Skigebieden: wat is jouw top-5?

Type skiër: eerste lift tot laatste lift, koffie drinken is voor watjes, stoppen is voor watjes, lunch in een verborgen chalet aan de rand van de pistekaart met bediening en lokale wijn.

Yamster op 22 mrt 2019 12:57

Het lijkt net alsof ik in de spiegel kijk…

Mr. Slow
  1. Val d’Anniviers (CH)
  2. Les Quatre Vallées (CH)
  3. Le Grand Bornand / La Clusaz - (Fra)
  4. Breuil-Cervinia / Zermatt (It/CH)
  5. Les Portes du Soleil (CH/Fra)

Ga komend seizoen ervaren of Paradiski zich hier tussen kan wurmen.
In ieder geval gaan we terug naar m’n nr 1

❄️
  1. Les Trois Vallées: Waanzinnig veel km pistes en uitgestrekt gebied, maar toch zeer goed verbonden waardoor het makkelijk te doorkruisen is. Altijd meerdere opties om van A naar B te komen, waardoor telkens weer een andere route te vinden is. Veel variatie, elke vallei is anders.

  2. Paradiski: Enorm uitgestrekt gebied, meest gevarieerde gebied in deze lijst. Zowel boven als onder de boomgrens is genoeg te vinden, door grote hoogteverschil veel lange afdelingen mogelijk, van zeer makkelijk tot zeer uitdagend. De grote dorpen (met name aan de La Plagne kant) zijn minder, maar dit gebied draait voor mij echt om de uithoeken. Leuke uitdaging voor een tocht: alle dorpen in het hele gebied in 1 dag bezoeken.

  3. Ski Arlberg: Landschappelijk het mooiste gebied waar ik tot nu toe ben geweest. Skiën door meerdere dalen omringd door hoge bergen, waardoor het zeer groot aanvoelt. Sommige verbindingen voelen wel een beetje kunstmatig aan. Verbinding Zürs -> Lech (2-zitter, skiroute, 2-zitter) vind ik, ondanks dat het niet de modernste is, wel erg mooi en sfeervol.

  4. Portes du Soleil: Groot en uitgestrekt gebied, vele lange tochten mogelijk. In tegenstelling tot de andere megagebieden veel onder de boomgrens.

  5. Zillertal (als geheel): Leuk om de verschillende gebieden af te wisselen, elke dag met het treintje naar een ander gebied (en bij Kaltenbach/Fügen zelfs de mogelijkheid om een tocht kan maken van/naar verschillende stations). Voor Oostenrijkse begrippen zijn er (dal)afdalingen met verrassend veel hoogtemeters te vinden.

Upje voor de nieuwkomers, mensen die hun top-5 willen wijzigen of mensen die gewoon nog niet gereageerd hebben! :)

Mr. Slow
  1. Zillertal Arena
  2. Damüls-Mellau
  3. Serre Chevalier
  4. Les Sybelles
  5. Dévoluy
S2P op 13 mei 2017 14:35

Nieuwe inzichten:

  1. Zillertal Arena
    Compleet gebied op en naast de piste.
  2. Damüls-Mellau
    Leuk afwisselend gebied, relatief dichtbij, ideaal voor een shortski.
  3. Serre Chevalier
    Groot en uitgestrekt, veel afwisseling.
  4. Skijuwel Alpbachtal-Wildschönau (nieuw)
    Leuk afwisselend gebied, ideaal voor een shortski, authentieke dorpen.
  5. Gedeeld: Leukerbad (nieuw) & Les Sybelles
    Leukerbad: veel te doen buiten het skiën, ideaal voor famies.
    Les Sybelles: groot en afwisselend.

