Skigebied dichtbij, niet duur, famillie + ouderen slecht ter been

Kleinwalsertal welke al eerder genoemd was is een goede optie.

  • leuk gebied voor iedereen
  • betaalbaar
  • 850 km vanaf Utrecht
  • sneeuw, tja ligt aan frau holle
Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Heeey Larissa,

Wat grappig om je hier tegen te komen, hahaha.
Ik zat aan Ehrwald te denken. Is niet zo groot, maar wel grappig dorpje met leuke koffie tentjes enz. Het is geen moeilijk skigebied, waardoor super voor beginners. Afstand vanaf jullie is heel erg goed te doen. Wij zijn daar vorig jaar met Kerst geweest en hebben het toen in 6 en half uur gereden, maar dat was natuurlijk uit Brabant vandaan. Dorpjes daar in de buurt zijn ook leuk, zoals Lermoos. Voor kinderen is het ook zeker een super gebied. Nou ik hoor nog wel wat het uiteindelijk is geworden en anders hoor ik het wel van Kim

Ik dacht direct aan Gargellen maar daar heb je indd alleen 8pers huizen.

Misschien le grand bornand of la clusaz leuk? In le grand bo (dus niet Chinnaillon hoewel dat ook geschikt is en daar zit je wel aan piste!) leuke winkeltjes en perfecte (vlakke) wandelpaden helemaal door het dal, onderweg leuke speeltuin. Er is daar een leuke mix van echt skiers en ouderen die veel (sneeuw)wandelen of langlaufen.

Eef23 op 17 aug 2016 10:27

@ Eef23 : Je bericht klinkt goed. Maar het is mij niet helemaal duidelijk op welk gebied ik nou het beste kan zoeken. Waar moet ik zitten voor de leuke winkeltjes en de wandelpaden? Ik heb nu iets gevonden in: Le Grand Bornand Chinaillon. Maar begrijp ik nou goed uit jouw bericht dat ik dan juist verkeerd zit?

Larissakooren op 17 aug 2016 16:12

Hoi, zie bij toeval dit bericht want had 'm door de enter in mijn naam niet gehad.
Benieuwd waar je op uitgekomen bent!
Chinaillon (hoort bij le grand bo) is ook leuk/mooi maar ik weet niet hoeveel winkeltjes je daar hebt (wel a/d piste) . Wij gaan over 5wkn weer naar le grand bornand, dan rijden we ook maar 'ns naar Chinaillon!

mayrhofen heeft ook veel mogelijkheden, zo kun je in meerdere skigebieden skiën op een pas. met een heel goede sneeuwzekerheid. in het dal kun je van kleine skigebieden tot grote skigebieden skiën. kom er zelf al een aantal jaar en dit jaar weer. aan het eind van het dal kun je ook nog is op een gletscher skiën dat tot 3200 m hoogte gaat.

Hoe Hoger, Hoe Beter

Misschien is landal burserberg iets voor jullie. Wandel mogelijkheden, zwembad. Voor winkelen: in het naburige Burs een winkel centrum ( met bus te bereiken). Het is een vrij rustig gebied, en leuk voor beginners, en gevorderde skiërs Onze groep is 60+ en we vinden het daar allemaal heerlijk.
Als je interresse hebt kijk op http://www.brandnertal.at
of op de site van landal

*bericht bewerkt door marie-louise op 14 nov 2016 15:31

Plaats een reactie