Allstarcard en Salzburg Superskicard samen!?

Vanochtend las ik op een andere wintersport site genaamd FANtastisch Oostenrijk, dat de Kitzbüheler Alpen AllstarCard samen gaat met de Salzburg Super Ski Card.
Link van dit artikel: http://www.fantastischoostenrijk.nl/fantastisch-nieuws-kitzb…
Het is dus zo dat, als je een Seizoenkaart hebt, je nu in 32 Skigebieden kan skiën in Salzburg en Tirol. Maar het gevolg is dus dat de prijs nu een stuk hoger is van de seizoenkaarten, namelijk 680/755 euro. Dus ik vraag me af of dit wel een hele positieve ontwikkeling is, vooral voor de mensen die seizoenkaarten kopen, maar die helemaal niet in bijvoorbeeld Obertauern willen Skiën. Het wordt namelijk voor die personen een duur geintje! Wat wel een goede ontwikkeling is, is dat Zillertal Arena, wat geografisch Kitzbüheler Alpen is, nu wel op de kaart zit. Dus ik vraag me af wat de medewintersporters van deze ontwikkeling vinden.

St. Johann in Tirol <3 - Filmt Afdalingen en zet het op Youtube - Skidagen 15/16: 15

Ik vind dit wel een goede ontwikkeling,ik zie de, AllstarCard als het zelfde als de Zillertal Super Skipas. Met het samenwerken met de Salzburg Super Ski Card wordt je wel flexibeler in je keuze. En voor locals is er vaak nog wel een alternatief. Zelf hoop ik nog een keer op een Austria Card.

Ik las het toevallig ook, leuke ontwikkeling zeker als je ziet dat de ziet wat er gaande is met Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn en Zell am See volgend seizoen. En wat er nog meer bij kan komen.

Een universele kaart voor in dit geval Oostenrijk i.p.v. tig voor de verschillende gebieden, provincies e.d. is wel handig denk ik.
@Svennoo heb het even aangepast ;-)

Ik las het toevallig ook, leuke ontwikkeling zeker als je ziet dat de ziet wat er gaande is met Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn en Zell am See volgend seizoen. En wat er nog meer bij kan komen.

Een universele kaart is wel handig denk ik.

michelr op 10 apr 2016 17:05

Universeel? Dus betekend dat er een 3S baan komt vanaf de Zugspitze naar Whistler?! WOOOOW! :D

Carnas on Tour

Dan mis je Chili nog en Mt. Hood, Nieuw Zeeland… Misschien een heel lange skitunnel?

Dan mis je Chili nog en Mt. Hood, Nieuw Zeeland… Misschien een heel lange skitunnel?

GiGi op 10 apr 2016 17:35

Een mooie gondel is ook leuk, zie je ook wat van de wereld. :-D

Dan mis je Chili nog en Mt. Hood, Nieuw Zeeland… Misschien een heel lange skitunnel?

GiGi op 10 apr 2016 17:35

Een mooie gondel is ook leuk, zie je ook wat van de wereld. :-D

michelr op 10 apr 2016 17:56

A la Köln en Londen?

Carnas on Tour

Het is meer bedoeld om te kunnen adverteren met 800km piste met 1 kaart, niet dat je dat ooit in 1 week geskied krijgt! En zeg nou zelf, ga je echt elke dag op pad naar een ander deel van het gebied? Vorige maand zat ik in Mayrhofen, met die skipas kon ik ook naar Gerlos etc gaan, maar daar ben ik niet geweest. Ga hoogtens vanuit Mayrhofen met de bus naar de Gletsjer, maar verder weg kom ik niet. En toen ik in Kaprun zat kon ik ook naar Zell am See, maar ook daar ben ik die week niet geweest. Liever dat het 1 groot gebied is met aansluitende pistes en liften. My 2 cents ;)

