Rossignol Race WC GS Ski's radical te koop! Koopje!

Bij deze bied ik mijn Rossignol Radical World Cup race GS (reuze slalom) ski’s aan.

Dit zijn de ski’s die je zoekt als je houdt van hard skiën en een goede techniek hebt.
De ski’s zijn aardig lang, 191 cm en zijn voornamelijk geschikt voor het langere bochtenwerk.

Op de ski’s is een paar weken geskied, maar verkeren in hele goede staat. Aan de linker ski is het belag professioneel gerepareerd door MK skiservice nadat een steen was geraakt.

De ski’s zijn voor slechts €130!! (wintersporters prijs) op te halen in midden Limburg of in Maastricht.

Kortom ben je een gevorderde skiër die houdt van snelheid, dan zijn dit de ski’s die je zoekt voor een zeer klein prijsje (winkelwaarde €699)!

Link naar Marktplaats advertentie voor meer foto’s:

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langla…

null
null
null
null

Minder janken, meer jenken. Heel hard jénken over de pistes dit. Succes met verkoop!

Haha absoluut! @sneeuwkabouter: Zelf geen interesse? Is echt een goede deal! :)

Wie maakt me los?

Voor een @sneeuwkabouter zijn ze wat lang.
Hoe Lang is een Chinees.

Haha zeker waar.
Zijn inderdaad lang, maar op een strakke piste is dit geen enkel probleem.
Je moet er alleen geen buckels mee gaan skiën, want dan kan je wel janken :D

Haha zeker waar.
Zijn inderdaad lang, maar op een strakke piste is dit geen enkel probleem.
Je moet er alleen geen buckels mee gaan skiën, want dan kan je wel janken :D

RubenB op 21 mrt 2016 12:47

Ik ski met mijn GS ski’s gewoon buckels hoor, maar die zijn wel 8cm korter, zal misschien net het verschil maken :)

Geen geld trouwens voor een nog goede GS ski!

Ben zelf 1.90 dus zou qua lengte goed kunnen. Sportiviteit ook. Maar m’n quiver is meer slalom of poedergericht ;)

Ben zelf 1.90 dus zou qua lengte goed kunnen. Sportiviteit ook. Maar m’n quiver is meer slalom of poedergericht ;)

sneeuwkabouter op 21 mrt 2016 20:18

Dat betekent dat er dus nog een belangrijk gat in je quiver zit: GS. Hé wacht… ik zie een match.

Haha zeker waar.

Zijn inderdaad lang, maar op een strakke piste is dit geen enkel probleem.
Je moet er alleen geen buckels mee gaan skiën, want dan kan je wel janken :D

RubenB op 21 mrt 2016 12:47

Ik ski met mijn GS ski’s gewoon buckels hoor, maar die zijn wel 8cm korter, zal misschien net het verschil maken :)

Geen geld trouwens voor een nog goede GS ski!

ikjeski op 21 mrt 2016 14:48

Er is nog wel een flink verschil tussen recreanten GS ski’s en competitie GS ski’s.

Tis wel verstandig om ff de onderwaarde van de binding te vermelden. Echte FIS latten van Rossi hebben een binding met bovenwaarde van 18 en uit mijn hoofd iets van 10 als onderwaarde. Toekomstige gebruikers moeten bereid zijn hem met een DIN waarde te skieen die ver boven de geadviseerde waarde gaat. Ik heb dezelfde latten in 186 met de junior binding. Die gaat van 8 tot 15. Ik heb hem op 10 staan maar dat is mijn eigen keuze. Volgens de boekjes zou ik niet verder dan 8,5 mogen gaan.

Voor een serieuze skier is dit wel een ultieme lat. Als ik hem al niet had was hij nu van mij. Gezien de lengte is deze ook eigenlijk beter voor mij. Maar nee niet doen SPAM

Deze is excompetitie want niet meer reglementair. Maar gezien de prijs is daarmee rekening gehouden.
Serieuze lat nog steeds en zeker geen consumenten gs (dat is dan eigenlijk ook weer een vreemde term want de meeste consumenten skiën dan weer geen gs :D)

Deze is excompetitie want niet meer reglementair. Maar gezien de prijs is daarmee rekening gehouden.
Serieuze lat nog steeds en zeker geen consumenten gs (dat is dan eigenlijk ook weer een vreemde term want de meeste consumenten skiën dan weer geen gs :D)

Hessel op 21 mrt 2016 20:58

Klopt helemaal. Tis een lat voor een kleine doelgroep maar als je betonnen bovenbenen hebt is dit wel een erg fijn speeltje. Ik ski best aardig maar bij deze ski’s zit de limiet tussen mijn oren en niet in de ski. Maar als de pistes hard en leeg zijn ben ik wel als eerste beneden

Zit je wel vaker in de lift. ;)

Correct, binding gaat van 10 - 18 DIN.
Is zeker een kleine doelgroep voor, maar als ik kijk naar mezelf hoor ik misschien ook niet hierbij. Toch knal ik met een hele hoge snelheid over de pistes met deze ski’s en is het ook voor mij (geen wedstrijdskiër en ook niet de grootste bovenbenen) een fantastische ski.
Wilde hem eigenlijk verkopen omdat ik nu voor mij de one ski quiver gevonden heb (Salomon Q lab) en daarom denk dat ik misschien te veel ski’s heb.
Toch begin ik nu een beetje te twijfelen :P

Je knalt met hoge snelheid zonder de technische vaardigheid die bij deze ski hoort over de piste? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Wat daarvan moge zijn: het snelheidsverschil tussen een competitieski en een recreanten GS is verwaarloosbaar. Als je vol naar beneden duikt telt vooral de berg, gewicht en luchtweerstand.

