Skiles van te voren bespreken in Konigsleiten voor de kids? Iemand tips/ervaring?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Yoehoe, eindelijk een keertje naar Konigsleiten! We hebben geboekt voor de voorjaarsvakantie 2017, ik ben me al een beetje aan het verdiepen in de skischolen voor de kids van 8 en 4 jaar, er zijn er twee berijp ik. Maar nu lees ik bij sommige reactie`s als je van te voren niet hebt geboekt dat ze dan geen plaats meer hebben (dat ze gewoon vol kunnen zitten, met soms een wachtlijst van wel 10 kinderen…pfff). Dus zou heel graag willen weten als je van te voren NIET boekt als je dan geen les krijgt…
Groetjes…

onze kinderen hebben 4x skiles gehad in de carnavalsvakantie. Alle 4 de vakanties hebben we niks gereserveerd en was er plaats. De laatste keer was 4 jaar geleden. Ze hadden les bij de skischool bij de lift midden in het dorp. Ik dacht dat die Obermoser heet.

Hoi, wij zijn 2 x in de voorjaarvakantie geweest, alle 2 de keren niet gereserveerd en gewoon plek. ( bij de rode skipakken, ben de naam kwijt)
Heel veel plezier daar, ik vind het een heel leuk dorp, en omdat het zo hoog ligt is het er altijd wit, geeft een leuke sfeer aan het dorp.

Wij gaan ook krokus 2017 voor het eerst naar konigsleiten . Zitten ook in twijfel wat betreft het boeken voor skiles voor ons 4 jarige dochtertje. Wij verblijven in hotel konigsleitel vital alpin.

  • welke skischool is het dichtste bij? Obermoser?
  • lest obermoser op de piste in het dorp?
  • is reserveren aan te raden? Zijn er zaterdag al
  • begint skiles op zondag??

*bericht bewerkt door snowy1978 op 15 sep 2016 22:31

May the ski force be with you !!

Vorig jaar, tijdens de voorjaarsvakantie, werden veel gezinnen teleurgesteld omdat beide skischolen vol zaten. Ze stuurden ons voor skiles naar Gerlos…ondanks mijn mailwisseling over lessen in de maanden ervoor, was er geen plek voor ons zoontje. Uiteindelijk heeft de eigenaar van ons hotel skilessen weten te regelen, maar de groepen waren overvol. Wat dat betreft hadden wij een negatieve ervaring met de skischolen en lessen tijdens deze week.

Waarom zou je niet van tevoren al boeken? Als je al zeker weet dat je kind les nodig heeft en je gaat in de vakantie, wat zou dan de reden zijn om niet vantevoren te reserveren en het risico nemen dat je geen plek hebt?

Het lijkt me meer balen als je straks idd voor je les naar Gerlos moet, en dan met de skibus terug vanwege die lastige afdaling terug.

Via de mail heb ik gevraagd naar een proefles omdat mijn zoontje nog geen vier jaar oud was en wanneer dit goed zou gaan, dan kon hij de rest van de week meedoen. Dit was akkoord. Het bleek bij aankomst überhaupt niet mogelijk te zijn om te reserveren bij de twee skischolen. Er was een systeem: wie eerst komt, wie eerst maalt…ondanks een print van onze mailwisseling was het gewoon vol = vol. Er werden tientallen gezinnen naar huis gestuurd. Dit willen wij zeker niet weer, dus voor ons dit jaar een ander gebied.

In het verleden gemaild met Obermoser ( rode skitenue) voor lessen voor 4 kids in de Krokusvakantie.
Hoefde volgens hun niet met reservatie!
Ter plekke… Volzet en geen alternatief… Balen en paniek!
Uiteindelijk heeft Unterwurzacher (blauwe skitenue) ons geholpen.
Deze skischool brengt de kids met de tractor naar de oefenpistes een paar honderd meter verderop.
Lessen van zondag tot vrijdag.
Tip: probeer direct bij aankomst op zaterdag nog in te schrijven.
Wij konden dit niet owv files onderweg.
Konigsleiten en Hochkrimml zijn prachtig!

In het verleden gemaild met Obermoser ( rode skitenue) voor lessen voor 4 kids in de Krokusvakantie.
Hoefde volgens hun niet met reservatie!
Ter plekke… Volzet en geen alternatief… Balen en paniek!
Uiteindelijk heeft Unterwurzacher (blauwe skitenue) ons geholpen.
Deze skischool brengt de kids met de tractor naar de oefenpistes een paar honderd meter verderop.
Lessen van zondag tot vrijdag.
Tip: probeer direct bij aankomst op zaterdag nog in te schrijven.
Wij konden dit niet owv files onderweg.
Konigsleiten en Hochkrimml zijn prachtig!

