Kinderland boven bij Achterjet

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Welke skischool zit er boven bij de gondel Achterjet?

Het kinderland dat iets boven het bergstation van de Achterjet ligt behoort bij de skischool Sport am Jet. Deze skischool heeft de geel met zwarte pakken.

Thank God summer is over!

Super bedankt Lisa. Het lijkt me handig dat onze dochter daar lest. Lekker boven. Kun je ze af en toe ook nog eens zien vanuit de lift.
Heb je verder nog ervaring met deze skischool? Willen heel graag een Nederlandse skileraar of lerares.

Ik heb geen ervaring met deze skischool, werk in het dorp aan de andere kant van de berg. Ik weet wel dat ze er genoeg Nederlandse leraren hebben, helemaal in het hoogseizoen.

Thank God summer is over!

Ik zal eens even met ze mailen. Dank je! Zoek nog een appartement bij de Achterjet. Nog tips??? Het is van 22-12 tot 28-12.

Nu vertellen ze me bij Sport am Jet dat er voor kids van 4 jaar alleen maar en halve dag skiles is. Is dit normaal?? Ik zie bij anderen volgens mij ook wel van 4 uren…

Voor een onderkomen zou ik even kijken op de site van het tourismusverband in Flachau: http://www.flachau.com/
Op die site heb je een zoek en boek optie.

Op dit site van Sport am Jet kan je diverse opties zijn, zij adviseren kinderen van 4 jaar mee te laten doen bij Ski- und Spielunterricht, dat is inderdaad maar een halve dag.
Als je echter kijkt bij: http://www.sportamjet.at/de/skischule-flachau/kinderskikurs/… zie je dat kinderen van 4 ook aan de normale skilessen mogen meedoen, dit is 4 uur per dag.

Je moet zelf even kijken wat jij denkt dat je kind aankan, er zijn vier jarigen die prima een hele dag op skiles kunnen maar er zijn er ook waar 2 uurtjes al te lang voor is.

Thank God summer is over!

@riannesteg , wij hebben 2 keer gezeten in “Apparthotel Garni Kristall” is een paar honderd meter lopen in de straat aan de lift. prima appartementen.

Voor 4jarigen is 4uur vaak best lang maar meestal worden er ondertussen wel spelletjes met hen gespeeld! Let wel bij de speelweide van SaJ dat ze wel een skipas nodig heeft (zijn niet zo duur in Flachau) en dat het vaak koud waait boven op de bergen daar!
En ze hebben meestal Nederlandse leraren.
Veel plezier, mooi gebied

Nou we gaan het zien. Gelukkig is de sammelplatz van meerdere skischolen op het middenstation. Hebben we wat keus.

De meeste skischolen in Flachau hebben hun verzamelpunt voor beginners wel in het dal. Voor gevorderden dan inderdaad op het middenstation.

Je zou ook naar Wagrain kunnen kijken en dan naar de locatie Rote 8er. Hier ligt het kinderland ook op het middenstation en dit is tevens verzamelpunt voor alle lessen. Je kan verder in hetzelfde gebied als in Flachau skien. Nederlandse leraren zijn er ook en met opties voor halve dagen of hele dagen les. De skischool heet Skischule Wagrain.

Thank God summer is over!

Plaats een reactie