Helmcamera

contour hinkt achterop!
De roam heeft maar 30 fps, geen slow motion dus.
Still beelden vallen dik tegen, en je kan maar 1 beeld per 3 seconden nemen
De contour GPS heeft maar 130° lens en is niet watdericht, de plus (al pokkeduur) is ook niet waterdicht.

De hero 2 staat technisch een stuk voor op de concurentie volgens mij, maar het frontale oppervlak is met die waterdichte kas nogal groot.

ik bestel me de drift HD voor deze winter.

Op het eerste zicht Goede wide angle beelden, goeie stills (maar geen snelle opnames), even compakt als de contour, voldoende water en schokbestendig voor MTB, ski en soft kayak.
afstandsbediening zit er bij, je kan even testen en de opnames bekijken op het scherm,…

Go Pro HD Hero 2 lijkt mij gewoon de beste keuzen je betaalt 350 euro voor een heel erg veelzijdige camera, of je nou gaat duiken op 30 meter diep of gaat sky diven, de Go Pro HD Hero 2 is in al die gevallen de beste camera op de markt voor een best goede prijs. Hij is bovendien 1080p en maakt foto’s van 11 mp, dat is heel wat!

Ik heb zelf de Go Pro HD Hero 2 aangeschaft omdat zo’n Go Protje in alle situaties een fantastisch cameratje is, heel compact is die in alle weersomstandigheden gebruikt kan worden en bovendien ook nog is super kwaliteit is!

hmm, niemand iets over de liquid image summit series? of viel die buiten de prijsrange van dit topic? ;)

Iemand de IBOOD van vandaag gezien: http://www.ibood.nl ??
Is zoiets leuk voor erbij, of heb je er werkelijk niets aan?

Het merk Liquid Image is in de wintersport nog redelijk onbekend, maar het merk heeft zich reeds sterk bewezen in de duiksport, ze zijn namelijk groot geworden met het verkopen van duikbrillen met een ingebouwde HD camera.

Sinds een jaar leveren ze ook Skibrillen en Crossbrillen met een ingebouwde HD camera van 720P. Deze worden aangeboden voor €249,99
Als je de prijs opsplitst in € 125,- voor de bril en € 125,- voor de camera, dan heeft het naar mijn mening een hele mooie prijs-kwaliteit verhouding.

Momenteel is het merk regelmatig te vinden in de media; zie http://www.facebook.com/camerabrillen voor diverse reviews/filmpjes van journalisten.

Eind maart komt het merk met de full HD versie en later dit jaar zijn ze zelfs leverbaar met een ingebouwde GPS en met de mogelijkheid om de beelden realtime te streamen op bv je iPad/iPhone.

Ik schrijf deze review omdat ik erg enthousiast ben over deze producten en hopelijk heeft dit bericht kunnen bijdragen aan jullie interessegebied als het gaat om wintersport en actioncams.

O ja, dit is de verkoopsite voor de Benelux: http://www.camerabrillen.nl

Bedankt voor alle informatie. Ik heb uiteindelijk de ContourROAM besteld. Ziet er degelijk uit met niet teveel knoppen en opties. gewoon waarvoor ik hem heb aangeschaft makkelijk filmen op prima kwaliteit.

Tom op 20 okt. 2011 14:35

Kun je deze roam op je board bevestigen of alleen op de helm/skibril?

Als je de Contour Roam besteld, moet je dan apart het opzetstuk etc. nog bijbestellen? Of zit de bevestiging (voor op de helm of langs de zijkant) er standaard bij?!

Iedereen heeft het over de Gopro en Contour, maar deze twee in NL relatief onbekende merken doen zeker niet onder voor de kwaliteit en zijn nog kleiner ook:

ION Air Pro:
http://www.x-sportsworld.nl/sport-camera-s/ion-air-pro.html…

Replay XD:
http://www.x-sportsworld.nl/replay-xd-1080p-camera.html…

Het wordt er misschien niet makkelijker op om te kiezen zo, maar de prijzen zijn schappelijker dan gopro en contour.
En volgens mij krijg je er een hoop van dat bevestigingsmateriaal bij.

