wel helm of geen helm

Klopt Forza maar eentje die nog steeds gevoerd wordt… (helaas)

*bericht bewerkt door Anna74 op 04 dec 2016 15:01

Anki ben het niet met je eens, want nog steeds is het zo dat er veel te veel skiers zijn die het niet zo nauw nemen met de veiligheid van anderen. En dat is niet een reden om een helm te moeten dragen. Deze mensen moeten aangepakt worden.
Het is ook zo in het verkeer, anders moeten we daar ook allemaal in pantser wagens gaan rijden voor onze veiligheid, lijkt me niet de oplossing.

Anki ben het niet met je eens, want nog steeds is het zo dat er veel te veel skiers zijn die het niet zo nauw nemen met de veiligheid van anderen. En dat is niet een reden om een helm te moeten dragen. Deze mensen moeten aangepakt worden.
Het is ook zo in het verkeer, anders moeten we daar ook allemaal in pantser wagens gaan rijden voor onze veiligheid, lijkt me niet de oplossing.

Anna74 op 4 dec 2016 14:59

In eens weet jij het. Ik wordt ski-politie.

May the ski force be with you !!

Anki ben het niet met je eens, want nog steeds is het zo dat er veel te veel skiers zijn die het niet zo nauw nemen met de veiligheid van anderen. En dat is niet een reden om een helm te moeten dragen. Deze mensen moeten aangepakt worden.
Het is ook zo in het verkeer, anders moeten we daar ook allemaal in pantser wagens gaan rijden voor onze veiligheid, lijkt me niet de oplossing.

Anna74 op 4 dec 2016 14:59

Ik denk dat jij beter niet op de piste kan zijn. Waarschijnlijk zit jij in de lift op iedereen te zeiken die te hard van de piste gaat. Net zoals sommige leden hier die ook zo zitten te zeuren over auto’s en snelheid.

A winter without powder isn't a winter!

Anki ben het niet met je eens, want nog steeds is het zo dat er veel te veel skiers zijn die het niet zo nauw nemen met de veiligheid van anderen. En dat is niet een reden om een helm te moeten dragen. Deze mensen moeten aangepakt worden.

Het is ook zo in het verkeer, anders moeten we daar ook allemaal in pantser wagens gaan rijden voor onze veiligheid, lijkt me niet de oplossing.

Anna74 op 4 dec 2016 14:59

Ik denk dat jij beter niet op de piste kan zijn. Waarschijnlijk zit jij in de lift op iedereen te zeiken die te hard van de piste gaat. Net zoals sommige leden hier die ook zo zitten te zeuren over auto’s en snelheid.

Joostw op 4 dec 2016 15:35

Denk dat je het helemaal fout hebt maar ieder zijn mening.
Heb iig al aardig wat jaren ski ervaring en sta beduidend meer dan de gemiddelde skier op de piste ieder jaar. Denk dan ook dat ik wel enig recht heb om hier mijn mening te geven.

*bericht bewerkt door Anna74 op 04 dec 2016 15:47

Leuke discussie iedere keer weer. Ik draag als het niet nodig is geen helm (offpiste en bij slalom wel). Een helm is een soort van schijnveiligheid. Veel mensen die een helm dragen gaan ook anders skien omdat ze zich veiliger voelen met helm dan zonder (lijkt me niet echt de bedoeling van het dragen van een helm).

Inderdaad leuke discussie. Op de piste loop je geen risico omdat je een helm dan niet nodig vindt? En schijnveiligheid is ook een discutabele: ik draag een helm om dat ik bepaalde risico’s neem, ik neem geen risico’s omdat ik een helm draag.

Ik heb net in het speeltuintje hier in de buurt de rubber tegels rond het klimrek verwijderd. De kinderen vallen toch niet, dus het is schijnveiligheid. Het zorgt er zelfs voor dat de kinderen minder risico’s nemen en zich beter vasthouden. Win-win. De ouders zullen me dankbaar zijn.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb net in het speeltuintje hier in de buurt de rubber tegels rond het klimrek verwijderd. De kinderen vallen toch niet, dus het is schijnveiligheid. Het zorgt er zelfs voor dat de kinderen minder risico’s nemen en zich beter vasthouden. Win-win. De ouders zullen me dankbaar zijn.