*bericht bewerkt door S2P op 25 mrt 2020 19:03

  1. Zermatt. In de eerste plaats om de Matterhorn, iconische prachtige berg met vanuit elke hoek er anders uit ziet. Skigebied zelf is ook erg mooi. Door de hoogte vaak goede sneeuw. Mooie pistes met ongeëvenaarde uitzichten. Veel hoogteverschil in piste, over het algemeen rustig, de verbinding met Italie. Ook het treintje vanuit Zermatt naar de Gornergrath is al een attractie an sich. Wel moet je geluk hebben met mooi weer want als het waait of sneeuwt is er weinig beschutting op de pistes.
  2. Alpe D’Huez grand Domaine. Wij zaten in Oz en Oisans en dat vond ik voor verblijfplaats beter dan het hele drukke Alpe D’Huez. ook hier weer een super groot hoogteverschil. mooie uitzichten. Zeer uitdagende piste (le Tunnel!!) en tip is om als eerste de Sarenne te doen aan het begin van de dag. Dan waan je je alleen op de wereld in een prachtige vallei (het begin is zeker het prikken op het einde waard, is tenslotte ook winter’sport’) Erg mooie pistes aan de kant van Vaujany die over het algemeen erg rustig zijn.
  3. Kleinarl & Flachauwinkl. Dit gebied heeft mij zeer positief verrast. De piste vanaf de top naar Flachauwinkl is een piste die je wel 10x achter elkaar kan doen.Op de top een fantastisch park waar pro’s erg grote sprongen maken, zeer indrukwekkend om te zien. Aan de kant van Kleinarl ligt er een stuk zeer brede piste met een hele fijne hellingshoek waar je heerlijk kan (leren) carven. Ook de skicross piste aan de Kleinarl kant is zeer leuk om te doen, toen wij er waren zeer leuke sprongetjes en kombochten. (gebied niet groot genoeg voor een hele week natuurlijk maar wij waren in Flachau en vonden dit zoveel fijner en mooier skien dan de drukte in Flachau)
    4.Val di Sole (Madonna di Campiglio en omstreken) wij verbleven in Pinzolo wat eigenlijk tever afgelegen lag dus elke dag ca. 15 minuten kwijt om met de lift naar Madonna te gaan. Maar wat een fijn skigebied met prachtige uitzichten op de (echte Italiaanse) Dolimieten. Vooral aan de Cinghue Laghi kant en op de Passo Groste. Erg lekker eten op de piste maar dan moet je wel de schreeuwerige tentjes omzeilen. Piste preparatie was erg goed voor elkaar hier!
  4. Solden Erg mooi gebied met veel afwisseling in pistes. Zeer fijne carve pistes op de gletscher, mooi uitdagende pistes slingerend tussen de bomen op de Gaislachkogel en een zeer fijne dalafdaling (wel in de ochtend doen) vanaf de Gigijoch. Dorp zelf was ook leuk met voor iedereen wat wils.

1 Kirchberg
Skigebied Kitzbühel en nagenoeg verbonden Skiwelt is prachtig en afwisselend

2 Winterberg
Blijft fascinerend wat er op die bergjes in mijn 2e woonplaats is neergezet en nog gezet gaat worden. Klein, maar afwisselend en hypermodern

Ook op 2: Ischgl. Is eigenlijk Winterberg x 5

3 Damüls
Niet groot, maar wel prachtig, ook off-piste

4 Valloire
Opvallend vriendelijk voor Franse begrippen, leuk skigebied

5 Serfaus
Was daar meerdere malen helemaal achterin het seizoen… Prachtig!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?
  1. Kitzbuhel/kirchberg : als thuis komen

  2. Zillertal arena : graag vanaf de zell am ziller kant

  3. Gargellen : top ski dag gehad met veel verse sneeuw

  4. Skiwelt : machtig groot en authentiek. Fijne afwisseling als je in kirchberg bent .

  5. Sölden: zo fijn om al vroeg in het seizoen wat te kunnen doen !

*bericht bewerkt door Eisbeer op 27 mrt 2020 15:27

  1. Alta Badia. Gewoon, wauw! Met stip op 1, prachtige omgeving, leuke en veel hutten, authentieke dorpjes. Voor ons gezelschap het perfecte piste aanbod.
  2. Sulden am Ortler. De rust en de sfeer, gecombineerd met de omgeving en perfect geprepareerde pistes.
  3. Fieberbrunn. Gemoedelijk, voor ons meer dan goed pisteaanbod. Heeft met de aansluiting bij SFL wel wat aan gemoedelijkheid en rustige karakter ingeleverd.
  4. Hochzeiger. Heerlijk voor de familie. Overzichtelijk, maar toch heb je het idee in een veel groter gebied te zijn dan het aantal piste km’s doet vermoeden. De rodelbaan is ook een aanrader.
  5. Steinplatte. Nog zo’n fijn kleinschalig en gemoedelijk skigebied. Enige nadeel is dat een dalafdaling aan Oostenrijkse kant ontbreekt.
  1. Fieberbrunn. Gemoedelijk, voor ons meer dan goed pisteaanbod. Heeft met de aansluiting bij SFL wel wat aan gemoedelijkheid en rustige karakter ingeleverd.
franksplinter op 27 mrt 2020 16:16

Heb ik de aansluiting in Januari met Fieberbrunn toch ff gemist tijdens mijn verblijf in SFL 😱😉😅 Dat zou nog eens een project zijn!

Snow!

Haha, foutje… SHL bedoel ik natuurlijk 😅

Is het niet een idee om ‘over’ deze 8 pagina’s een overzicht te maken met welke skigebieden nou het vaakst voorkomen ? een top5/top10 van de mensen die gereageerd hebben ?

Mocht iemand tijd & zin over hebben natuurlijk ;-)

Mijn top 5 gebaseerd op sentiment:

  1. Stoos (ch) als kind daar een aantal keren met skivakantie geweest en leren skiën
  2. Risoul ( 4x geweest in mijn studententijd ski in & out en de apres ski)
  3. Perisher Blue (Australie) Als backpacker gewerkt in de sneeuw en veel geskied
  4. Les Deux Alpes ( paar keer met het bedrijf waar ik toen werkte heengeknald)
  5. Stubaital en Axamer lizum. Met mijn gezin heerlijk geskied. Kleine gebiedjes maar goede sneeuw en prachtig landschap.

*bericht bewerkt door yoguido op 29 mrt 2020 17:03

  1. Val Gardena
  2. Tignes - Val d’Isere
  3. Les 3 Vallées
  4. La Clusaz - Le Grand Bornand
  5. Val di Sole
  1. Zermatt
  2. Val d’Isère - Tignes
  3. Serfaus - Fiss - Ladis
  4. Les 3 Vallées
  5. Ischgl (maar als het klopt dat ze moedwillig Corona besmettingen hebben verzwegen dan schieten ze met stip naar 1 in mijn Flop 5…)
  1. Pila, Treeruns zonder einde en voldoende uitwijkmogelijkheden als er eens wat minder sneeuw ligt
  2. Cervinia/Zermatt, duur, maar fantastich, echte hooggebergte-beleving
  3. Val d’Isère/Tignes: Altijd goed qua sneeuw en preparatie, ook als het elders minder is
  4. Monte Rosa, goede skimogelijkheden, eten en drinken zijn fabuleus
  5. Engelberg: hoog, bereikbaar en organisatorisch gewoon helemaal af
Edwin van Riel
  1. Pila, Treeruns zonder einde en voldoende uitwijkmogelijkheden als er eens wat minder sneeuw ligt
  2. Cervinia/Zermatt, duur, maar fantastich, echte hooggebergte-beleving
  3. Val d’Isère/Tignes: Altijd goed qua sneeuw en preparatie, ook als het elders minder is
  4. Monte Rosa, goede skimogelijkheden, eten en drinken zijn fabuleus
  5. Engelberg: hoog, bereikbaar en organisatorisch gewoon helemaal af
evr66 op 30 mrt 2020 12:10

Puik lijstje !!!

May the ski force be with you !!

Thanks @cjahulskamp, paar vreemde eenden in de bijt ;)

Edwin van Riel

Thanks @cjahulskamp, paar vreemde eenden in de bijt ;)

evr66 op 30 mrt 2020 14:07

Laten we dat maar zo houden 😉

May the ski force be with you !!

1; Revelstoke (inclusief Roger's pass) Beste side en backcountry die ik ben tegen gekomen. Het resort zelf mag er ook zijn. 's ochtens op een poederdag vroeg uit de veren maar dat hoort bij de Canadese cultuur. Hier ga ik nog een keer een heel seizoen doen!

2: Red Mountain. Beste tree skiing die ik heb gedaan. Alles klopt in dit gebied. 3 liften die er toe doen en alle drie zijn ze top to bottom. Echt ouderwets Canadees, met alleen maar langzame liften en aardige mensen. Dit gebied is al aan bij 10 cm, en in Canada vallen die vaak! Ook is er bijna niemand die de sneeuw van je af wil pakken. De mensen die er wonen, zijn ook allemaal topskiers! De Rafters bar moet je een keer gedaan hebben!

3: St Anton am Arlberg (Behalve in Februari, want dan zijn er een heleboel asociale idioten) Wat een gebied! Eindeloze mogelijkheden, van grote lijnen to pillows, het gaat maar door en om elke hoek kan je weer wat anders vinden. Een heel seizoen gedaan en maar 2 keer in Lech geweest, zegt wel hoe goed het St Anton gebied is voor freeriders. We hoefden er gewoon niet weg. Het enige nadeel zijn de Oostenrijkers, wat een nors volk is dat zeg. Maar misschien heeft dit met het gebied te maken. Wel belachelijk duur! Tenzij je een heel seizoen een Finse roomie hebt, die vond de prijzen zeer schappelijk XD

4: Valfrejus. Punta Bagna, die lift op een poederdag is all time. En dan nog de toer mogelijkheden!! Heerlijk gebiedje, hier wil ik nog wel een poederalert naar toe! Steile treeruns en heerlijk alpien terrein, met heel weinig mensen, wat wil je nog meer.

Niet echt een nummer 5, elk skigebied wat ik hier neer wil zetten heeft een groot voordeel maar ook een evengroot nadeel. Kappl is bijvoorbeeld fantastisch boven de boomgrens, heerlijke korte hike/tour mogelijkheden, maar niks voor als het een keertje sneeuwt. Geen echt offpiste beneden de boomgrens, en dat is wel een groot nadeel. Whistler Blackcomb heeft eigenlijk van alles wat, alleen is het drukste resort waar ik ooit ben geweest. Galibier Thabor komt denk ik nog het dichtst bij de 5e plek. Heerlijk rustig gebied met verrassend veel offpiste mogelijkheden, vooral ook omdat je toch de enige bent die buiten de piste gaat. Ook hier niet heel veel tussen de bomen, maar omdat ik er in en super goed sneeuwjaar zat was er genoeg base om ook daar te rijden.

*bericht bewerkt door Arnie777 op 30 mrt 2020 22:45

Freeride = Life
  1. Les Trois Vallées
  2. Dolomieten (de gebieden rond het Sella massief)
  3. Zermatt / Cervinia
  4. Portes du soleil
  5. Arlberg ski (St.Anton, Zurs, Lech, Schrocken, Warth)

Mijn persoonlijke top 5 is:

1 Tignes Val d"Isere vanwege de ongekende mogelijkheden en het grand ski gevoel.

2 Pila in combinatie met een citytrip Aosta maakt het helemaal af.

3 Sella Ronda gebieden voor een heerlijke wintervakantie

4 Cortina, de afdaling vanaf Monte Lagazuoi is voor mij het complete plaatje van Dolomiti Superski. Waaanzinnige mooie omgeving, culinair fantastisch, goede koffie, lage prijzen, meesters in pistes prepareren, racebanen, vriendelijke en gastvrije mensen en mooi weer. De slee met de paarden maakt de beleving compleet.

5 PDS of Chamonix lastige keuze

Kleine update:

  1. Monterosa
  2. Espace killy
  3. Portes du soleil/ Ischgl buiten het seizoen (inmiddels beide gebieden meerdere keren geweest en zo verschillend, dat ik ze gedeeld 3e zet)
  4. Les Arcs

Frankrijk krijgt zo langzamerhand steeds vaker mijn voorkeur…

1: Zermatt-Cervinia: beide kanten zijn leuk en mooi. Ieder op zijn eigen wijze. Er is ook voldoende uitdaging te vinden.
2: Alta Badia: mooi en lekker
3: Jungfrau Region: Mooi
4: Paradiski: vooral het overgangs gebied aan beide zijde is erg leuk…Vallandry - Les Coches
5: Ieder jaar anders en afhankelijk van de laatste ervaringen: dit jaar de ski regio Montafon. Er zijn echt betere en mooiere omgevingen, maar de Montafon regio was heel leuk. Gaschrun, Schruns, Gargellen Bielerhohle, Silbertal, Golm. Indien je alles op de juiste wijze invult is het erg leuk…

Mijn top 5:

1)Tignes-Val d’Isère (Espace Killy)
Geweldig skigebied waar je door het goede liftnetwerk echt goed door kunt skiën,1 vd sneeuwzekerste gebieden van de alpen, geweldige off piste mogelijkheden en veel variatie in pistes.
2)Serre Chevalier
Bijna alles hetzelfde als Espace Killy maar minder moderne liften en minder ski in ski out.
Geweldige variatie in pistes en prachtige omgeving (UNESCO werelderfgoedstad Briançon)
3)Les Arcs (deel paradiski)
Les Arcs heeft veel weg van Tignes-Val d’Isère, maar de pistepreparatie is hier minder. Wel geweldige pistes en ik verkies het boven La Plagne door de grotere hoeveelheid sportieve pistes.
4)Alpe d’Huez
Gewoon top, enkel wat mindere liften soms. Super voor gevorderden en freeriders. (Ook nabij La Grave)
5)Engelberg
Engelberg is klein maar fijn! Het niveau ligt hier erg hoog door het kleine aantal makkelijke pistes. (vooral rood en zwart) Je vindt hier ook enorm veel off piste. (denk aan de Laub). Ook geweldig hotel op de piste mogelijk :)

FULL SEND
  1. Sella Ronda
    Groot, tochten, afwisselend, Italie. Ideale gebied voor een afwisselende vakantie.
  2. Ischgl
    Sneeuwzeker, goed geprepareerd, voldoende uitdaging, overzichtelijk.
  3. Schladming
    Sfeer, lange afdalingen, ideaal om veel te carven.
  4. Solden
    Sfeer. sfeer. sfeer. Geen tochten, gewoon lekker knallen.
  5. Obertauern
    Sneeuwzeker, overzichtelijk. Heerlijk voor een paar dagen. Linksom of rechtsom altijd leuk een rondje te maken. Weinig landgenoten ;)

Mijn top 5:

1)Tignes-Val d’Isère (Espace Killy)
Geweldig skigebied waar je door het goede liftnetwerk echt goed door kunt skiën,1 vd sneeuwzekerste gebieden van de alpen, geweldige off piste mogelijkheden en veel variatie in pistes.
2)Serre Chevalier
Bijna alles hetzelfde als Espace Killy maar minder moderne liften en minder ski in ski out.
Geweldige variatie in pistes en prachtige omgeving (UNESCO werelderfgoedstad Briançon)
3)Les Arcs (deel paradiski)
Les Arcs heeft veel weg van Tignes-Val d’Isère, maar de pistepreparatie is hier minder. Wel geweldige pistes en ik verkies het boven La Plagne door de grotere hoeveelheid sportieve pistes.
4)Alpe d’Huez
Gewoon top, enkel wat mindere liften soms. Super voor gevorderden en freeriders. (Ook nabij La Grave)
5)Engelberg
Engelberg is klein maar fijn! Het niveau ligt hier erg hoog door het kleine aantal makkelijke pistes. (vooral rood en zwart) Je vindt hier ook enorm veel off piste. (denk aan de Laub). Ook geweldig hotel op de piste mogelijk :)

Gillesski op 26 okt 2020 14:36

Mooie sportieve lijst. Voor de balans zou ik zelf nog Alta Badia / Val Gardena / Arabba /Cortina toevoegen ipv Les Arcs dan. Mooiste omgeving, en er moet sowieso om culinaire reden een Italiaans oord in de Top 5.

Maar ben zelf ook groot fan van Engelberg (zo fijn aanrijden ook) en Serre Ché.

Mijn top 5:

1)Tignes-Val d’Isère (Espace Killy)
Geweldig skigebied waar je door het goede liftnetwerk echt goed door kunt skiën,1 vd sneeuwzekerste gebieden van de alpen, geweldige off piste mogelijkheden en veel variatie in pistes.
2)Serre Chevalier
Bijna alles hetzelfde als Espace Killy maar minder moderne liften en minder ski in ski out.
Geweldige variatie in pistes en prachtige omgeving (UNESCO werelderfgoedstad Briançon)
3)Les Arcs (deel paradiski)
Les Arcs heeft veel weg van Tignes-Val d’Isère, maar de pistepreparatie is hier minder. Wel geweldige pistes en ik verkies het boven La Plagne door de grotere hoeveelheid sportieve pistes.
4)Alpe d’Huez
Gewoon top, enkel wat mindere liften soms. Super voor gevorderden en freeriders. (Ook nabij La Grave)
5)Engelberg
Engelberg is klein maar fijn! Het niveau ligt hier erg hoog door het kleine aantal makkelijke pistes. (vooral rood en zwart) Je vindt hier ook enorm veel off piste. (denk aan de Laub). Ook geweldig hotel op de piste mogelijk :)

Gillesski op 26 okt 2020 14:36

Mooie sportieve lijst. Voor de balans zou ik zelf nog Alta Badia / Val Gardena / Arabba /Cortina toevoegen ipv Les Arcs dan. Mooiste omgeving, en er moet sowieso om culinaire reden een Italiaans oord in de Top 5.