Kan voor een seizoenskaart wel aardig zijn voor mensen die in 1 seizoen meerdere gebieden aan willen doen, al dan niet verspreid over meerdere vakanties. Ben dit seizoen bv naar Les Arcs, Tignes, Mayrhofen en Saalbach geweest, wachten is op de eerste grensoverschrijdende variant :)

Edwin van Riel

Het is meer bedoeld om te kunnen adverteren met 800km piste met 1 kaart, niet dat je dat ooit in 1 week geskied krijgt! En zeg nou zelf, ga je echt elke dag op pad naar een ander deel van het gebied? Vorige maand zat ik in Mayrhofen, met die skipas kon ik ook naar Gerlos etc gaan, maar daar ben ik niet geweest. Ga hoogtens vanuit Mayrhofen met de bus naar de Gletsjer, maar verder weg kom ik niet. En toen ik in Kaprun zat kon ik ook naar Zell am See, maar ook daar ben ik die week niet geweest. Liever dat het 1 groot gebied is met aansluitende pistes en liften. My 2 cents ;)

Marijnt op 11 apr 2016 16:52

Ik ben afgelopen trip in 5 skigebieden geweest die niet naast elkaar liggen (in Valle d’Aosta), in de kertvakantie heb ik in een week 7 gebieden aangedaan van de Dolomiti Superski. Ik heb die trips juist ingericht op het aandoen van veel kleine gebiedjes (waar je in een aantal echt niet langer dan een dag nodig hebt om het te ontdekken). Dat zal niet iedereen doen en ik doe dat ook niet elke trip. Maar om nou te stellen dat ‘je dat toch niet doet’ lijkt me niet helemaal kloppen.

Voor die prijs zo veel gebieden op één kaart vind ik wel een goede deal. Vaak schaf je een seizoenskaart aan als je er ook meerdere weken zit. In Frankrijk zijn de prijzen voor seizoenskaarten voor één skigebied al op het niveau wat hier genoemd wordt, terwijl de mogelijkheden van de Kitzbueheler-Salzburgkaart groter zijn.
En als je als seizoensarbeider zoals ik afgelopen weken in bijvoorbeeld Kaprun zit is het een klein ritje naar Mittersill of Leogang (straks Viehofen).

zeg nou zelf, ga je echt elke dag op pad naar een ander deel van het gebied? Vorige maand zat ik in Mayrhofen, met die skipas kon ik ook naar Gerlos etc gaan, maar daar ben ik niet geweest. Ga hoogtens vanuit Mayrhofen met de bus naar de Gletsjer, maar verder weg kom ik niet. En toen ik in Kaprun zat kon ik ook naar Zell am See, maar ook daar ben ik die week niet geweest. Liever dat het 1 groot gebied is met aansluitende pistes en liften. My 2 cents ;)

Marijnt op 11 apr 2016 16:52

Vanuit Mayrhofen ben je met de auto zo in Zell am Ziller hoor, kan je vanaf daar naar Gerlos en nog verder skieen. En met de auto naar Kaltenbach is ook minder ver dan naar de gletsjer en dan ski je naar Fugen. Allemaal prima te doen, scheelt je de skibus en het zijn compleet andere gebieden ipv toch elke keer weer dezelfde begin/eind pistes.

Zelfde overigens voor Kaprun, Zell am See en Saabach, in 1 week overal wel geweest ja. Een week Kaprun, man je verveelt je kapot.

Het is meer bedoeld om te kunnen adverteren met 800km piste met 1 kaart, niet dat je dat ooit in 1 week geskied krijgt! En zeg nou zelf, ga je echt elke dag op pad naar een ander deel van het gebied? Vorige maand zat ik in Mayrhofen, met die skipas kon ik ook naar Gerlos etc gaan, maar daar ben ik niet geweest. Ga hoogtens vanuit Mayrhofen met de bus naar de Gletsjer, maar verder weg kom ik niet. En toen ik in Kaprun zat kon ik ook naar Zell am See, maar ook daar ben ik die week niet geweest. Liever dat het 1 groot gebied is met aansluitende pistes en liften. My 2 cents ;)