Succes haha!

Laten we eerlijk zijn:

Ze zijn goedkoper maar kwa kwaliteit niet te vergelijken.
En bij de bovenste filmpjes is nog niet gesproken over de GoPro Hd 3 Black Edition.

Maar kan begrijpen dat er mensen op dit forum zitten die eerder kiezen voor een goedkopere variant.

*En laatste filmpje is van de GoPro 1. Gopro 2 beschikt tegenwoordig ook nog over de ProTune modus waarmee je nog meer in kleur correctie kunt doen (wel geschikt voor Pro users overigens). Ik zou iig graag een nieuwe vergelijking zien met de nieuwe GP Black en de laatste Sony / Contour.

Heb een contour plus 2 gekocht. Helaas nog niet mee geskied. Maar daar komt binnenkort verandering in. Zal berichten over de resultaten.

Ik heb die Liquid Image sneeuwbril met camera ook hier gezien: http://www.x-sportsworld.nl/liquid-image.

Wel gaaf dat je direct een bril hebt en bijna vanuit je eigen ogen filmt, maar ik denk dat een camera als contour plus 2 en Gopro Hero 3 Black Edition qua beeldkwaliteit en mogelijkheden voorop lopen!

Dan zou ik ook nog de voorkeur hebben voor Contour plus 2, want als wintersporter is de gopro me toch te lomp op een helm. Contour kan ook beter tegen een stootje.

De Liquid Image EGO camera is qua prijs ( 179,99 ) ook interessant, bij deze camera zit al standaard WiFi en is ook Full HD. http://www.camerabrillen.nl/nl/liquid-image-ego/. De GOPro is ook vet maar een stuk duurder…

@Gast212 20 dec. 2012 21:19

die HD camera goggle’s zijn veel goedkoper te verkrijgen 99 euro, echter is het wel de vraag of het iets is.
ik heb op het punt gestaan er 1 te bestellen maar feit dat het waarschijnlijk een Chinees ding is tegen een vrij lage prijs durfde ik het niet goed.

ook over de lens word niets gezegd etc.

check:
http://www.hdfilmcamera.nl/webshop/Sport-Actie-Camera-s/X-Ca…

let op de zwarte, link hieronder is naar mijn mening een motocross bril:
http://www.hdfilmcamera.nl/webshop/Sport-Actie-Camera-s/X-Ca…

kleine edit:
wel gaaf dat er ene led indicator IN de bril zelf zit dat je terwijl het boarden/skien kan zien of hij opneemt dat is wel een dikke +

don't count the days, make the days count !

Ik zou iig graag een nieuwe vergelijking zien met de nieuwe GP Black en de laatste Sony / Contour.

ReneS op 21 nov. 2012 15:53

liquid image hd kopen, kost de en de kwaliteit is zelfs klein beetje beter dan go pro.

1080p

Helft van de fps tov gopro ;)

En de Toshiba Camileo Clip dan? Goedkoop en toch een "merk"

heb zo juist een sony hdr as30v gekocht als goed is komt die morgen binnen :D

Nice! Ik heb vorige week voor de wintersport de as15 gekocht. Mooi beeld! Zit wel erg hoog op de helm, ik moet m bij elke lift ff beschermen. Ben zelf 1m91 dus dat helpt ook al niet ;)

@Wouter1981. Tip: bevestig de camera aan de zijkant van de helm; daar is een beugel voor.
Zie ook https://www.wintersport.nl/forum/topic/133213
Ik heb het geprobeerd en het werkt prima.

oo ik ben maar 173 dus zal wel best gaan maar ben benieuwd heb de 30 genomen voor de gps is ook leuk voor op de motor

