Een been is genoeg om te skiën

Wie zegt dat je twee benen nodig hebt om te skiën. Wat geniet ik altijd enorm van dit soort filmpjes vol met doorzettingsvermogen, het plezier, en het feit dat het voor deze gehandicapte sporters de gewoonste zaak van de wereld is! Ik buig heel diep!

Click. Click. Peace

Nou een ding is zeker die gast skiet met een been beter dan ik met beide benen op mijn board en zo ook nog 50% procent van de andere skiërs op de piste.
Echt geweldig om te zien dat mensen soms geen nee als antwoord willen en een weg vinden om toch hun passie te kunnen uitvoeren, daar kun je alleen maar diep voor buigen!
Dat inspireert om te ondernemen en te bewegen en vooral om niet te zeuren :)

Waar passie, wil en doorzettingsvermogen al niet goed voor zijn. Inspiratie voor velen!

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik dacht dat monoskiën anders ging :p

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Monoskiën is overdreven makkelijk. Dit lijkt me een stukje lastiger ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier het lijkt mij allebei lastig, omdat ik al op mijn plaat ga als iemand vraagt of ik een keer wil proberen te skiën :p
Maar niet meer dan respect voor iemand die toch zo doorgaat. Al is deze man al vaker langs gekomen op het forum blijft gaaf

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hmmm, had ik die 2 dagen toch maar door geskied met mijn gebroken heup

Fantastisch !! Ik kan zelf niet skieen maar ik hoor mijn vrienden wel eens interessant doen over druk op de dalskie of juist op de bergski, nou ik heb net gezien dat al die theorieën overboord kunnen, je hebt namelijk maar één skie nodig :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Wauw respect dit !

Ieder jaar zien we een man skien, met een been. Voor de balans kleine skietjes onder aan de stokken. Hoewel we hem al tig jaren zien, staan we nog steeds met veel bewondering naar hem te kijken. Maar dan moet je wel vlug zijn, want hij gaat als een speer. Ik heb zoveel respect voor hem. Ook een man in in zitski, komt met de auto, en red zich alleen vanuit de rostoel, in de zitski, moet alleen een beetje geholpen worden bij de stoeltjes lift. Wat een kanjer!!

Een hele diepe buiging inderdaad. Vooral de snelheid waarmee hij op één been tussen de bomen door knalt is impressive.

to ski or not to ski, thats no question

WTF! Knap en gaaf om te zien! Of het verstandig is…pfff wat een krachten moeten er op dat been en op die knie komen.
Maar petje af!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Voor zo iemand maak ik alleen maar een hele diepe buiging

Wat moet ik nog enorm veel leren in de zitski om zover te komen

Er is ook een speciaal skikamp voor gehandicapte skiërs, Winterkolder. In Flachau, Oostenrijk, gaan ieder jaar 30 (voormalig) kankerpatiëntjes lekker skiën.
veel van deze jongeren skiën ook op een been, en inderdaad het blijft gaaf om te zien. En hard dat ze gaan…

Hoe stoer is dat!!! Beide filmpjes

Plaats een reactie