Kickstarter: Betaalbare en milieuvriendelijke, hoge kwaliteit ski/snowboardkleding

Waarom zijn er eigenlijk geen losse sneeuwvangers te koop? Die je dan kunt inritsen oid. Net als van die inritsjacks. Als je hem niet nodig hebt koop je het jack dus zonder. Scheelt weer in de prijs. Is dat geen optie voor jullie?

Hallo Martijn12

Ik jullie nu ook op mijn instagram toegevoegd…
Onder de naam DjNikita63

Vr Gr Renée

Positive additude to live,with Respect

@berrie2 we hebben de jas inderdaad nog niet laten testen door een onafhakelijk blad, deze resultaten zijn een samenvatting van 119 echte kopers van ons product. In onze ogen zegt dit meer dan een blad.
Je kunt de jas inderdaad lichter maken door de sneeuwvanger eruit te ritsen en lycra cuffs eruit te halen. Maar het zal natuurlijk nooit de 147gr van je windstopper gaan halen :)
@Renée63 Bedankt voor het volgen :)

Dank je wel, maar ik begrijp het toch niet goed. De reviews zijn zelf niet zichtbaar, alleen julie samenvatting, en die is natuurlijk voor een buitenstaander niet te controleren. Wat houdt je tegen om het aan een onafhankelijke derde voor een test aan te bieden? Dat is toch geweldige - en gratis - reclame?
Ik zie dat jullie sympatex als membraan gebruiken. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Voor zover ik heb gelezen, is het al een oud membraan dat om onduidelijke redenen in de vergetelheid is geraakt. Ik lees er wel positieve dingen over. Het lijkt vergelijkbaar qua ademend vermogen met Goretex. Vaude gebruikt het inmiddels ook weer in een nieuwe jas. Dat maakt me des te nieuwsgieriger naar een test. Als ik het zo zie, zou hij daar goed moeten uitkomen.
Wat is de reden dat Sympatex in de vergetelheid is geraakt, weet je dat?
Mijn windstopper is natuurlijk niet vergelijkbaar, want heel kwetsbaar en niet 100% waterdicht. En geen sneeuwvanger. (Maar het skiet geweldig omdat hij zo licht is. En volledig winddicht,)
Wat weegt het jack nou precies?

@berrie2 de hele simpele reden is dat het geen ‘gratis’ reclame is. Maar dat bijna ieder blad geld vraagt voor een review. Omdat ze zoals je aangeven je helpen mensen te overtuigen en daarmee geld waard zijn. Hoewel dit natuurlijk klopt, wilden we daar nog niet ons geld aan besteden op dit moment. En het klopt, we zouden de reviews kunnen bewerken, alleen past dat niet echt bij de filosie van ons merk haha…
Mbt Sympatex, het is inderdaad een vergelijkbaar membraam aan Gore, maar dan milieuvriendelijk. Het is de laatste jaren weer zeer actueel geworden, omdat men er steeds meer achterkomt hoe gevaarlijk bepaalde stoffen zijn die oa door Gore worden gebruikt om kleding waterdicht te maken. Sympatex loopt hierin voorop, al begint de markt zich nu gelukkig al een beetje aan te passen en volgen ook anderen (Gore nog niet). Bekijk anders een keer de campagne van Greenpeace: http://detox-outdoor.org/
Mbt het gewicht, de mannenjas, maat M zit op ca. 850 gram incl alles. De damesversie op ca. 670 gram.

Echt waar? Hoeveel vragen ze dan? Ook sites als blistergearreview en outdoorgearlab? Of specifieke skisites? De Nederlandse Skivereniging of zo?

Kun je de reviews niet beter integraal op de site publiceren? Dat wekt (meer) vertrouwen. Zeker als er zoveel positief zijn. Dan lijkt me dat juist een sterk pluspunt.

Waarom is Sympatex in het verleden uit beeld geraakt, denk je? Zo te zien bestaat het al heel lang. Het lijkt alleen maar voordelen te hebben. Veel goedkoper, milieuvriendelijk en goed ademend. Daar moet dan toch een reden voor zijn geweest? Het lijkt ook nog niet echt te herleven, terwijl Gore steeds meer geld vraagt en hogere eisen stelt aan zijn afnemers. Is het zwaarder dan Goretex? Of moeilijker te verwerken of zo? Aan de andere kant breekt eVent ook niet echt door. En Neoshell ook niet. Goretex C-knit is trouwens wel echt mooi spul. Dat draagt echt superlekker.

Goretex C-knit jacks worden (nog) maar mondjesmaat gemaakt. Het enige skijack dat ik ken is de Peak Performance Heli Alpine. Die is echt stervensduur: € 675. Wel goed in de opruiming te kopen. Gewicht 700g.
Wat weegt zo’n sneeuwvanger eigenlijk?
Ik ben echt benieuwd wat zo’n review kost.

