Bindingen nodig voor bataleon evil twin asym

Hallo.

Ik heb in de uitverkoop bij een online shop een bataleon evil twin asym 153,gekocht. Ben alleen opzoek naar de juiste bindingen die passen bij dit board. Ik heb zo’n 2 jaar board ervaring in de sneeuw en 2jaar terug 7 lessen gehad op een indoor band. En ik wil nu een beetje gaan freestylen. Budget is 200 Euro max 250.

Mvg,

Dé juiste binding bestaat natuurlijk niet, maar er zijn genoeg bindingen die het board goed tot z’n recht laten komen. Omdat je wilt freestylen, denk ik gelijk aan een Union contact (pro) of een Flite (pro). Beide flexibel genoeg om te freestylen, maar stijf genoeg in bepaalde delen om genoeg respons te behouden. Eigenlijk kunnen héél veel bindingen, mits niet té stijf.

Het is overigens veel belangrijker dat je schoenen goed in je binding passen, dan dat je bindingen perfect matchen bij je plank.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb burton schoenen van 2015 in de maat 43.5. Als ik de union contact pro bij blue tomato bekijk krijg ik in de zelfde prijs klasse Rome 390s /boss.

Ik noem dit op omdat ik de union kleur stelling niet echt zo vind.

Hopelijk heb je je board niet op de looks uitgezocht? Man, t zijn bindingen. Koop t juiste type en maat, zolang ze niet roze met geel zijn is alles goed. :)

Ik heb wat verstand van materiaal, maar niet van mode. Als je technisch compleet andere bindingen noemt, die niet aansluiten bij je wensen, maar kleurtechnisch wel goed matchen, dan ben ik niet de persoon die je verder kan helpen (Union heeft overigens een flink uitgebreid kleurenpakket binnen één model).
Mijn favoriete set is onder andere geel, rood, blauw, oranje, grijs, turquoise, drie tinten groen, wit en zwart; het ziet er niet uit, maar boardt heerlijk :D

Ik wil je nog wel even meegeven dat BT op het moment niet de scherpste aanbiedingen heeft. Er is bij andere webshops nog genoeg te vinden met minimaal een procent of 40 korting. Het is vrij belangrijk om je bindingen met je schoenen te passen, dus kopen via een webshop geniet voorzichtig gezegd niet de voorkeur. Met jouw schoenmaat val je bij Union al tussen twee maten (M/L en L/XL) in. Welke dan het beste is (en of de bindingen überhaupt bij je schoenen passen), kan je niet van afstand bepalen.

Kijk met je ervaring niet naar een té serieuze binding, maar eentje die comfortabel en goed om je schoen zit, stevig is gebouwd en niet te veel lastige verstelmogelijkheden heeft. De Bataleon kan wel een binding gebruiken met goede respons, maar voor freestylen wil je een binding die ook makkelijk meebeweegt. De gewone Union Contact (hier al in twee kleuren te koop voor iets meer dan 100,- https://www.revert95.nl/union/contact-blue-white) zou goed passen. Voordeel van deze bindingen zijn een zachte onderkant, zodat de plank ook onder de bindingen kan buigen, wat het boardje dan weer optimaal tot z’n recht laat komen (de stijve onderkant van de 390’s is juist het grootste minpunt van deze bindingen) en de backplate die zijwaarts makkelijk flext (handig bij freestyle), maar bijna niet naar achter buigt (veel respons bij je bochten). Voor de helft van je budget moet je dus al vrij makkelijk een geschikte set bindingen kunnen vinden.

Net zoals bij @McKuip staat de kleur héél laag op het prioriteitenlijstje als je serieus voor een set aan het kijken bent. De Bataleon Evil Twin Asymetrical zou geen plank zijn die ik iemand met jouw ervaring aan zou raden. Ik hoop ook oprecht dat de keuze voor deze plank vanuit de eigenschappen en niet vanuit de leuke print of een scherpe aanbieding gemaakt is…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard bedankt voor je reactie.

Ik heb dit board niet gekocht op de look die zijn trouwens best saai gewoon zwart met grijzen strepen. Ik heb dit board als demo kunnen testen op wintersport. Ik moest even wennen aan de tbt maar dat asymmetrische vond ik zo vet. En ik kan nog niet switch rijden en dat wil ik gaan beheersen.

Ik wist niet dat die Rome 390 bindingen in een ander segment vallen ik zag alleen de prijs :)

Ik zie dat de normale contact wel in helemaal zwart zijn ga ik daar mijn schoen maar eens in passen. En extra centjes bij leggen voor de pro is dat het waard? Weet niet wat het verschil is behalve dat hij er niet in helemaal zwart is. Niet dat ik alles om looks geef maar een beetje matchen met een board is wel leuk.

Ik heb de Rome 390 gehad op mijn Bataleobn evil twin. Is perfecte combi

Rijd nu al jaren Flux bindingen. Echt fan van geworden. Titan rk om als voorbeeld te noemen.
Over algemeen moet je om te freestylen idd flexibele bindingen en schoenen hebben. Maarrrr. Ik ken er ook die de stijfste binders hebben van union. Dus dan zegt ook niet alles.
Om te beginnen zou ik dus ook flexibele aanraden.

Binding keuze vind ik erg lastig ga ik dan voor een flite pro of union contact.

In de specs is de titan rk stugger als een union flite pro?

