Ski Pick-Up Service

Hallo!

Ik doe op school onderzoek naar de vraag naar een ski pick-up service. De ski verhuur zorgt ervoor dat je gehuurde materialen aan het einde van je vakantie, indien gewenst na sluitingstijd van de winkel, opgehaald worden bij je accommodatie, in plaats van dat het jou veel moeite, stress en tijd kost om het terug te brengen. Want wie wilt er nou niet maximaal genieten op de laatste dag, maar stopt uiteindelijk iets eerder met skien omdat de ski verhuur voor een bepaalde tijd gesloten is?
(Het gaat hier dus niet om het leveren van de materialen aan het begin van je verblijf)

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening! Op een schaal van 1(niet blij) tot 10(heel blij), hoe blij zal een ski pick-up service jou maken en ben je bereid om er eventueel €10 voor te betalen? Zo niet, hoeveel wel?

Enorm bedankt!

Even buiten beschouwing gelaten dat ik nu eigen materiaal heb, en er dus niets aan heb.

Toen ik het nog huurde had ik het waarschijnlijk niet gedaan en had er zeker geen 10 euro voor over.
Ik vond het altijd fijn om mijn eigen materiaal uit te zoeken passen meten van schoenen en bindingen, en had zo gelijk contact met de locals om wat vragen te stellen over het gebied, nog wat tips krijgen welke piste wanneer te doen, hoe ontloop je de druktes. En wanneer ik ze dan terug bracht nog even met de verhuurder praten over de gegeven tips.

Ik merk nu met eigen spullen dat ik er wel iets meer moeite voor moet doen om met locals in contact te komen op de eerste dag van de vakantie

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hi Birdheart!
Enorm bedankt voor je reactie! Ik wil alleen even melden dat het hier echter alleen om het ophalen van de gehuurde materialen gaat aan het einde van je verblijf. Dit omdat veel mensen het inderdaad fijn vinden om hun eigen materiaal uit te zoeken en te passen.

Nogmaals enorm bedankt!

Maar dat praatje achteraf is ook leuk, voor mij dus geen meerwaarde.
Maar ik kan me voorstellen voor sommige een uitkomst is zoiets

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zou iets kunnen zijn, maar ik ga de laatste dag nog graag naar de apres ski en dan moet ik er weer rekening mee houden dat mijn ski’s opgehaald worden en ik in mijn appartement of hotel moet zijn. Meestal bevind de skiverhuur zich ook vlak bij de piste/ accomodatie en gooi je ze zo af als je de laatste afdaling gemaakt hebt. Ik zal er denk ik geen gebruik van maken als ik ski’s zou huren. Voor mij te gebonden! Mijn score zal een 2 zijn!

Het lijkt me niet echt een voordeel. Zoals gezegd zijn de verhuurders meestal dichtbij de pistes en ook nog eens laat genoeg open.
Verhuurders die verder van de piste gelegen zijn zouden dit wel als gratis service kunnen aanbieden om zo het nadeel van hun minder gunstige ligging te compenseren.

  • Veel winkels zijn veel langer open dan de pistes
  • Hoe zit het met de eventuele schade aan de ski’s wie controleert dit? Wie bepaalt de repartieprijs?
  • Eventuele korting bij winkel, krijg je veelal aan het eind bij het afrekenen…
  • Welke winkel laat de verantwoording voor het binnenhalen van materiaal aan anderen over?

Ik denk niet dat dit aan de klant-zijde alsmede aan de winkelzijde snel een succes gaat worden…

Click. Click. Peace

De dienst op zich lijkt me vrij handig inderdaad, maar is wel geheel afhankelijk van wat de kosten hiervoor bedragen. Ik zou zelf voor 10,- al wel afhaken. Terug brengen is vaak een dermate kleine moeite dat het bedrag wel erg laag moet zijn, en dan is het waarschijnlijk niet meer rendabel.