Sympatex is niet per definitie goedkoper dan Gore. Inkoop van de stof is vergelijkbaar. Tenminste het doek wat wij gebruiken. Sympatex heeft ook nog wel goedkopere dan Gore. Verder heeft Gore gewoon een hele goede, effectieve marketing-machine aan staan ;)
Kosten voor een review liggen zeer aan de grote van het medium. Denk aan >500€.

Moeten betalen voor een review… daar is dan ook weinig onafhankelijk aan lijkt me.

De meeste bladen/websites/tijdschriften die ik ken/waar ik voor werk, vragen geen geld voor een test. Wel voor gesponsorde content. Maar dat is wat anders.

Click. Click. Peace

Een positieve review is natuurlijk wel zo fijn;).

Zeker als de concurrent ervoor betaald/een betere relatie met het blad heeft zodat jouw product wordt afgebrand in de “onafhankelijke” review.

Geen enkele adverteerder wordt er blij van als een nieuwkomer goede reviews krijgt, de belangen zijn groot, er zal ongetwijfeld druk worden uitgeoefend op de bladen door de adverteerders.

@RRski Dat valt wel mee. Consumenten zijn slim, die prikken daar snel doorheen, is mijn ervaring.

Click. Click. Peace

@Rogier, klopt, het overgrote deel van de bladen en website gaat inderdaad niet adverteerders en niet-adverteerders anders benaderen. Die weten, zoals je zegt, dat hun lezers daar doorheen zullen prikken.

Wil ook een opmerking plaatsen mbt de reviews, wat je zegt klopt ook, je kunt zeker ook gratis reviews krijgen, als je meegenomen kunt worden in de jaarlijkse reviews / buyers guides / tests. Hiervoor vragen de meeste media geen geld, omdat de credibility van de media hiermee natuurlijk op het spel komt te staan als dit betaald wordt.

Logischerwijs wordt je iets sneller benaderd voor deze tests als adverteerder, maar dit omdat natuurlijk grotendeels omdat de contacten er al liggen.

Het nadeel waar wij tegen aan lopen is dat omdat we direct leveren, we nog geen nieuwe producten hebben zodra de meeste tests worden gehouden (vaak in het voorjaar voor de volgende winter).

Om vervolgens een losse review te krijgen wordt er regelmatig geld voor gevraagd. (Wat ik overigens begrijp gezien de moeite en waarde). En dat was waar ik naar referreerde. Excuus als dit onduidelijk was.

Als klein bedrijf kiezen we er dus voor ons budget hier voorlopig nog niet aan dergelijke reviews te besteden.
@berry2 het direct doorplaatsen van de kopers-reviews gaan we inderdaad op onze nieuwe website toepassen…

Mag ik dit topic weer even oprakelen? Vandaag dan toch eindelijk (na tussendoor regelmatig updates te hebben ontvangen) de jas ontvangen!

Erg mooie kwaliteit, handige vakjes en zit lekker! Ben er blij mee en nog net op tijd voor de januari vakantie!

null

Inderdaad een mooie jas, zo te zien. Mooie kleur.

Ziet er goed uit @Tiny-M. De jas ook 😉.

Is de stof erg stug? Niet te veel geluid bij het bewegen?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Stof of vrij soepel qua bewegen, maar wel stevig in de zin ik verwacht niet snel dat je er een gat in krijgt. Nauwelijks geluid bij bewegen.

Echt stoere stijl. Eigenlijk moet je de broek er ook bij kopen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ziet er goed uit @Tiny-M. De jas ook 😉.

Shane op 10 jan 2018 20:03

Smooth…

Echt stoere stijl. Eigenlijk moet je de broek er ook bij kopen.

Shane op 10 jan 2018 20:09

Sponsor jij?

Ziet er mooi uit! Maar blijft nog wel stevige prijs voor een set…

Echt stoere stijl. Eigenlijk moet je de broek er ook bij kopen.

Shane op 10 jan 2018 20:09

Sponsor jij?

Tiny-M op 10 jan 2018 20:18

Haha, 1 complimentje en je mag gelijk je portemonnee weer trekken 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Geld groeit helaas nog altijd niet op mn rug

Mooi jaskuh hoor @Tiny-M😃
Zitten er ook genoeg binnenzakken in?

LA NORMA😍☃️

@Tiny-M nog ervaring updates over de jas?

Tijd voor een uitpakparty?!

Wat ik hierboven al postte. Fijn jack, ook prima in de sneeuw en ook de regen die we hebben gehad. Water parelt echt mooi het jack af. Echte hardshell: warmte moet uit de andere lagen komen.

Op vakantie geen foto’s meer van genomen helaas.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 28 jan 2018 11:44

Ah ok😃

Dat parelen zal wel minder worden, goed de instructies volgen om dat optimaal te houden.

Deze jas (en broek) staan op Mn verlanglijstje… Ik zal maar alvast beginnen met sparen…

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie