Gezocht: skigebied met centraal dorp ivm niet skieënde moeder en kind

null

Open voor platte grond, genoeg acco’s rond de kindertuin (en in de buurt van het indoor aqua centrum Acquariaz). Dat is nieuw voor mij maar met kinderen briljant lijkt mij, maar of dat ook voor 2 jarigen leuk is kan ik niet inschatten)

HN65 op 23 aug 2016 16:19

Deze had ik inderdaad ook net gevonden. Top. Hier kom ik wel. Verder mee. We willen boeken viac airbnb omdat we toch eigen materiaal hebben en waarschijnlijk niet een skipas nemen voor de hele week.

@77steve Je hebt daar wel een punt. Maar het zwembad en de kinderweide is wel een dik pluspunt. Ik ga even met moeders overleggen. Kinderwagen met dikke en grote banden ook een probleem denk je?

@RiekeTibben

Tsja, dat zal ook van de hoeveelheid (verse) sneeuw afhangen. Ik geloof niet dat ik daar kinderwagens heb gezien, alleen van die sleetjes voor kids en buik- of rugdragers voor de echte baby’s. Je valt dus in ieder geval lekker op met je kinderwagen. Dit itt Oostenrijk waar men (meestal Nederlanders) met de hele Bugaboo in de gondel stapt naar het bergrestaurant :).

@RiekeTibben, over het algemeen is een kinderwagen geen optie. Straten liggen vol sneeuw en omdat er ipv auto’s wel snowmobiles en paardenkoetsen rondrijden, is het geen glad gestreken sneeuw. Wat mij betreft ook niet ideaal voor iemand met zwakke enkels. Ze verhuren daar wel snowbuggies (kinderwagen op ski-tjes) voor een hele schappelijke prijs (uit mijn hoofd 12 euro per week).

Het zwembad is mooi voor skigebied begrippen, alleen wel gericht op de iets oudere kinderen. Midden in het dorp een waar speelparadijs in de sneeuw voor kids (waar ook de lessen zijn).

De reden waarom ik met Avoriaz kwam is dat het sfeervol is (dus wat te doen voor niet skiërs) en een creche heeft waardoor je moeder niet elke dag volledig hoeft op te passen. Nu ik de andere dingen hoor vind ik zelf Madonna di Campiglio een betere bestemming (wel ver rijden) en anders denk ik dat ook Selva geschikter is (of Ortisei), die haal ik altijd door elkaar.

Avoriaz is een fantastische bestemming… om te skieën. Om echt van het gebied te genieten moet je voor een hele dag op pad kunnen gaan. Het dorp zelf heeft een leuke sfeer, maar is 100% gericht op skieën, de pistes lopen letterlijk door het dorp. Als je te voet bent, moet je ofwel over de aangedamde sneeuw, ofwel veel trappen doen. Kinderwagen is niet echt handig. Buiten het dorp kan je ook niet wandelen.
Als je aan Frankrijk denkt, zou je La Clusaz kunnen proberen. Mooi dorp, de oefenpistes liggen op het plateau de Beauregard, je kan er met de ‘eitjes’ heen. Daar zijn ook vlakke wandelwegen. Skigebied is niet zo groot, maar wel afwisselend. Nadeel is dat het maar op 1200m ligt, dus niet echt sneeuwzeker. Of er een zwzmbad is weet ik niet.

Selva val Gardena als je verder wil rijden dan 800 km.

La Clusaz is het meest sfeervolle Franse dorp dat ik heb gezien. Wel redelijk wat hoogteverschil bij het wandelen.

Er wordt veel geschreven over Avoriaz maar niemand noemt Morzine wat onderdeel uitmaakt van hetzelfde skigebied. Sfeervol dorp met leuk centrum. Indien men skiet aan de kant van Les Gets dan kun je 's middags afspreken onderaan de piste. Dit is voor mij het leukste gedeelte van PdS (en van Frankrijk voor zover ik de gebieden heb gezien) met nog altijd redelijk wat kilometers. Daarnaast heb je natuurlijk de mogelijkheid om de kant van Avoriaz op te gaan waardoor je heel erg veel kilometers tot je beschikking hebt. Dan kun je elkaar echter niet tijdens de lunch ontmoeten.

Idd: Morzine: heel sfeervol stadje, en het skigebied is direct verbonden met Avoriaz.

Val Gardena en dan m.n. St. Ulrich/Ortisei ook absolute aanrader. Een prachtig, authentiek dorp en weergaloos mooi skigebied, met als bijkomend voordeel het heerlijke eten en sfeervolle hutten met zongerichte terrassen. Sommigen zijn voor oma en kindje ook goed bereikbaar direct vanuit de gondel. Een dagje Selva Ronda is ook prima te doen vanuit hier. Wij hebben een keer de vroegste skibus genomen (rond 6 u smorgens) en waren met de eerste liftgang boven. De maagdelijk geprepareerde pistes onder de latten en gáán. Om 11.30 u klaar, uitgebreide Sud Tiroolse lunch in ligstoel in de zon. Beter wordt het niet.

Snow 4 all and all 4 snow

VALMOREL

Plaats een reactie