overnachting van Zwolle naar ST Gallenkirch

Wij gaan 7 januari naar Montafon. ( Oostenrijk) St. Gallenkirchen. Bij slecht weer is het wel een eind rijden dus ik vroeg me af of iemand een overnachtings tip had? Het is natuurlijk mooi om de eerste dag zover mogelijk te komen. Maar ja als je dan slecht weer hebt?

Als iemand tips voor me heeft dan hoor ik het graag.

route opzoeken, en http://www.booking.com raadplegen voor de plaatsen die je tegenkomt en denkt te willen overnachten… Maar vooral je eigen niet te veel zorgen maken over het weer, en het weerbericht een paar dagen van voor goed in de gaten houden en dan pas beslissen wat te doen…

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Via deze website kun je heel handig een overnachtingsplekje vinden langs je route:
http://www.linksundrechts.com/

Aftellen maar!

Reisduur:
7:56 u
Afstand:
867,6 km

Vertrekadres: Zwolle (NL, 8011)
Bestemming: Sankt Gallenkirch (A, 67**)

Waarom wil je overnachten? Is toch prima te doen.

@Hans,

Wij gaan 17 dec. naar de Gargellen vanuit Zwolle, met 2 kinderen 3 maand en 2,5 jaar. Wij rijden in 1x is echt goed te doen.
Wil je toch overnachten, bij de routeplanner van ANWB kan je accommodaties aan vinken en deze verschijnen dan langs je route.

Succes en een fijne wintersport.

wintergek

Hartelijk dank voor de reacties!
Zal het weer in de gaten houden en dan beslissen of we overnachten. Ben een paar jaar geleden naar Kaprun geweest met slecht weer. Toen was het een behoorlijk vermoeiende reis. Vandaar. Wie weet hebben we binnenkort in Willingen of ergens anders in de buurt nog wel wat sneeuw!

Ik weet niet waar je wilt overnachten.
Maar hier hebben wij een prima overnachting gehad.
http://www.gasthof-roessle.de/
Altenstadt

@Wintergast, heb voor de zekerheid deze in de domdom gezet, thnx.

wintergek

Koop gewoon het boekje "Links und Rechts der Autobahn" en zoek op het moment dat je dreigt te "stranden" een overnachtingsplek op.
En anders gewoon de weg af en het dorp/stadje in, kom je vaak op de leukste plekken uit.

Is een stuk relaxter dan weken vooraf tot op 10en van kilometers en minute je reis te te plannen.

@Rob, als men dat nu leuk vinden om zo hun reis voor te bereiden. Wij zijn zelf een x na een slopende reis met veel sneeuw noodgedwongen een dorp in geslagen maar vanwege het weer dachten meer mensen dit zodat we een hotel hadden waar we skipassen voor konden kopen!!

Als je de piste op gaat bereid je je toch ook voor?

wintergek

Ook wij hebben een keertje op de bonnefooi een overnachting gezocht. Om 17.00 uur was het al pikdonker, de reis zat tegen, het weer was zeer slecht, 2 kinderen op de achterbank.
Toen gaan bellen voor een slaapplaats, vol vol vol.
Heel wat belkosten gemaakt.
Maar weer verder rijden, uiteindelijk aangeklopt bij een hotel (zat ook vol) aan de autobahn, deze is voor ons gaan bellen en vond plek ergens voor ons.
We moesten er nog wel 20 km een heel andere kant op rijden. Was echt niet "het leukste plaatsje", maar we hadden een slaapplaats.
Dit was eens, maar daarna nooit weer met kinderen in de auto in de winter op de bonnefooi een overnachting zoeken.

Gewoon op tijd vertrekken en dan in 1 keer doorrijden. Vermeid de files en je staat binnen 8 uur op bestemming. Dat houdt in: 7 uur 's ochtends vertrekken is om 15 uur 's middags op bestemming… Dat is toch wel te doen???

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Of snachts om 12uur vertrekken, dan sta je 's ochtends al op de latten, toch een skidag extra…

@Raymond:
Ik bereid mijn reis inderdaad ook voor, maar niet met afstanden en reistijden achter de komma.
Dat soort mensen krijgen bij mij al snel het stempel “daar heb je weer zo’n verstand op nul, blik op de Dom Dom, cruisecontrol op 180 type”.