Marijnt op 11 apr 2016 16:52

Ik ben afgelopen trip in 5 skigebieden geweest die niet naast elkaar liggen (in Valle d’Aosta), in de kertvakantie heb ik in een week 7 gebieden aangedaan van de Dolomiti Superski. Ik heb die trips juist ingericht op het aandoen van veel kleine gebiedjes (waar je in een aantal echt niet langer dan een dag nodig hebt om het te ontdekken). Dat zal niet iedereen doen en ik doe dat ook niet elke trip. Maar om nou te stellen dat ‘je dat toch niet doet’ lijkt me niet helemaal kloppen.

GiGi op 11 apr 2016 17:25

Maar zat je dan ook in het hotel/appartement of hebben jullie toen in verschillende plaatsen overnacht?

Ik weet dat het zeer eenvoudig is om vanuit Mayrhofen naar Zell am Ziller te gaan, ik had zelfs het trein- en busstation aan de overkant van de straat, maar ik ben er niet geweest. Ken het gebied wel, want ben 3x eerder in Gerlos geweest. Het is ook meer mijn mening en er zullen ongetwijfeld mensen die er gebruik van maken. Ik merk bij mezelf dat dat niet het geval is.

In beide gevallen verbleven we inderdaad op één plaats. Elke keer naar een nieuw gebiedje rijden dus. Als je je daar op instelt, is er niks aan de hand.

In beide gevallen verbleven we inderdaad op één plaats. Elke keer naar een nieuw gebiedje rijden dus. Als je je daar op instelt, is er niks aan de hand.

GiGi op 12 apr 2016 12:52

Op doorreis in een hotel ook een man gesproken die zo’n skigebiedentour deed (en zelf ook gedaan). Zoek een centrale plaats op en je bent binnen een uur in diverse skigebieden. Dat was in Zams.
Zelf viel het me op dat eigenlijk alle Salzburger skigebieden vanuit Zell am See binnen een uur te bereiken waren. Zelf ook in Bourg St. Maurice gezeten en van daar uit ben je binnen het half uur in Les Arcs/Paradiski, Tignes/Val d’Isere, Ste. Foy Tarentaise, La Rosière/Espace St. Bernardo en met wat bergwegkennis Arêches-Beaufort. En binnen een uur in L3V.

Op zich een leuk idee, maar persoonlijk vind ik het al ver om van Kirchberg naar Hinterglemm te gaan om een dagje te skien… :-)

Vroeger ging ik altijd voor één gebied(ook nog altijd hetzelfde) en een appartement aan de piste. De laatste jaren ga ik ergens een beetje centraal zitten zodat ik binnen een uur rijden verschillende gebieden aan kan doen. T’is weer eens wat anders en rijden in de bergen is ook geen straf voor mij.

Ik vind het ook heerlijk om een hele week aan de piste te zitten in een uitgestrekt gebied met veel opties. Maar zelfs in L3V afgelopen jaar had ik na een dag of 4 het idee dat ik overal in het gebied wel was geweest. Dan ga je andere dingen doen natuurlijk (in de poeder spelen, proberen zo veel mogelijk km’s te skiën op een dag etc.). Maar ik had het leuk gevonden om ook een dag of twee in Valmorel of Tignes te gaan skiën als dat op dezelfe skipas had gekund.

Er is nog wat meer nieuws te melden over de samenwerking: http://www.fantastischoostenrijk.nl/kitzbuheler-allstarcard-…

St. Johann in Tirol <3 - Filmt Afdalingen en zet het op Youtube - Skidagen 15/16: 15

Er is nog wat meer nieuws te melden over de samenwerking: http://www.fantastischoostenrijk.nl/kitzbuheler-allstarcard-…

Horsthil op 9 jul 2016 13:24

-Edit: Hier nog meer, maar dan in het duits:

null

St. Johann in Tirol <3 - Filmt Afdalingen en zet het op Youtube - Skidagen 15/16: 15

Plaats een reactie