Megacrash van snowboarder. That's gotta hurt!

When life gets too complicated.... SKI

Dat is een beste!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Een bedroevend niveau ook om daar naar beneden te gaan

Ach misschien was dit nog wel de beste manier voor die gozer om beneden te komen. Bij gebrek aan enige vorm van techniek had hij tenslotte weinig keus ook…

Born to Ride

En dan zeggen dat die gopro mounts niet sterk zijn. :) :)

Übung macht den meister!!!

Het enige goede is dat hij geen ijsbeer is tegen gekomen want dan was hij opgegeten.

Als je op zijn buik zou staan zou hij een prima snowboard vormen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het is wel modern geloof ik, om iets te doen wat je enorm boven de pet gaat, dat filmen en wanneer het dan mis gaat daar de hele wereld van in kennis te stellen.

Ieder zijn hobby…

Duidelijk dat een rode piste een behoorlijke stap te ver was, maar vind het wel erg knap dat je zo lang valt.

Van stuntelig naar totale loser in een minuut! Knap gedaan! Vooral de oorzaak van zijn val, geweldig!

Dat rode waarschuwingsbord “stop” met een doodshoofd in het linkerbeeld, te zien op 0m10, dat staat er blijkbaar niet voor niets…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

die had daar niets te zoeken met zijn niveau.

Zen maat die het allemaal heeft zien gebeuren zit in de meest benarde positie, kan ik nog terug? Of ga ik verder met het risico om ook als een muppet de berg af te rollen…

Keuzes keuzes

Maar dit is al het tweede filmpje in korte tijd met een lange glij partij, zouden ze de kleding tegenwoordig te waterafstotend maken? XD

don't count the days, make the days count !

Suffert op zijn snuffert

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

ai ai ai… Niet iedereen kan blijkbaar zijn eigen keuzevrijheid en verantwoordelijkheid aan in een skigebied. Want met dit niveau wil je hier toch helemaal niet zijn.

Click. Click. Peace

Maar aan de andere kant hij heeft ze wel veel faceshots (prima sneeuw als je het mij vraagt) ;-)

Click. Click. Peace

Tsja, als je bovenaan al steun zoekt aan het touw dat tussen de stokken gespannen staat…

Maar hij kan wel trots zeggen: ik heb een rode piste gedaan…
Iedere week wintersport tot nu toe heb ik dit soort figuren gezien.

Artsen zijn er doorgaans blij mee, zij willen tenslotte ook op wintersport en iemand moet hen aan het werk houden, dit soort te gekke snowboard figuren met ‘the gear’ maar zeker niet de skills. Wat een gekneus…

@Laagvlieger: Het is geen rode piste, ze zijn aan het begin van het filmpje offpiste aan de verkeerde kant van het afzettingslint. Het rode bord dat je aan het begin ziet is een verbodsbord “stop” met een doodshoofd in het linkerbeeld, te zien op 0m10. En dat doodshoofd-bord staat er blijkbaar niet voor niets. Net als dat afzettingslint, dat heeft ook een waarschuwende betekenis…

Verder geheel eens met de stelling over roekeloze figuren met wel de gear maar niet de skills…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik betwijfel sterk of het om een rode piste gaat. Volgens de website van het resort gaat het -als ik het goed lees- alleen om ‘black’ en ‘double black’ pistes (http://fernie.com/about-fernie/resort-information/maps/…).

Gopro beelden kunnen vertekenend werken en soms zijn hellingen toch echt wat steiler als beelden doen vermoeden. Met die wetenschap heb je soms meer respect bij het zien van een run van een snowboarder of skiër die er op het eerste gezicht makkelijk uitziet. In dit geval zegt het mij dat de snowboarder beter een makkelijkere piste had kunnen opzoeken, dan dus de waarschijnlijk zwarte tot zeer zwarte piste waar hij zich op begaf.

Hier ook een link naar een filmpje van een skiër op waarschijnlijk dezelfde piste. Ergens rond 22 seconden komt er ook iemand naar beneden buitelen. Stoppen lijkt ook hier niet makkelijk.

Moet zeggen dat ik van dat laatste filmpje nog meer sta te kijken dan de eerste. Damn wat een lange “val”.

@Constant: je hebt helemaal gelijk! Bordje verkeerd gezien maar gezien de bückels en de mensen iets beneden zou ik denken dat het gevaar aan de andere zijde van het touwtje ligt. Het lijkt er sterk op dat zij alles behalve de eerste zijn die hun sporen zetten in de sneeuw. Nou ja, het ziet er in ieder geval niet al te best voor deze stoere mannen uit. ;-)

Links van het touwtje ziet het er inderdaad niet veel makkelijker uit. Wel een vangnet op links, dat had de stoere mannen een paar blauwe plekken kunnen besparen!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie