Post jouw langst gefotografeerde wachtrij ooit

Ik zal beginnen:

null

^Kwartier bij de Saloberjet in Warth-Schröcken op een drukke zaterdag
Nog nooit eerder meegemaakt in die 5 jaar dat we er 's winters waren

Gang is alles

Ik zal thuis eens gaan zoeken of ik een foto heb van de wachtrij die ik regelmatig bij het dalstation in Serfaus trof. Een aantal keren heb ik hier meer dan een half uur staan wachten, mijn record daar is ruim 45min… Gewoon een reusachtig mierennest aan mensen die zich bij de 2 liften daar hadden verzameld.

Born to Ride

http://www.telegraaf.nl/buitenland/25710838/__Vertragingen_o…

lange wachtrijen op vliegveld Zaventem, helaas wel door voorgaande tragische gebeurtenissen uiteraard.

don't count the days, make the days count !

We hebben er geen foto van denk ik, maar @CJAHulskamp en ik hebben toch zo’n 45 minuten in de rij gestaan voor de grote gondel vanaf halverwege de helling naar boven bij Alagna, in Monte Rosa. Waarschijnlijk hadden we wel de drukste dag ooit te pakken, maar toch…

Mijn langste is 30 minuten bij de Giggijochbahn in Sölden (geen foto van) maar buiten toegangsliften was dit mijn record. Laatste zondag van februari in Kaltenbach.

null

Een kwartier wachten en dat bij een 8er! Alleen bij de Ebenfeld X-Press dat nog met 5 minuten aangescherpt die vakantie…

❄️

null

David23 op 2 mei 2016 15:53

Gaper :-)

When life gets too complicated.... SKI

Gelukkig heb ik nog nooit in zo’n rij gestaan. Langste ooit, ergens bij een stoeltjeslift in de Silvretta Arena, was 10 min.
Heb ik overigens geen foto van.

@Jesper Dan ben jij denk ik 3 januari 2015 vergeten… Half uur bij de Brembergkopf in Winterberg ;) De onderstaande foto is van Schneewittchen, dus denk deze rij dan twee keer zo lang voor…

null

Carnas on Tour

@David23 hoelaat was je bij de Ebenfeld? Overdag is die erg populair bij skiklasjes ;) ik deed hem elke keer tot half 10 en dan aan het eind van de middag, geen stoeltje wachten en alsnog de mooie piste.
@Svennoo jezus… bij mij laatste weekend van januari heb ik op zn langs 2 stoeltjes gewacht bij Schneewitchen…

#proudtobepartofleswintersporters

Ik bedenk mij net dat we op 14-02-2016 ook een half uur bij Schneewittchen hadden gewacht, vanwege een technische storing

Carnas on Tour

Geen foto helaas, maar meer dan een uur voor de [s]dalafdaling[/s] dal lift in Mayrhofen. Nooit-meer!

spijtig genoeg geen foto maar met krokus in Ischgl bij de silvrettabaan toch bijna een uur staan wachten.
Verder heb ik hier dan ook het langst ooit in een stoeltjeslift vastgezeten toen de lift naar samnaun door een storm supertraag naar omhoog ging. Dit heeft toch anderhalf uur geduurd eer we boven waren… Nadien hebben ze hem moeten sluiten.

@Svennoo Oh ja… Winterberg…

Gang is alles

@vic2000 ik moest om half drie terug naar Zell :(

❄️

@vic2000 ik moest om half drie terug naar Zell :(

David23 op 2 mei 2016 21:46

Moest je een trein halen?

Voor de verandering niet ;)

❄️

null

In de rij bij lift nr10 in winterberg. Geen idee hoe lang het duurde. Ergens rond de 25 min denk ik.

Kun je nagaan als hier een trage niet koppelbare 4 zitter had gestaan.

Übung macht den meister!!!

null

Hier de rij vanuit de lift.

Übung macht den meister!!!