Nee ik bedoel te zeggen dat ik de ski’s niet voor wedstrijden gebruik zoals ze bedoeld zijn. Zal zeker niet al het potentieel eruit halen.
Zonder gepaste techniek is de ski niet goed te skiën, dit merk ik omdat ik ook echt mijn best moet doen en hem niet relaxed en laid back kan skiën. Als ik wel mijn best doe en er flink kracht op zet, merk ik wel dat ik er erg veel voor terugkrijg en hij heel stabiel is op hoge snelheid met oneindige grip.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je aan de winkelwaarde komt. Volgens mij is het instap sponsorpakket ongeveer 5000 euro waar je 3 paar ski’s en 2 paar schoenen voor krijgt. Dit soort latjes kost omgerekend iets van 1200 euro. Ze zijn natuurlijk wel een paar jaar oud maar voor top consumenten gebruik nog heel prima. Met de dubbele laag metaal en de rest hout zullen ze heel lang hun voorspanning behouden. Ze wegen een ton maar zijn dan ook mega stabiel zoals je al schrijft. De juiste kantenhoek maakt overigens heel verl uit qua skibaarheid. Een tandje minder heftig als voor races is voor de betere skier wel zo fijn. Anders krijg je ze echt niet dwars.

@SPAM wedstrijdlatten zijn gewoon te koop hoor. Er lopen aardig wat niet gesponsorde racers rond en die moeten gewoon een bedragje aftikken voor de latten. € 1200 is daarbij de hoofdprijs, prijs van TS is realistischer.
Vaak zijn ze via een skiclub te koop, dan betaal je een nog voordeliger vriendenprijsje.

Haha zeker waar.

Zijn inderdaad lang, maar op een strakke piste is dit geen enkel probleem.
Je moet er alleen geen buckels mee gaan skiën, want dan kan je wel janken :D

RubenB op 21 mrt 2016 12:47

Ik ski met mijn GS ski’s gewoon buckels hoor, maar die zijn wel 8cm korter, zal misschien net het verschil maken :)

Geen geld trouwens voor een nog goede GS ski!

ikjeski op 21 mrt 2016 14:48

Er is nog wel een flink verschil tussen recreanten GS ski’s en competitie GS ski’s.

DSvier op 21 mrt 2016 20:50

Dat weet ik, ik ski ook op competitie GS ski’s.

Moraal van dit sprookje

Dat weet ik, ik ski ook op competitie GS ski’s.

ikjeski op 22 mrt 2016 09:16

Dat zijn dan wel hele oude. ;)

@Spam lekker makkelijk, als de pistes leeg zijn ben ik ook als eerste beneden ;)

[quote]Deze is excompetitie want niet meer reglementair. Maar gezien de prijs is daarmee rekening gehouden.
Serieuze lat nog steeds en zeker geen consumenten gs (dat is dan eigenlijk ook weer een vreemde term want de meeste consumenten skiën dan weer geen gs :D)

Hessel op 21 mrt 2016 20:58

Klopt helemaal. Tis een lat voor een kleine doelgroep maar als je betonnen bovenbenen hebt is dit wel een erg fijn speeltje. Ik ski best aardig maar bij deze ski’s zit de limiet tussen mijn oren en niet in de ski. Maar als de pistes hard en leeg zijn ben ik wel als eerste beneden

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Is er trouwens nog verschil tussen de regels waaraan de GS ski’s in de worldcup moeten voldoen en ski’s voor andere wedstrijden, op een lager niveau? Mag je daar bijvoorbeeld op elke ‘cheater’ GS-ski aan komen zetten (of je daarop wint is even een andere vraag)? Er zit in skibaarheid een groot verschil tussen 35 meter radius en 19 meter…

Is er trouwens nog verschil tussen de regels waaraan de GS ski’s in de worldcup moeten voldoen en ski’s voor andere wedstrijden, op een lager niveau? Mag je daar bijvoorbeeld op elke ‘cheater’ GS-ski aan komen zetten (of je daarop wint is even een andere vraag)? Er zit in skibaarheid een groot verschil tussen 35 meter radius en 19 meter…

GiGi op 22 mrt 2016 10:25

Nee, de regel is minimaal 195 lang en radius 35 voor alle fis wedstrijden (bij de mannen). In het geval je aan een NSkiV wedstrijdje reuzenslalom meedoet, mag de radius 21 meter zijn maar bij het NK gelden weer de FIS regels.

[quote]Moraal van dit sprookje

@RubenB Mh jammer, ik heb er serieus over na zitten denken.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Dat weet ik, ik ski ook op competitie GS ski’s.

ikjeski op 22 mrt 2016 09:16

Dat zijn dan wel hele oude. ;)

DSvier op 22 mrt 2016 10:22

Niet per se @DSVier
Dames mogen in FIS competities (CIT en FIS) skiën op 183 (radius 30)

Die tolerantie van 5cm geldt overigens ook bij de heren op dat level (stond niet goed in mijn eerdere bericht). EC en WC gelden de lengtes 195 (heren) en 188 (dames)

En junioren ook natuurlijk… Je hebt gelijk.

Plaats een reactie