Er zijn gewoon weg te veel soorten.
In een paar review die is gelezen heb is een Rome 390 iets meer all Mountain dan een union contact of flite

De RK is echt héél flexibel. Ze veranderen de namen nogal eens. TT RK RL enz…
Dit seizoen zou je de RK moeten hebben. Union is over het algemeen wel wat goedkoper. Wil je flux zou ik op Duitse sites zoeken.
Bijvoorbeeld
Trytheunfamilair.de

Rk kost 159
Flight pro kost daar 129

Oh ja… de straks van flux kun je zonder tool verstellen. Kan wel eens handig zijn.

Hopelijk heb je je board niet op de looks uitgezocht? Man, t zijn bindingen. Koop t juiste type en maat, zolang ze niet roze met geel zijn is alles goed. :)

McKuip op 13 apr 2016 23:33

Lol, Ik ben trotse bezitter van een setje fluor roze bindingen, en een setje geel,roze met groene bindingen.

Switch rijden kan ook goed met een stijve(re) binding (zeker bij carven). Is leren switch rijden alles wat je bedoelt met Freestylen? Of wil je meer gaan leren (railen, kickers, piste jibben)?
Voordeel bij flexibelere bindingen is dat het niet zo fel afstraft, wat zeker fijn is bij dingen leren (wat dan ook). Maar als je dingen eenmaal beheerst, wil je vaak meer controle, gevoel en reactie. Dan wil je meestal weer stijve bindingen. Dit zal dan ook niet je laatste set worden ;-)

Wil je indoor gaan leren of in de Alpen? In de Alpen zal je vast niet de hele dag switch rijden en wil je ook een binding die je “normaal” kunt gebruiken. Indoor mogen het best noodles zijn.
Een middenwegje qua flex zal nooit slecht zijn, of je moet een park rat willen worden?

Bij de Unions is de contact ietsje meer all mountain dan de Flight Pro. Vraag me wel af of je dat kleine beetje merkt.
Beide zijn volgens mij wel geschikt voor wat je wilt, daar ga je geen miskoop aan doen en tja als dan de kleur bij je de doorslag geeft…Waarom niet?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik wil het indoor switch gaan leren(in het zomer seizoen oefenen) en daarna gebruiken op wintersport natuurlijk. Onder freestylen versta ik kickers en piste jibben. Rails zou ik wel willen maar moet nog erg oefenen.

Denk dat ik voor de union contact ga voor het meer all Mountain gedeelte. Of ik moet twee paar bindingen…

Met een beetje een medium binding zou ik het lekker bij 1 paar laten.

Idd lekker bij 1 binding laten, en de Contact laat je niet in de steek, nu jij nog ;-) . Daar ga je (hopelijk) jaren plezier van hebben.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Over algemeen moet je om te freestylen idd flexibele bindingen en schoenen hebben. Maarrrr. Ik ken er ook die de stijfste binders hebben van union. Dus dan zegt ook niet alles.

Patrick076 op 14 apr 2016 10:07

Ik heb ook de Union Factory’s; een erg stijve backplate naar achter (bijna niet te vervormen), maar toch genoeg zijwaartse flex. Vooral handig bij bijvoorbeeld het inzetten van een ollie. Dit is wat mij betreft ook een ideale combi van vergevingsgezindheid en respons. Mijn vrouw heeft K2 Hurritane bindingen met juist een zéér flexibele backplate (kan je écht bijna helemaal achterover klappen). Dit geeft wat meer bewegingsruimte als je bijvoorbeeld gaat jibben, maar zijn wat mij betreft niet echt lekker voor op de piste. Het zal voor een wat gevorderde rijder ook grotendeels op persoonlijke voorkeur aankomen.

Ik zie in de Boss 390’s niet echt een goede match met deze plank, maar @Patrick076 vind het alweer een perfecte combi. Daarmee kan je deze bindingen dan al bij voorbaat niet afschieten. Ik denk alleen wel dat ze misschien ietswat overdreven zijn voor jou. Kleine kanttekening dat een snowboardmaat van me zijn Evil Twin (2014) vlak voor en achter zijn bindingen heeft gescheurd/gebroken met erg stijve bindingen. Zijn rijstijl is niet echt normaal te noemen, maar het geeft wel aan dat de Evil Twin graag een meeflexende binding blieft.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met Flux, maar hoor daar vrijwel uitsluitend goede verhalen over. Zeker het overwegen waard. Voor wat betreft het verschil tussen de gewone en de pro-versie van de contact: Het verschil ga jij niet merken, dus kies voor de beste deal of mooiste kleur ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik ga zeker mijn schoenen even passen in een union contact.

Ik heb gehoord dat de asym versie ietsie stugger is als de normale Evil twin. Ik heb er nog niet op geboard maar ik heb wel gezien dat de flex punten voor en achter de bindingen zitten dus dat hij daar kan scheuren/breken is niet gek.

Ik wil over twee weken dit board even testen in Zoetermeer ze hebben daar nu een leuke korting als je 8 uur kaart koop.

Pas wel op dat vanaf 4 mei piste 3 in Zoetermeer dicht is, dus als je echt afdalingen wil proberen moet je daarvoor gaan. Het goede nieuws is dat er vanaf medio september 100 meter bijgebouwd is en het daar dan een stuk interessanter wordt!

Ik rijd nu 1,5 jaar op burton malavita’s en vind deze ook heerlijk voor zowel piste als kickers en rails. Kwaliteit ook goed dit seizoen al zo’n 70 boarddagen en ze zien er nog prima uit!

Als ik later groot ben trouw ik met mijn board!

Plaats een reactie