Snowboard

Hoi allemaal :)

Ik ben van plan mijn eerste snowboard te kopen (spanneeend) en ik heb al veel gelezen en opgezocht, maar ik weet nog steeds niet zo goed welke ik moet kiezen. @Jesper tipte me om een topic te openen hier, met de vraag of er mensen mee willen denken. Ik weet niet zo goed hoe het werkt op dit forum, maar ik zal het gewoon proberen. Dus bij deze trap ik af :)

Wat betreft mijn snowboard-skills: ik ben een beginner. Ik ga dit jaar voor de vierde keer op wintersport, ik kan mijn bochtjes linken en ik red me op de meeste blauwe en rode pistes best wel, maar veel meer dan dat stelt het nog niet voor. Ik heb een paar mini-stukjes off-piste gepakt en dat vond ik onwijs leuk, verder hou ik ervan om lekker te cruisen. Freestyle is niet zo mijn ding maar ik vind het wél heel belangrijk dat ik een wendbaar bord koop. Ik heb liever een bord dat met snelheid iets minder stabiel is (ik ben niet zo’n snelheidsduivel überhaupt) en wendbaar, dan andersom.

Tot nu toe heb ik gezocht naar een all-mountain bord, liefs hybride omdat ik er dan verschillende kanten mee op kan. Ik denk dat ik het beste overweg kan met een directional of twin-directional bord omdat ik erg rechts-benig ben (of hoe je dat zegt) en niet zoveel heb met switch rijden. Maar dat is misschien ook gewoon onkunde :P

Oh, en: ik ben op zoek naar een bord omdat ik snowboarden ontzettend leuk vind en graag de vrijheid van een eigen bord wil hebben, maar het hoeft geen super fancy / heel duur bord te zijn. Ik wil graag een goed bord waar ik als beginner en intermediate mee uit de voeten kan, en dan is t plan dat ik over een x aantal jaar als ik weer wat fanatieker ben en beter weet wat ik wil een echt goed bord koop.

De opties die ik tot nu toe heb verzameld:

  • Nidecker Elle
    Camrock, directional STD, flex 5 - wat goedkopere en simpelere uitvoering van Nidecker Angel, schijnt, ik kan van de Nidecker Elle helaas weinig reviews en specs vinden.

  • K2 First Lite