar de boarder vandaan komt. Deze beelden geven onvoldoende zicht op wie waar zit.

Het kan zo zijn dat de boarder niet op een inrun leek te zitten en op het laatst 90 graden instuurt de quarter in. Dan kan de skier die op zijn inrun zit niks meer doen.
Het kan ook zo zijn dat de boarder van bovenaf zijn inrun is gestart, langs de kicker gaat en dan de pipe instuurt. Dat zou de skier van te voren moeten zien en dan dus niet indroppen.

Dit is een snowpark daar gelden weer andere regels (komen wel grotendeels overeen) dan op gewone pistes. Het belangrijkste is dat je zeker moet zijn dat je kicker leeg is, zal zijn, op het moment dat jij erop komt. Het is in dit filmpje niet geheel duidelijk wie als laatste is gestart en wie dat dan zou kunnen weten.

Click. Click. Peace

Typisch gevalletje van look before you leap!

@hugotamis: What a coincidence! vind ik ook ‘plausibel’ in dit geval.

Plaats een reactie