Ik heb een helm camera bij de action gekocht
Koste 30 euro en filmde HD, ik heb hem op mijn crosshelm gemaakt en hij doet het echt goed ! Alleen er word geen merk genoemd. Dus voor 30 euro heb je ook goede. alleen zul je ze niet zo goedkoop krijgen als bij de action

Hier de bemerkingen over de Ghost HD + technische info voor gebruikers/
Voor een helm camera is afspelen op de pc vaak geen probleem. Dat begint pas op het moment dat je serieus wil gaan plakken en knippen ( editen van de footage).
De meeste langere films zullen bij HD vastlopen, omdat de pc het niet aan kan. De harde schijf accepteert ook niet altijd een clipje hoger dan 4 gigabite. Dus een klein stukje editen op de pc en opslaan als AVI levert al snel problemen op.
Nadeel is tevens dat als je schokjes uit de film wil halen, je nog kwaliteits verlies hebt, en hoe meer je aan de clipjes gaat/wil aanpassen, hoe moeilijker het kan worden om de reken eenheid van de pc bij te benen.
Verder word ik zolangzamerhand doodmoe van alle fabrikanten die weer nieuwe codecs maken voor hun eigen camera, wat meestal in zal houden dat je je wezenloos moet zoeken om ( betrouwbare) goede codecs te vinden. Heb je de verkeerde, tast dit meestal de eigen pc aan. Dus oppassen is hier de juiste werkwijze.

De Ghost HD heeft als nadeel dat er een ronde lens op zit ( er zijn ook voordelen, maar deze worden door de commercie al aangegeven). Deze lens geeft een artefact structuur op je beeld ( afhankelijk van het object en de hoek die je op dat moment gebruikt.
Deze Ghost HD heeft geen stabilisatie. De knopjes boven aan de cam, zijn te diep geplaatst. Immers met handschoenen aan is dit niet handig. Deze zouden dus hoger geplaatst moeten zijn.
Vanuit stil staande positie zijn de beelden het best.
Hoogst irritant is tevens dat de makers een helm cam hebben gemaakt, met slechts 1 x 90 graden stand. Dat betekend dat alle overige standen altijd de helm laat zien. Met name als de cam aan de zijkant is geplaatst. Zeer domme beslissing om dit zo te doen. Daarom is mijn keuze zeker geen Ghost HD.
De nieuwere modellen Ghost HD S zijn verbeterd, maar de lens ( die nu recht is) is NIET omwisselbaar met de Ghost HD. Ook weer een commerciele zet. Alsof ze al niet duur genoeg zijn. Je praat hier over 300 pleuries.

Trillings vrij tijdens een normale afdaling kun je ook helemaal uit je hoofd zetten, omdat er geen ingebouwde software in zit. Je zult dus software moeten gebruiken om het er uit te krijgen.
Ik film al 15 jaar op de piste, en heb menige commercial gezien, maar geen enkele betaalbare cam is te gebruiken voor een echte film, behalve dan voor Youtube.
Gebruikers die meer willen weten over o.a. het werken met speciale software, zoals Deshaker, stadycam, VirtualDUB en weet ik wat allemaal: Mail maar even.
Wil je een schok vrij systeem ?
Dan terug naar 1995 waar Sony de tape nog in had zitten. Inmiddels zijn er weer analoge cams op de markt, welke wel degelijk breed beeld op kunnen nemen. Helaas is de tape camera wel 950 gramm…lol
In de rugtas dus maar ???

Nog even een technisch grapje:
Het menselijk oog kan geen 60 frames aan, de meeste TV tjes die thuis staan ook niet.
Let dus op wat je wil en wat het doel is.
Beeldlijnen op TV hebben een bepaalde afmeting, en hoger kun je niet dan het beeldscherm dat de gebruiker thuis heeft staan.
Verder is 1080P NIET het zelfde als 1080 i

Succes

Ik heb een leuke camera gezien bij Wintersport-store. Voor 69.99 dus lekker voordelig. Niet dezelfde kwaliteit als een go pro, maar voor deze prijs best oké.

Plaats een reactie