Sneeuwbaard op 4 dec 2016 16:36

Heerlijke Quote! Ik hou d’r wel van ;-) Van mij krijg je direct 10 duimen omhoog @sneeuwbaard , ware het niet dat er maar 1 mogelijk is… nevertheless thumbs up

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ik heb net in het speeltuintje hier in de buurt de rubber tegels rond het klimrek verwijderd. De kinderen vallen toch niet, dus het is schijnveiligheid. Het zorgt er zelfs voor dat de kinderen minder risico’s nemen en zich beter vasthouden. Win-win. De ouders zullen me dankbaar zijn.

Sneeuwbaard op 4 dec 2016 16:36

Heel goed de ouders fungeren vast wel als als ‘speeltuinpolitie’…

Ik heb niet gezegd dat ik vind dat kinderen geen helm op moeten, kinderen is een ander verhaal die kunnen hun daden nog niet overzien en nemen daardoor grotere risicos (dus misschien toch die tegels maar weer terugleggen).

Als volwassen vent denk ik echter wel dat jij niet zo gauw meer van een schommel of klimrek zal vallen dus als de speeltuin mn door jou en je vrienden gebruikt wordt kan je de tegels wel weglaten.

Eens met @Sneeuwbaard rubber tegels weg is pure vooruitgang. Die tegels liggen er ook niet voor de veiligheid van de kids maar voor het voorkomen van aansprakelijkheid van de eigenaar van het klimrek :D

Gewoon leren klimmen ‘the hard way’.

En @Anna74 na je pleidooi tegen de helm (want schijnveilig) valt je reactie op de tegels me dan weer wat tegen :D

Eens met @Sneeuwbaard rubber tegels weg is pure vooruitgang. Die tegels liggen er ook niet voor de veiligheid van de kids maar voor het voorkomen van aansprakelijkheid van de eigenaar van het klimrek :D

Gewoon leren klimmen ‘the hard way’.

En @Anna74 na je pleidooi tegen de helm (want schijnveilig) valt je reactie op de tegels me dan weer wat tegen :D

Hessel op 4 dec 2016 17:24

Haha ja ach wilde t niet helemaal op de spits drijven, maar idd overigens denk ik dat die rubber tegels niet zo veel doen. lijkt er tegenwoordig op dat alle gevaar afgevangen moet worden en men geen verantwoordelijkheid meer wil nemen voor zijn/haar acties. Nog even en we moeten als voetgangers ook een helm op ?.

Als volwassen vent denk ik echter wel dat jij niet zo gauw meer van een schommel of klimrek zal vallen dus als de speeltuin mn door jou en je vrienden gebruikt wordt kan je de tegels wel weglaten.

Anna74 op 4 dec 2016 17:15

Maar wat als die volwassen man nou wel valt en er ernstig letsel ontstaat? Terwijl dit voorkomen had kunnen worden door middel van rubber tegels?

A winter without powder isn't a winter!

Als volwassen vent denk ik echter wel dat jij niet zo gauw meer van een schommel of klimrek zal vallen dus als de speeltuin mn door jou en je vrienden gebruikt wordt kan je de tegels wel weglaten.

Anna74 op 4 dec 2016 17:15

Maar wat als die volwassen man nou wel valt en er ernstig letsel ontstaat? Terwijl dit voorkomen had kunnen worden door middel van rubber tegels?

Joostw op 4 dec 2016 17:40

Misschien moeten we ons voortaan maar inpakken in bubbeltjesplastic dat is een stuk veiliger…
Ik vraag me af of jij nog wel over straat durft met deze angst, denk dan dat skien/snowboarden iig geen goede sport is voor jou.

Misschien moeten we ons voortaan maar inpakken in bubbeltjesplastic dat is een stuk veiliger…
Ik vraag me af of jij nog wel over straat durft met deze angst, denk dan dat skien/snowboarden iig geen goede sport is voor jou.

Anna74 op 4 dec 2016 17:49

Nouja, ik heb een helm op dus ik kan mooi oncontroleerbaar van de piste af. Ik neem het namelijk niet zo nauw met de veiligheid. Als ik zelf maar beneden kom.

A winter without powder isn't a winter!

Nouja, ik heb een helm op dus ik kan mooi oncontroleerbaar van de piste af. Ik neem het namelijk niet zo nauw met de veiligheid. Als ik zelf maar beneden kom.

