Nieuwe ski's tegen elkaar

Hallo!

Gisteren heb ik mijn eerste paar ski’s gekocht. (Salomon xdrive 8.0 met xt10)
Alleen als ik ze normaal tegen elkaar aan probeer te zetten schuiven ze niet helemaal in mekaar, 1 ski zit hoger dan de ander zegmaar. Met de ski’s die ik dit seizoen gebruikt heb was dit niet het geval. Is dit normaal bij ski’s of zit de binding dan niet fatsoenlijk?
Misschien is het een beetje een rare vraag, maar omdat het mn eerste paar eigen ski’s zijn weet ik het niet zeker.

Het kan zijn dat er iets meer spanning op de latten zit dan bij huurmodellen en dat de stoppers vrij nauw zijn. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als je je niet zeker voelt moet je je niet te beroerd voelen om bij de winkel langs te gaan om het te vragen.

Beter één keer te veel voor een “domme” vraag naar de winkel, dan één keer te weinig.

…of je post even een foto, zodat wij onze ongefundeerde mening kunnen geven :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb hier even de salomon skies van m’n zoon gepakt en die hebben precies wat je beschrijft. Mijn eigen hebben dit ook. Deze pakken alleen iets makkelijker. Heb even foto’s gemaakt. Als je dit bedoelt zou ik me geen zorgen maken het is een kwestie van hoe het zwarte plastic van de stoppers in elkaar valt. Als je ze los van elkaar op de grond zet zullen de bindingen waarschijnlijk even hoog staan.

null

No whining, more play.

Detail foto stoppers.

null

No whining, more play.

Als ik mijn ski’s in elkaar haak, zijn de puntjes ook niet gelijk. Ik heb er geen probleem mee. Ik kan ze prima dragen en vervoeren en ik krijg ze zonder moeite ook weer uit elkaar. Ik zou me er niet druk om maken.

Bedankt voor jullie reacties allemaal! En bedankt voor de foto’s erbij, scheelt me weer een rit naar de winkel.

@Cski zet je ze nog wel even in de was als je klaar bent met ze te gebruiken.Belangrijk

O ja ik zet ze altijd niet in elkaar weg rechtop,koel en in het donker.

Inderdaad helemaal geen grapje: inderdaad niet in elkaar gehaakt wegzetten…

Inderdaad zo schijnt het te horen volgens het boekje @Cski

[quote]O ja ik zet ze altijd niet in elkaar weg rechtop,koel en in het donker.

Mooie oplossing @Atomic Maar is dat alleen goed voor Atomic ski’s of kan dat ook bij andere merken ski’s.

Ik had vroeger toen ik nog vieze dingen op de sneeuw deed dit:

null

Ik had vroeger toen ik nog vieze dingen op de sneeuw deed dit:

X4ier op 21 mrt 2016 21:32

Ik ben er absoluut geen fan van om boardjes open en bloot op te hangen. Helemaal niet als dit ook nog een dicht bij een gloeilamp is.
Wel goed dat de deur gebarricadeerd is om lichtinval vanaf daar te voorkomen ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Inderdaad helemaal geen grapje: inderdaad niet in elkaar gehaakt wegzetten…

GiGi op 21 mrt 2016 18:46

Waarom niet als ik vragen mag? Heb er zelf ook nog van die bandjes met klittenband tussen zitten dus zie niet wat er niet goed zou zijn?

Er zit overduidelijk een modern alternatief voor de gloeilamp in. Dus laag warmte en uv aandeel ;)

Ik had vroeger toen ik nog vieze dingen op de sneeuw deed dit:

X4ier op 21 mrt 2016 21:32

Ik ben er absoluut geen fan van om boardjes open en bloot op te hangen. Helemaal niet als dit ook nog een dicht bij een gloeilamp is.
Wel goed dat de deur gebarricadeerd is om lichtinval vanaf daar te voorkomen ;)

Sneeuwbaard op 21 mrt 2016 22:13
Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Inderdaad helemaal geen grapje: inderdaad niet in elkaar gehaakt wegzetten…

GiGi op 21 mrt 2016 18:46

Waarom niet als ik vragen mag? Heb er zelf ook nog van die bandjes met klittenband tussen zitten dus zie niet wat er niet goed zou zijn?

RubenB op 22 mrt 2016 12:44

Dan trek je de voorspanning uit de ski naar men zegt. Of dat ook echt waar is weet ik niet, maar ik zet mijn ski’s inderdaad ook altijd los van elkaar weg.

^^ dat

Weer wat geleerd. Ik leg ze normaal in elkaar gehaakt, in de skitas op zolder. Of is het in de skitas eigenlijk ook niet goed?

Weer wat geleerd. Ik leg ze normaal in elkaar gehaakt, in de skitas op zolder. Of is het in de skitas eigenlijk ook niet goed?

Jodeldodel op 22 mrt 2016 14:10

In de skitas is de kans op roest groter, vaak is zo’n tas nog vochtig van binnen. Vocht kan niet echt weg uit de tas als je die dichtgeritst met de ski’s erin weglegt. Beter is dus uit de skitas.

Plaats een reactie