Kleinschalig skigebied gezocht

Ook ik wil Venet aanbevelen. Ben ik geweest en heb hier echt goede herinneringen aan. Zie ook de volgende link:

https://www.wintersporters.be/weblog/bericht/5391/op-verkenn…

Heb ik een uitgebreide review achtergelaten. 's Ochtends lange rij maar wordt volledig goed gemaakt op de berg. Ik was er voorjaarsvakantie 2015.

Dit jaar in Seefeld geweest. Ben ik niet heel positief over. Weinig kilometers waarvoor je een erg dure skipas aan moet schaffen. Ook de skilessen zijn zeer prijzig. Wel heel gezellig dorp.

Voorjaar 2017 ga ik Großer Arber proberen. Op zeker heel andere prijzen dan in Seefeld. Moderne liften met gevarieerd skigebied. Niet veel kilometers. Hoeft voor mij nu ook niet want ik ga weer met gezin.

Veel plezier met zoeken!

De weg vanuit Landeck naar Imst bij Zams ligt het klooster Kronburg.Dit is eigenlijk een gehucht en bestaat uit een paar huizen (het klooster) en een kerkje. Fantastisch eten en mooie bieren en wijnen.Goedkoop overnachten tegen klooster prijzen.

Dan ben je goed spiritueel bezig overnachten in een klooster met lekker eten en drinken. En overdag skiën in meerdere top gebieden in de buurt. Zo krijgt de “Alpine basic position” ineens een heel andere betekenis.

Hooykaas op 23 mei 2016 11:42

Wij zijn daar heel wat jaartjes geleden (voor het standaard navigatie in de auto tijdperk zeg maar), ook per ongeluk eens terecht gekomen. We waren op zoek naar het ziekenhuis, maar dat bleek is Stams te zijn, niet Zams… Wel aardige kerels die monniken trouwens :)

franksplinter op 24 mei 2016 11:41

M’n laatste topicvervuiler:
in Stams is helemaal geen ziekenhuis, wel een mooi klooster (Stift Stams), een sportschool (o.a. internaat met één vd schansspringopleidingen) en een paar leuke wandelingen… en de locatie van het avondfeest v onze trouw. In Zams is er wel degelijk een ziekenhuis, namelijk het St. Vinzenz … en overigens een zéér goed kinderziekenhuis hebben we uit eerste hand mogen ondervinden.

De Kronburg, het klooster en het ziekenhuis staan allemaal op grondgebied Zams.
Lekker verwarrend … qua uitspraak liggen ze heel dicht bij elkaar, ze liggen allebei in de valei van de Inn maar dan wel op een kleine 35km van elkaar.

Ha, heb ik het nog steeds verwisseld. Geen wonder dat we het destijds ook niet konden vinden :) In het St. Vinzenz, in Zams dus, is mijn vrouw toen geopereerd aan haar ski duim.

Ik ben 18 jaar geleden enkele jaren achter elkaar, met een groep vrienden (inclusief kinderen) naar Lienz in Ost-Tirol geweest. Heel mooi klein ski gebied en heel overzichtelijk. Een nadeeltje vond ik de vele sleepliften. Misschien is dit inmiddels verbeterd.

niet roetsjen maar skieen

Fijn, dank voor alle tips…
Ik ven nog nooit in Dolomieten geweest.
We gaan in de schoolvakantie.
Met 3 mannen -8 kinderen…

Een gebied met andere activiteiten als rodelen en tuben is welkom.

Wellicht tips tav plaats, hotel,

BVD, Michiel

Fijn, dank voor alle tips…
Ik ven nog nooit in Dolomieten geweest.
We gaan in de schoolvakantie.
Met 3 mannen -8 kinderen…

Een gebied met andere activiteiten als rodelen en tuben is welkom.

Wellicht tips tav plaats, hotel,

BVD, Michiel

MichielHein op 25 mei 2016 11:11

Welke schoolvakantie precies? Maakt wel wat uit, voornamelijk qua sneeuwzekerheid. Zo is de eerste week van de kerstvakantie natuurlijk veel vroeger in het seizoen dan de tweede week van de Nederlandse Krokusvakatie en voor zowel de sneeuwverwachtingen als voor de drukte kan dat behoorlijk wat uitmaken.

Kleinschalig skigebiedje!
Het schijnt dat Madurodam er sinds kort 1 heeft.
(sorry te flauw)

Plaats een reactie