Zit deze service niet bij sommige verhuurders in het pakket? Ik meen wel eens gelezen te hebben over dat verhuurmateriaal in je appartement wordt gebracht en gehaald dacht ik.
In ieder geval zou ik er niet speciaal voor kiezen als een add-on, maar als het al in de prijs verdisconteerd zit is het wel een leuke service.
Veel zal afhangen van hoeveel vrijheid je als consument ervoor terugkrijgt. Als het is “we komen ze ergens tussen 4 en 8 halen” dan zie ik er geen markt in. On demand “binnen 10 minuten” mogelijk wel.

Ik kies altijd voor materiaalverhuur dichtbij de lift, of dichtbij het hotel. Van een ophaalservice zou ik dan ook geen gebruik maken. Zelfs als het gratis zou zijn doe ik het liever zelf, zodat ik mijn eigen tijdstip kan bepalen en niet afhankelijk ben van iemand die met een busje rondrijdt en misschien vertraging oploopt.
Dat de skihuur eerder dicht gaat dan het skigebied ben ik nog niet tegen gekomen.

Veel verhuurders hanteren een zelfde prijs als je je materiaal de volgende dag (aangenomen dat dit de dag van terugreis is) terug brengt. Zo lang je niet al te vroeg vertrekt, kan je je materiaal dan nog terugbrengen. Het heeft mijns inziens niet echt een toegevoegde waarde.

Een totaal-servicepakket zou wel van meerwaarde zijn. Denk dan aan haal- en brengservice, onderhoud op locatie, omwisselen op willekeurig punt in skigebied.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik zou er geen gebruik van maken:

  • In Frankrijk zijn de winkels wel open tot een uur of acht 's avonds, tijd genoeg. Oostenrijk weet ik niet zo goed.
  • De winkel is zelden ver weg.
  • En voor mij de belangrijkste reden: Dan moet ik ‘thuis’ zijn als ze opgehaald worden. Maar juist de laatste dag ben ik dat niet: Dan ben ik maximaal lang op de piste, daarna aan het uit eten om de vakantie mooi af te sluiten, en daarna ben ik de auto in aan het pakken. Dat wordt te lastig plannen met die verhuur-ophaal-dienst.

Misschien is bij het appartement achterlaten een optie, en dat ze de spullen dan komen ophalen bij het appartement zonder dat ik daarbij hoef te zijn? Ik voorzie dan wel weer gedoe over schade (ik ben terug in NL en krijg een e-mail dat ik schade heb gemaakt…) en ik denk ook niet dat het appartement daar zin in heeft.

Op zich leuk bedacht, maar ik denk dat de moeite van het terugbrengen niet groot genoeg is om er andere moeite voor op de koop toe te nemen.

edit: Extra service kan, zoals hierboven al gezegd, ook op andere manieren. Zou leuk zijn als je extra advies krijgt, en bijvoorbeeld in een week een aantal verschillende sets ski’s krijgt met uitleg over de eigenschappen van de ski’s, of dat de verhuur meedenkt over ander materiaal als de omstandigheden veranderen.

Nu zegt mijn moeder bijvoorbeeld elk jaar ‘easy turn’ en dan grijpt die Fransoos een ski uit het rek en zegt ‘easy turn’. Op zich altijd prima ski’s hoor, en inderdaad ze gaat de bocht goed om, maar ik zie hier wel ruimte voor verbetering :)

Veel mensen die met een georganiseerde reis reizen hebben de laaste dag helemaal geen toegang meer tot hun accomodatie.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik zou er ook geen gebruik van maken

@sophievankoert ben wel benieuwd of je dit onderwerp zelf hebt uitgekozen of school dit bepaald heeft?
En indien jijzelf of jou groep, waarom hebben jullie dit onderwerp gekozen en waarom denken jullie dat dit een toevoeging is op de wintersport ervaring?

Pure interesse dus goed bedoeld, en als jezelf overtuigd bent waarom dit een toevoeging is en dat kan overbrengen misschien win je daar wel “potentiële klanten” mee

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik huur het materiaal ook meestal vlakbij de piste of het appartement. Wat ik veel handiger vond was in mathon (ligt net buiten ischgl. We kwamen daar na een lange heenreis 's avonds aan. De eigenaar regelde een mobiele skiverhuur, een rijdende skiverhuur winkel met alles erop en eraan. De bus parkeert voor je appartement, je kan dus op je sokken de ‘skiwinkel’ in duiken ;) . Dat vond ik pas service. We hoeften het dorp niet meer in en hadden snel alles geregeld De ‘echte’ winkel zat naast de gondel, dus terugbrengen was zo geregeld. Ophalen btw ook.