Joostw op 4 dec 2016 18:00

?? Een echte “pro” succes en zet effe een zwaailicht op je helm dan weten we dat we aan de kant moeten en vallen er geen doden.

*bericht bewerkt door Anna74 op 04 dec 2016 18:25

Ik hoef niet aan de kant, ik heb tenslotte zelf een helm op. ;-)

?? Een echte “pro” succes en zet effe een zwaailicht op je helm dan weten we dat we aan de kant moeten en vallen er geen doden.

Anna74 op 4 dec 2016 18:24

Nee maar een zwaailicht is maar schijnveiligheid. Totaal overbodig dus.

A winter without powder isn't a winter!

Denk dat jij m niet helemaal begrijpt Joostw, weet niet welke veiligheid jij uit een zwaailicht op je eigen hoofd wilt halen…
het is echter wel een echte veiligheid wanneer we mensen die het niet zo nauw nemen met de regels, verantwoordelijkheid en de boel onveilig maken herkenbaar maken (en liefst nog verwijderen van de piste).

Als volwassen vent denk ik echter wel dat jij niet zo gauw meer van een schommel of klimrek zal vallen dus als de speeltuin mn door jou en je vrienden gebruikt wordt kan je de tegels wel weglaten.

Anna74 op 4 dec 2016 17:15

Maar wat als die volwassen man nou wel valt en er ernstig letsel ontstaat? Terwijl dit voorkomen had kunnen worden door middel van rubber tegels?

Joostw op 4 dec 2016 17:40

Misschien moeten we ons voortaan maar inpakken in bubbeltjesplastic dat is een stuk veiliger…
Ik vraag me af of jij nog wel over straat durft met deze angst, denk dan dat skien/snowboarden iig geen goede sport is voor jou.

Anna74 op 4 dec 2016 17:49

Nouja, ik heb een helm op dus ik kan mooi oncontroleerbaar van de piste af. Ik neem het namelijk niet zo nauw met de veiligheid. Als ik zelf maar beneden kom.

Joostw op 4 dec 2016 18:00

Als volwassen vent denk ik echter wel dat jij niet zo gauw meer van een schommel of klimrek zal vallen dus als de speeltuin mn door jou en je vrienden gebruikt wordt kan je de tegels wel weglaten.

Anna74 op 4 dec 2016 17:15

Maar wat als die volwassen man nou wel valt en er ernstig letsel ontstaat? Terwijl dit voorkomen had kunnen worden door middel van rubber tegels?

Joostw op 4 dec 2016 17:40

?? Een echte “pro” succes en zet effe een zwaailicht op je helm dan weten we dat we aan de kant moeten en vallen er geen doden.

Anna74 op 4 dec 2016 18:24

Nee maar een zwaailicht is maar schijnveiligheid. Totaal overbodig dus.

Joostw op 4 dec 2016 18:54

Als volwassen vent denk ik echter wel dat jij niet zo gauw meer van een schommel of klimrek zal vallen dus als de speeltuin mn door jou en je vrienden gebruikt wordt kan je de tegels wel weglaten.

Anna74 op 4 dec 2016 17:15

Maar wat als die volwassen man nou wel valt en er ernstig letsel ontstaat? Terwijl dit voorkomen had kunnen worden door middel van rubber tegels?

Joostw op 4 dec 2016 17:40

Misschien moeten we ons voortaan maar inpakken in bubbeltjesplastic dat is een stuk veiliger…
Ik vraag me af of jij nog wel over straat durft met deze angst, denk dan dat skien/snowboarden iig geen goede sport is voor jou.

Anna74 op 4 dec 2016 17:49

Nouja, ik heb een helm op dus ik kan mooi oncontroleerbaar van de piste af. Ik neem het namelijk niet zo nauw met de veiligheid. Als ik zelf maar beneden kom.

Joostw op 4 dec 2016 18:00

Als volwassen vent denk ik echter wel dat jij niet zo gauw meer van een schommel of klimrek zal vallen dus als de speeltuin mn door jou en je vrienden gebruikt wordt kan je de tegels wel weglaten.

Anna74 op 4 dec 2016 17:15

Maar wat als die volwassen man nou wel valt en er ernstig letsel ontstaat? Terwijl dit voorkomen had kunnen worden door middel van rubber tegels?

Joostw op 4 dec 2016 17:40

HHAHAHAHAHA.

Die rubber tegels zijn misschien wel slecht voor de gezondheid!!
(net als de rubberkorrels op de kunstgrasvelden)
Goed dat je ze weggehaald hebt @Sneeuwbaard !

Hakuna Matata

Goed ik doe al jaren aan ski, vroeger altijd zonder nu altijd met helm.
Ik ski goed gecontroleerd waardoor ik maar zelden val, 2 jaar geleden valtho gedaan en door de grote drukte tich eerste keer helmpje gekocht. Tot nu toe heb ik het tijdens de ski nog nooit nodig gehad, toch heeft die helm in valtho een essentieel verschil gemaakt. Op een apres ski terras ben ik op een bepaald moment uitgegleden ( skibotten en plankenvloer ), op mijn achterhoofd terechtgekomen en hersentrauma opgelopen. Volgens de dokter was het zonder helm nooit meer hetzelfde geweest voor mij, gelukkig ben ik er goed van af gekomen. Ook volgens diezelfde dokter zijn er in frankrijk ieder jaar diverse zwaargewonden door dezelfde situatie waarbij de helm uitgaat tijdens de apreski of het wandelen naar de accomodatie.
Als het dus niet voor op de piste is kan het ook voor ernaast handig zijn, de bergen zij. Alleszins iets waar ik nog lang van wil kunnen genieten, zolang ik skibotten aan heb gaat de helm dus op!

Ik skiede vroeger altijd zonder helm. Paar keer hard onderuit gegaan (1x tak in mijn gezicht bij nemen shortcut door bos, 1x met 60km/h met achterhoofd op de piste, beide keren geen heftig letsel gelukkig). Daarna helm gekocht. Ik ben er blij mee. Heb hem nog niet nodig gehad, maar het skied voor mij lekkerder met die helm op daar ik mij wat beschermder voel en daardoor meer risico durf te nemen. Daardoor verhoogd de helm mijn veiligheid uiteindelijk wellicht niet, maar verhoogd dus wel mijn plezier.
Buiten dat is ie ook lekker warm en comfortabel, en geen last meer van koude oren.

Vind trouwens niet dat helmen verplicht moeten worden, dat moet iedereen zelf bepalen. Maar ik ben dan ook gewoon meer van het zelf verantwoordelijkheid nemen ipv een overheid die een keuze afdwingt. Als mensen geen gordels/helmen/etc. op willen moeten ze dat helemaal zelf weten zolang ze daar geen anderen mee in gevaar brengen.

De hele discussie vooralsnog nutteloos… gelukkig mag een ieder voor zichzelf beslissen!! Laten we daar dankbaar voor zijn :-)

Goed ik doe al jaren aan ski, vroeger altijd zonder nu altijd met helm.
Ik ski goed gecontroleerd waardoor ik maar zelden val, 2 jaar geleden valtho gedaan en door de grote drukte tich eerste keer helmpje gekocht. Tot nu toe heb ik het tijdens de ski nog nooit nodig gehad, toch heeft die helm in valtho een essentieel verschil gemaakt. Op een apres ski terras ben ik op een bepaald moment uitgegleden ( skibotten en plankenvloer ), op mijn achterhoofd terechtgekomen en hersentrauma opgelopen. Volgens de dokter was het zonder helm nooit meer hetzelfde geweest voor mij, gelukkig ben ik er goed van af gekomen. Ook volgens diezelfde dokter zijn er in frankrijk ieder jaar diverse zwaargewonden door dezelfde situatie waarbij de helm uitgaat tijdens de apreski of het wandelen naar de accomodatie.
Als het dus niet voor op de piste is kan het ook voor ernaast handig zijn, de bergen zij. Alleszins iets waar ik nog lang van wil kunnen genieten, zolang ik skibotten aan heb gaat de helm dus op!

AlexanderW op 4 dec 2016 22:08

Wat een geluk bij een ongeluk zeg! Fijn dat je er niets aan over hebt gehouden. Daarom hou ik mijn helm ook altijd maar op bij het boodschappen doen. Kijkt trouwens niemand raar van op daar ;-)

Plaats een reactie