Skibril

Hallo allemaal,

Ik ga aankomende Winter een aantal maanden in Oostenrijk werken als Skileraar, en mijn oude skibril ( 8 jaar oud ) van Oakley heeft het altijd goed gedaan maar het is tijd voor iets anders.
Iemand tips ?

Iets wat goed past, ook als je je helm op hebt.

Verder dubbele lenzen (anti-fog) en een keuze voor een kleur lens. Wil je één goggle voor alle mogelijke condities? Of één voor bewolkt/sneeuwig weer en eentje voor helder/zonnig weer? Keuzes keuzes.

Gewoon terplekke iets kopen met korting (stormbril)
En een bril met gele lensen mijn favoriet bij slecht zicht echt ideaal niet te overtreffen.

Ben zelf fan van anon wm1, voor de mannen de m2. Maar natuurlijk wel belangrijk om goed te passen met je helm.

Heb zelf de Adidas ID2 Pro. 2 lenzen en zit heerlijk

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Oakley Airbrake met Prizm lens is een echte aanrader. Ikzelf heb 3 verschillende lenzen en wat een unieke ervaring. Plots een heel ander zicht op verborgen ijsplekken, buckles, Terreinverschil,…
Ik vroeg me altijd af hoe men bij slecht weer zulke snelheden kon halen terwijl ik niks kon zien.
Nu weet ik het. Een toplens. :-)

Zie topic:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/178427

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ben zelf fan van anon wm1, voor de mannen de m2. Maar natuurlijk wel belangrijk om goed te passen met je helm.

Tiny-M op 18 aug 2016 23:37

Fantastische bril inderdaad (mits hij goed bij je helm past), heb er zelf twee lenzen bij, wisselen door magneetjes. werkt top!

persoonlijk ben ik (in dit geval hinterglemm) het centrum in gegaan en heb diverse modellen, in diverse winkels gepast. de overweging gemaakt of ik een bril met wissellenzen wou, of twee brillen. (voor goed en minder weer)

achteraf erg goed te spreken over mijn anon m2, maar bij warm weer (dik in de plus, zon erbij) dan ventileert hij niet genoeg en wil hij nog wel eens een beetje beslaan.

doorslaggevend waren voor mij de magnetische wissellenzen, omdat ik niet graag met een rugtas ski kan ik de wissel lens in mijn zak meenemen.
heb dezelfde bril ook zonder magnetische lens gezien, de verkoper zou het wisselen “wel even demonstreren”, dit duurde een kwartier, dus was hier snel op afgeknapt.

verder heb ik weinig vergelijkende producten waar ik ervaring mee heb, succes met de zoektocht.

Addict.

Houd de aanbiedingen van de Hofer en Lidl in Oostenrijk in de gaten. Daar zitten vaak goede brillen tussen. (zelfs met magneetsysteem).
En tijdens een seizoen lesgeven is het niet zo erg als er dan eens iets mee gebeurd. Zo duur zijn ze niet.

Aftellen maar!

Dank voor de reacties allemaal, heb hier zeker wel iets aan.

Reflecterende glazen, die zal je 's ochtends wel nodig hebben ;-)

Enjoy life, love skiing

Zorg ervoor dat je de goggle past samen met je helm, zodat alles goed aansluit.
Zelf heb ik een goggle waar ik de lens kan verwisselen, maar gaat niet heel soepeltjes. Het magneetsysteem is vele malen handiger en een nieuwe goggle met dat systeem staat hoog op mijn lijstje.
Ik heb een oranje lens (slecht weer) en een spiegelende lens (voor lichte zon).
Bij felle zon zet ik eigenlijk altijd mijn zonnebril op, dit is minder warm en de lens kijkt veel fijner.

Zelf ben ik fan van de goggles van Anon en zonnebrillen van Oakley.

Waar ga je trouwens lesgeven?

Thank God summer is over!

Ik heb op dit moment al een mooie zonnebril van Sinner, gepolariseerde glazen etc. etc die bevalt mij heel goed :)
Lisa. ik ga in Bad gastein les geven !

Ik heb een Uvex skibril met een variomatic lens, deze kleurt mee als het weer goed is slecht is.
Geen gedoe meer met het wisselen van lenzen en de lenzen zijn verkrijgbaar in verschillende modellen en prijsniveaus!

Neem inderdaad wel even je helm mee naar de winkel om te passen, dit is echt belangrijk!

Oakley Airbrake met Prizm lens is een echte aanrader. Ikzelf heb 3 verschillende lenzen en wat een unieke ervaring. Plots een heel ander zicht op verborgen ijsplekken, buckles, Terreinverschil,…
Ik vroeg me altijd af hoe men bij slecht weer zulke snelheden kon halen terwijl ik niks kon zien.
Nu weet ik het. Een toplens. :-)

Zie topic:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/178427

Ischgeil op 19 aug 2016 07:18

Daar sluit ik me aan. Prima skibril

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 31 aug 2016 20:56

May the ski force be with you !!

Als je een betaalbare en kwalitatief goede meekleurende goggle zoekt kijk dan ook eens naar Julbo. Niet zo bekend in NL maar echt top. Naast zo’n goggle nog ff een cheap cat. 1 gele bril voor absoluut bagger condities en je hebt voor elke situatie een oplossing.

Oakley Airbrake met Prizm lens is een echte aanrader. Ikzelf heb 3 verschillende lenzen en wat een unieke ervaring. Plots een heel ander zicht op verborgen ijsplekken, buckles, Terreinverschil,…

Ik vroeg me altijd af hoe men bij slecht weer zulke snelheden kon halen terwijl ik niks kon zien.
Nu weet ik het. Een toplens. :-)

Zie topic:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/178427

Ischgeil op 19 aug 2016 07:18

Daar sluit ik me aan. Prima skibril

CJAHulskamp op 31 aug 2016 20:56

Is er ergens een winkel waar deze bril met Prizm glazen te koop is ? Heb even rond gekeken op internet maar ik vindt niet zo 1,2,3 wat

Er zit sinds kort een Oakley brand store in Amsterdam centrum. Auto parkeren in de bijenkorf en je loopt er zo langs als je vanaf daar naar de Dam loopt.

Daar verkopen ze deze brillen. Heel apart, maar met dat Prizm glas lijken kleuren soms echter dan zonder de bril op.

Plaats een reactie