Botten moet je passen en dat kan je best als je er meer als 1 kan passen dus in de winkel

Inmiddels heb ik eigen materiaal, maar moet eigenlijk elke vakantie mee met anderen die ski’s/snowboards moeten huren. Wat ik altijd vind, is dat bij aankomst het lang duurt voor je aan de beurt bent bij de skiverhuur. Het huren van de ski’s kost veel meer tijd dan even snel de ski’s afgeven aan het einde van de vakantie. Het is meestal een kleine moeite en prettig om de verhuurder aan het einde nog even te spreken, zeker omdat vaak pas aan het einde betaald wordt. Wat hierboven ook al gezegd is, is dat de verhuur meestal of dicht bij de piste of bij het appartement is en meestal bij beide. Het klinkt als een prettig idee, maar als ik er zo over nadenk, hebben altijd enkelen van de groep de laatste dag even niks te doen (als de rest schoonmaakt of boodschappen doet bijvoorbeeld), dat diegenen de hele zooi inleveren bij de verhuurder.

Als ik zou huren zou ik er geen gebruik van (willen) maken, wil graag materiaal netjes terugbrengen en bij de inlever/final check zijn in de huurwinkel zodat er geen misverstand bestaat of ik het materiaal netjes heb teruggebracht of niet. Daarnaast wat al eerder is aangehaald zitten de meeste verhuurders vlakbij de liften en is het wegbrengen wanneer je klaar bent een fluitje van een cent. Bij ophaal/afhaal dienst creëer je toch weer een afhankelijkheid waar je dan weer op moet wachten etc. vind ik niet handig.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

In Val Gardena waar ik altijd mijn ski’s huur is dit standaard. Ik zoek een paar ski’s uit en deze worden zelfs 's avonds gebracht naar het hotel. Daar heeft die ski verhuur een apart rek waar je deze aan het eind in moet zetten en worden ze opgehaald. Ook voor eigen materiaal kun je de ski’s in een rek zetten voor onderhoud. Deze worden 's avonds opgehaald en de volgende ochtend staan ze weer terug. Rekening is dan via het hotel.
Deze service kost niets extra maar wel een plus om voor deze ski verhuur te kiezen.

Goed punt, ik had er laatst drie die bij het inleveren direct weg gelopen zijn. Alle ski’s waren voorheen netjes per klant gemarkeerd en geregistreerd. Een van hen had echter deze markering afgekrabt, bij controle 5 minuten later bleek dat bij een van zijn ski’s 15 cm van de staalkant ontbrak. Toch een beetje jammer van een paar niet zo slechte en goedkope atomic redsters. Was hij bij de controle erbij gebleven dan had hij waarschijnlijk nog onderhandelings ruimte gehad bij mijn chef. Nu krijgt hij de rekening over de restwaarde thuisgestuurd.

Als ik zou huren zou ik er geen gebruik van (willen) maken, wil graag materiaal netjes terugbrengen en bij de inlever/final check zijn in de huurwinkel zodat er geen misverstand bestaat of ik het materiaal netjes heb teruggebracht of niet. Daarnaast wat al eerder is aangehaald zitten de meeste verhuurders vlakbij de liften en is het wegbrengen wanneer je klaar bent een fluitje van een cent. Bij ophaal/afhaal dienst creëer je toch weer een afhankelijkheid waar je dan weer op moet wachten etc. vind ik niet handig.

Chonn op 23 mrt 2016 09:15
Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik zou hier geen gebruik van maken om de reden dat je dan nog de stress heb hoe laat wordt het gehaald, je moet dan toch weer naar de skikelder o.i.d ,net als je lekker zit ,of onder het eten.Ten tweede om geen gezeur achteraf te hebben

Plaats een reactie