Nieuwe indoor skibaan in Drenthe?

Het is niet meer dan een ambitieus plan, en details (over lengte van de baan, etc.) zijn er niet, maar er is een wild plan voor een groet ijsbaan en indoor skihal in… Assen.

http://skiinformatie.nl/bouwconcern-presenteert-miljoenen-pr…

Als die door zou gaan, zou het wel ideaal gelegen zijn in een regio waar niet veel skimogelijkheden zijn, op een aantal rollerbanen na.

Voor de fun: kijkend naar de ‘artist impressions’, waar zou de skilift komen?

Het is niet meer dan een ambitieus plan, en details (over lengte van de baan, etc.) zijn er niet, maar er is een wild plan voor een groet ijsbaan en indoor skihal in… Assen.

http://skiinformatie.nl/bouwconcern-presenteert-miljoenen-pr…

Als die door zou gaan, zou het wel ideaal gelegen zijn in een regio waar niet veel skimogelijkheden zijn, op een aantal rollerbanen na.

Voor de fun: kijkend naar de ‘artist impressions’, waar zou de skilift komen?

GiGi op 15 jul 2016 21:45

Lijkt mij niet dat dat uitkan, Maar ik zou er gebruik van maken :)

Je kan ook hier je zinnen op zetten.
http://www.diebergkomter.nl/

Zelf vind ik een nieuw te bouwen indoor skibaan realistischer dan een berg. Zowel voor vergunningen voor de bouw ervan (en ecologische impact) als voor de financiering ervan. Bij een skibaan hebben we in Nederland best wat ervaringen natuurlijk, wat het vinden van financiers ook een realistischer plan is dan voor een berg, die alleen maar onzekerheden met zich meebrengt. Een beetje risico daar zal een zakenman niet direct van terugdeinzen, maar op alle vlakken zijn er zo veel onzekerheden dat ik niet weet welke overheid daarop een gok zou nemen met de vergunningen.

Als de art impressie klopt dan word de baan rond de 200 meter lang.
Ik zou er heen gaan omdat ik alle indoor banen een keer gehad wil hebben, maar om zo’n eind te rijden voor zo’n kleine baan, kleine kans of het moet exceptioneel goed zijn.
Op de vraag waar moet de skilift komen? Is daar enkel in de schaatsbaan plaats voor.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het is een mooi plan en het zou zo maar eens van de grond kunnen komen. Op die locatie is de gemeente Assen van plan om een groot winkelcentrum te bouwen. Dat heeft nog eneige weerstand vanuit de winkeliers in de stadvanwege leegstand.
Ik juich het toe een mooi ijscomplex, het race circuit en de prachtige omgeving eromheen, het zet drenthe mooi op de kaart!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Laat maar komen, vanuit Hoogeveen lekker dichtbij in tegenstelling tot alle andere banen in Nederland.

Ik denk dat de locatie (Assen) het voornaamste pluspunt is van het project, zoals @Rogierhgv al bevestigt.

Voor ons uit Zwolle is het goed te doen. Bouwen met die hap!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Voor de geografische keuze lijkt mij dat best een logische.

De bouw lijkt door te gaan! Iemand toevallig nog meer informatie? Is voor mij ideaal 20minuten rijden in plaats van helemaal naar het zuiden van het land. Hopen dat het wat wordt:D

Las op Facebook dat de bouw sowieso doorgaat, dus dat is ook voor ons supergoed nieuws! In 20 minuten ipv de min. 2 uur die we nu moeten rijden naar een sneeuwhal, heerlijk!
Dan wordt elke week skiën!

Winter is coming

Nice, heb ik nog eens een goed excuus om weer bij mijn ouders op bezoek te gaan in het hoge noorden;) hoe lang wordt de baan?

Nice, heb ik nog eens een goed excuus om weer bij mijn ouders op bezoek te gaan in het hoge noorden;) hoe lang wordt de baan?

Skiwi87 op 13 mei 2017 12:13

“…een baan van 200 meter” lees ik hier: http://www.dvhn.nl/drenthe/Plan-voor-IceWorld-Assen-rond-218…

Fantastisch plan! Vanuit Emmen ook goed aan te rijden en daardoor idd de kans om vaker te snowboarden en skiën.

Tja vanuit Arnhem is het niet dichterbij dan Zoetermeer… Wordt tijd dat in Arnhem regio een mooie indoor hal komt, natuurlijke hoogte genoeg met de Veluwe in de buurt alleen of de natuurliefhebber dat een mooi gezicht vinden is een tweede…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Plaats een reactie