1 x in Zell an See 45 min moeten wachten omdat we veel te vroeg bij de lift waren. Naar de gletcher gaan de liften veel eerder draaien en wij hadden niet goed gekeken. Afgelopen wintersport met pasen zeker 45-60 min. moeten wachten omdat een verbindingsligt tussen kaltenbach en hoch fugen stuk was. we konden niet meer terug naar kaltenbach. En terug naar hochfugen en dan de bus naar beneden zou meer tijd kosten dus dan maar ff wachten tot iemand het vuiltje voor de sensor weghaalt. ;)

Übung macht den meister!!!

Mijn tip bij een lange wachtrij waar ook een bocht in zit, neem de buitenkant. Gaat altijd sneller. Iedereen wil altijd de kortste route.

Übung macht den meister!!!

Helaas ook geen foto maar mss wel herkenbaar voor de Dolomieten gangers. De tweezitter vanaf Pescoi, middenstation vanaf Arabba richting de Marmolade… Pfff wat een rij, denk zeker 30 minuten schuifelen. Wat een onding zeg. Dat daar geen knappe 4-zitter wordt geplaatst. Maar dan denk je dat je bijna bij de Marmolade bent beland je in een ‘Efteling’ achtige rij waarbij je in een half uur zigzaggend uiteindelijk de gondel in kan. Maar goed het uitzicht en de afdaling maakte een hoop goed :)

Aequilater Nubila

in solden de seekogl aan het einde van de dag om nog terug richting de gigijoch te komen.

null

Mijn tip bij een lange wachtrij waar ook een bocht in zit, neem de buitenkant. Gaat altijd sneller. Iedereen wil altijd de kortste route.

RFKANGOO op 2 mei 2016 23:42

Is inderdaad ook mijn ondervinding. Het is ook gewoon fijner om buitenkant bocht te nemen omdat je er minder op elkaar geduwd staat.

In Sölden rond lestijd regelmatig iets meer als een uur gestaan. Sinds we kunnen skiën dus nooit meer rond lestijd omhoog :-)

null

In een van de rustigste weken van het jaar, onderaan de (beruchte) Ebenfeld-X-Press in Gerlos.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

De langste was afgelopen januari in Les Menuires, alle verbindingsliften van Les Menuires naar Val Thorens waren afgesloten, behalve een enkele sleeplift, gigantische wachtrijen tot gevolg.

Andere lange wachtrijen die ik heb meegemaakt waren in:

Sölden (Gigijoch en verbindingszetellift bij Schwarzkogel-restaurant naar de gletscher)
Kaltenbach
Gerlos (Ebenveld-X-Press)
Mayrhofen (dallift)
Zermatt (bij goed weer wilt iedereen vanop Trockener Steg naar Klein Mattehorn…)

Jup die Ebenfeld. Volgens mij nu voor het nieuwe jaar een nieuwe lift erbij toch? Benieuwd wat dat doet.
@RFKANGOO ook weleens te vroeg bij de lift gestaan. Vanaf huisje op de berg en afdaling gedaan, bleek de lift nog zeker een half uur dicht te zijn. Cappuccino gedronken, heel vervelend dan dat wachten ;)

@Tiny-M jep, de nieuwe Dorfbahn, daarvan gaat komend seizoen sectie 2 al open wat de pistes vanaf bergstation Ebenfeld tot en met de splitsing van de dalafdaling bedient. Je hent dan dus die enorme blauwe piste + deel van de rode/zwarte dalafdaling en ook het funpark + de daaropvolgende rode piste. Dat moet de wachtrijen dus sterk verkleinen maar de piste wordt wel drukker bevolkt, nou is die gelukkig erg breed dus heel extreem zal het nooit worden.

#proudtobepartofleswintersporters

U staat niet in de rij, u bént de rij…

Solden is bij mij de nummer 1 van lange wachtrijen. 30-45 minuten rond 08.30-08.45u bij de gigijoch. wat een drama. Ook kan ik me Ischgl nog wel herinneren bij de funitel. Ook minimaal 30 minuten.
Tegenwoordig hou ik met boeken wel rekening met de drukte met boeken. Solden en Ischgl alleen buiten het seizoen.

Ik hoor iedereen over de Giggijoch in Solden?
Daarom ga ik altijd bij de Gaislach omhoog; bijna nooit lang wachten en een perfect begin van de dag

Plaats een reactie