Ik les altijd bij Unterwurzacher. Meer omdat ik daar wat mensen ken.

M

Als het kan zou ik altijd reserveren. Je weet immers toch al dat je kind wil gaan lessen. Voordeel van reserveren vind ik dat ik zeker ben van skiles en waar wij naar toe gaan weet ik ook zeker dat het 's morgens is in plaat van 's middags en ik sta op zaterdag binnen 10 minuten al buiten omdat ze alle gegevens van mijn kind al hebben. Bovendien mogen mensen met een reservering voor de mensen zonder reservering. En het is heel druk in het kantoortje op zaterdag (en vast ook op zondag).

Is het helemaal niet mogelijk om te reserveren, probeer dan in ieder geval op zaterdag zo vroeg mogelijk de skilessen te regelen.

weet iemand toevallig of de kinderen die lessen bij Unterwurzacher 's morgen naar de skischool gebracht moeten worden, of een heel eind verder naar de Märcherwaldpiste?? Dit meende ik ergens gelezen te hebben. Of gaan ze hier gezamelijk met een “treintje” heen?

alvast bedankt voor de reacties! we staan op het punt om de lessen te boeken

ik zie net dat ik dat hierboven heb gelezen…, kan iemand bevestigen dat de kinderen naar de dorfbahn gebracht kunnen worden?(bij de skischool?)

Dat kan. Bij Unterwurzacher kun je de kinderen afleveren bij de skischool, tegenover de Dorfbahn. Ze gaan dan met een treintje naar de Märchenwald. Of je levert ze zelf af bij de Märchenwald.

Dat kan. Bij Unterwurzacher kun je de kinderen afleveren bij de skischool, tegenover de Dorfbahn. Ze gaan dan met een treintje naar de Märchenwald. Of je levert ze zelf af bij de Märchenwald.

Dat kan. Bij Unterwurzacher kun je de kinderen afleveren bij de skischool, tegenover de Dorfbahn. Ze gaan dan met een treintje naar de Märchenwald. Of je levert ze zelf af bij de Märchenwald.

bedankt voor de reactie(s)!!

Na een paar dagen les kan je met wat geluk de kinderen vóór en na de skiles mee op sleeptouw nemen als ze nog zin en pit hebben. Dat scheelt de verplaatsing en het wachten op de tractor-trein en creëert en fijn familie -skimoment.

Wat ook handig is

Als je zaterdags aankomt je ff je auto leegruimt en in het hotel e.d. legt en dan naar de skischool gaan. Het kost zondagochtend veel tijd om je ski’s e.d. op te halen. Ook dat is een tip als je huurt. Als je zondags aankomt zou ik wel van te voren reserveren. Ik denk nou niet dat het meer gaat kosten. Het is zowieso geen probleem om al op internet wat te zoeken.

Ik zit sinds dit schooljaar op de middelbare. Op mijn basisschool waar broertje en zusje nu zitten. Hadden we met de voorjaarsvakantie en met de kerstvakantie altijd een viering met dat feest. En dan waren we 12.00 uur uit. Op zijn snelst naar huis en andere kleren aan en naar ??? In de auto eten enzo. we hadden ook geluk met de appartementverhuurder. Het appartement was de week ervoor niet verhuurd dus konden we er vrijdagavond al in. We kenden de eigenaar/verhuurder. We kwamen dan rond 22:30 aan en haalden de auto leeg en sluitten de elektrisiteit en het water aan en gingen slapen. Zaterdags uitslapen en rustig aan kwamen er auto’s van de andere mensen aan. Rond het middaguur naar de skischool en verhuur en nog even skipassen kopen. Om drie uur klaar. Bij onze verhuurd geld na 12 uur huren is de eerste halve dag gratis dus wij de lift in. En de eerste mini liften gedaan. We waren pas om 15.00 daar klaar dus hadden een half uurtje omdat de liften dan sloten. Daarna avondeten in het dorpje en slapen want morgen skiles.

Zo deden wij dit. Nou kan dat niet omdat ik pas om 15:00 thuis ben van school en het appartement verhuurd is en mama moet werken (ze heeft vrij gevraagd maar dat is nog niet zeker)
In de nacht rijden is dan een optie.

Ski you later!

Plaats een reactie