Maar ben zelf ook groot fan van Engelberg (zo fijn aanrijden ook) en Serre Ché.

roberthoogenboom op 27 okt 2020 10:38

Nog maar 1 keer in Italië geskied en dat was in Kronplatz met slechte sneeuwcondities in Pasen, dus die haalde de top 5 niet. Val gardena en alta badia lijken mij wel echt gave gebieden dus zou ooit wel eens in mijn top 5 kunnen komen :)

FULL SEND
  1. Paradiski
  2. L3V
  3. Ski Amadé
  4. Portes du Soleil (in sneeuwzekere tijden)
  5. Espace Killy

Toch nog maar eens een schopje geven aan dit topic, benieuwd of er nog nieuwe inzichten zijn?

Bij deze mijn top 5:

  1. Alta Badia (en bij uitbreiding, de hele Sella Ronda): met veel voorsprong het beste skigebied waar ik al geweest ben, vooral als je veel kilometers wil maken door de aansluiting op de Sella Ronda. Absoluut adembenemende uitzichten, in alle hoeken van dit enorm gebied. Ik was er bij de start van het seizoen enkele jaren geleden, waardoor het zeer rustig was en dat geeft misschien een vertekend beeld. Maar toch kan ik me voorstellen dat je er ook bij drukkere omstandigheden prima terecht kunt en nooit zult vervelen. De pistes bleven naar mijn mening de hele dag goed, ook op de drukkere pisters en beter dan in andere gebieden waar ik al was. Over het algemeen is het zeker geen moeilijk gebied en zijn de pistes eerder zacht glooiend dan uitdagend en steil.

  2. Les Trois Vallées: Eén van de weinige gebieden waar ik meermaals geweest ben, het heeft dan ook een grote indruk nagelaten. Niet op de eerste plaats omdat het allemaal nogal vrij massaal is/was, maar echt storend is het nu ook weer niet. Behoeft verder nog weinig toelichting denk ik, maar als je gewoon de hele dag volop wil skiën en telkens nieuwe pistes wil verkennen, is dit the place to be.

  3. Silvretta Arena Ischgl - Samnaun: Een skigebied dat vrij compact is, maar toch heel veel skiplezier te bieden heeft. Het is ook een uitdagend gebied, waar de gevorderde skiër zich thuis zal voelen. Op het einde van de dag liggen sommige pistes er soms wel slecht bij, maar voor de gevorderde skiër mag dit geen probleem vormen. De oversteek naar Samnaun was meermaals de moeite waard en de mooiste pisten en uitzichten vind je naar mijn mening in dit deel van het gebied, al hebben sommige pistes wel een vrij vlakke uitloop waardoor je moet prikken. Na de middag begint het feest vrijwel overal, maar als je dit niet wil, hoef je er zeker geen last van te hebben. Integendeel, het wordt enkel maar rustiger op de pistes. Wel opletten op de laatste dalafdalingen bij het einde van de dag, die zijn dan weer wel zeer druk.

  4. Skiparadies Reschenpass: Bij toeval zijn we hier beland na een late boeking, maar zeer aangenaam verrast. Het was één van de drukkere weken van het skiseizoen, maar daarvan was in Nauders eigenlijk niet zoveel te merken. En al zeker niet in de gebiedjes (Haideralm en Schoneben) aan de overkant van de grens, ze waren toen immers nog niet samengevoegd. Normaal hou ik van aaneengesloten grote gebieden, maar ik heb me hier geen moment verveeld. De afwisseling tussen de verschillende gebiedjes bood meer dan genoeg afleiding, ondanks dat het aantal pistekilometers al bij al beperkt is.

  5. Galibier Thabor: Dit skigebied hebben we destijds vooral gekozen omwille van de lage prijs (pakketreis), maar in het skigebied zelf is hier niets van te merken. Aangename pistes en toch veel afwisseling, vooral omdat je in verschillende valleien kunt skiën. Ook de beginnende skiër kan hier goed terecht met voldoende blauwe of groene pistes. Het authentieke dorpje Valloire is zeker ook de moeite waard voor een bezoek.

Plaats een reactie