Nieuwe skimodellen voor 2016-2017

En Head is nu ook bij. Werd tijd.

Volgende week ga ik 4 dagen ski’s testen op de Stubaier Gletscher. De volgende ski’s staan op mijn vervlanglijstje om daar zeker uit te proberen:

  • Atomic Redster TR
  • Atomic Vantage X 83 CTI
  • Blizzard Quattro (RS, 8.4 TI)
  • Dynastar Speedzone 12 TI
  • Fischer RC4 The Curv of –DTX
  • Fischer Pro MTN 80 TI en 86 TI
  • Head Worldcup Rebels i.Speed (Graphene)
  • K2 Charger
  • K2 Supercharger
  • Nordica GT 80 of 84 TI
  • Salomon X-Max X12
  • Völkl Code Speedwall of Code UVO

Nog andere vurige wensen in de categorie piste of allmountain?

@GiGi ik kijk uit naar de reviews op je site!

Gotta go fast

@GiGi ben jij bekend met de Head Integrale 300? Kan hier namelijk geen informatie over vinden, lijkt alsof ze niet bestaan terwijl ik ze zelf in de winkel heb zien staan.

Die Integrales zijn door Head op de markt gebracht als ‘special’. Dat wil zeggen: speciaal voor Intersport of een andere keten. Meestal is dit een zeer budget ski. De 300 is echt een beginnersski, ik geloof met schuim kern. De serie loopt tot 1200, en die is ook al niet heel best. Ik zou ze laten staan waar je ze hebt gezien.

Ben erg benieuwd naar de Fischers.

Fun Lovin' Skier

Ik kijk er naar uit GiGi.
En natuurlijk veel plezier met testen.?

@Gigi heeft er genoeg verse sneeuw bij in ieder geval :-). Ben heel benieuwd naar de Salomon X-max X12 en de Super Charger vs Charger

@Gigi heeft er genoeg verse sneeuw bij in ieder geval :-). Ben heel benieuwd naar de Salomon X-max X12 en de Super Charger vs Charger

HN65 op 7 nov 2016 11:04

De Salomons heb ik al kort geskied gisteren in Zoetermeer, maar in een (te) korte lengte (170). Nog even op de juiste lengte (175, de langste) uitproberen en proberen de limieten te vinden, dan zal ik daar ook snel een review over schrijven.

De K2’s ben ik ook benieuwd naar, vooral omdat het enige verschil tussen die twee ski’s het metaal is. Dus behalve een review van die ski’s kan er ook nog een leuk blog uit voortkomen over de effecten van metaal in een ski.

De Atomic Vantage X serie (77 C, 80 CTI en 83 CTI) heb ik inmiddels getest. Review gaat zaterdag online.

Nordica nrgy 85 ben ik ook wel benieuwd naar. Komt in de skitest goed naar voren.

Bijna alles geskied wat ik wilde (veel verse sneeuw, dus wat meer freeride ski’s onder gehad en lekker de poeder in geweest - uiteraard geheel voorbereid en alle maatregelen getroffen).

Alleen deze ski’s vandaag nog testen en ik kan weer heel wat reviews schrijven en meer courante ski’s adviseren (indien van toepassing)…

Vandaag ga ik nog testen:

  • K2 Supercharger
  • Nordica GT 80 TI of 84 TI
  • Völkl Code Speedwall of Code UVO

Leuk! Ben benieuwd naar je volgende verslagen.

@GiGi : hoe bevielen de Volkl Code Speedwall of ben je er niet aan toegekomen?

Ik heb uiteindelijk geen Völkls geskied. Helaas.

@Gigi wat vind jij van de Head i. Supershape Magnum. Ik heb deze ski meerdere keren als huurski gehad (2014-2015 model) en hij was mij erg goed bevallen. Heeft de nieuwe 2016 versie dermate interessante veranderingen/innovaties, dat het het prijsverschil waard is?

*bericht bewerkt door Toer op 29 nov 2016 13:32

@toerschaffer zie hier een lekker sappig reviewtje over de magnum http://gigiski.com/review-head-supershape-magnum/

Gang is alles

Muchos gracias @Jesper.

Plaats een reactie