Mijn mening:
Je weet nooit wat voor weer het onderweg wordt, ik ben diverse keren overvallen door sneeuw en ijzelfronten waar de honden geen brood van lusten.
Tenzij je op voorhand plant te overnachten (en het in twee dagen te doen) heeft het mijns inziens dan ook geen enkele zin om vooraf een overnachtingsplek te zoeken. Je weet nl nooit waar je uitkomt en dan is het genoemde boekje verdraaid handig.

Maar ik heb wat dat betreft een afwijkende instelling, het zal me een zorg zijn hoe lang ik er over doe. Op basis van afstand en ervaring maak ik een inschatting hoe lang ik er over doe en of ik het in één of in twee dagen doe. Als ik ´s middags om 4 uur nog 500 km moet rijden, waarvan 100 door de bergen. Wel, dan zit ik een uur later aan tafel in een pittoresk restaurantje en ga ik de volgende dag na het ontbijt gewoon verder…
Mijn reis is onderdeel van de vakantie, ik hoef geen 180 te rijden (wat hij op z’n sloffen doet).
En een uur langer of korter zal me een zorg zijn.

Niettemin wens ik iedereen veel sneeuw- resp. voorbereidings plezier, naar verluid gaat het volgende week eindelijk een beetje sneeuwen.

Hans, als je van te voren wilt reserveren is het handig om dit bij http://www.booking.com te doen. Je loopt dan geen enkel risico want bij de meeste hotels kun je tot 18.00 uur annuleren. Wel opletten dat sommige hotels twee tarieven hebben, meestal zijn de kamers die je gratis kunt annuleren ietsje duurder. Mocht de reis heel erg meevallen dan kun je dus gewoon voor 18.00 even doorgeven dat je er geen gebruik van maakt. Voordeel van Booking is dat je van te voren niets hoeft te betalen, je betaalt gewoon pas in je hotel. Verder geven ze garantie dat je de kamers nergens goedkoper kunt krijgen. En deze garantie werkt echt weet ik uit ervaring. Ik heb geen aandelen bij Booking hoor, maar wij reserveren daar heel vaak omdat het gewoon heel goed bevalt.

na vele jaren Fieberbrunn zijn we vorig jaar voor het eerst naar St. Gallenkirch geweest. Wij hebben overnacht bij JUFA Montafon hotel in Bartholomäberg(= 20km van St. gallenkirch)prima hotel, zeker met kinderen. de laatste 80 km in Oostenrijk zijn geen lastige kilometers om in Oostenrijk te rijden maar dit hangt wel sterk af van de weersomstandigheden en de weg conditie. wij rijden meestal 's nachts naar Oostenrijk ivm onze zoon die dan het grootste gedeelte van de reis lekker slaapt. Bij een gemiddelde snelheid van 100km per uur doe je er toch zo’n 9-10 uur over om in St. Gallenkirch te komen en het is wel zo handig om dit op een veilige manier te doen, immers de vakantie begint bij het dicht doen van de voordeur thuis. Wij boeken ook meestal via booking.com, je hoeft dan niet te zoeken ter plaatse, zeker in vakantie periodes zitten veel hotels vol.
Wat wij ook meegemaakt hebben is om net voor de grens in Oostenrijk te overnachten, dan om 09.00h verder te rijden om pas 's middags na 16.00h aan te komen op de plaats van bestemming ivm files en slecht weer, dus dit kan ook.
Veel plezier op jullie vakantie!

wij overnachten altijd in een prima appartement. we rijden zo’n 7 uur, overnachten, en dan zaterdag als je lekker uitegrust bent…rij je nog 1.5 uur en je bent er. het plaattsje ligt in duitsland en je rijd er langs op de weg naar je bestemming. tik maar in op google-maps het plaatsje: Leutkirch
hier de link: http://www.hotel-post-leutkirch.de/

Hartelijk dank. Zal het adres noteren. Ik had inmiddels ook zoiets in gedachten. We gaan dan de vrijdag weg en staan zaterdag nog op de piste! Is er nog een route die we het beste kunnen rijden?

Beste Hans,
De weg naar St. Gallenkirch heb ik zeker al wel 30x gereden, gemiddeld rijden wij het in 7 à 8 uurtjes. Met kinderen op de achterbank is het begrijpelijk dat je het niet aan één stuk door wilt rijden. Bookings.com is dan zeker een aanrader.

Het enige wat ik je nog mee wil geven is om Wurzburg voorbij te rijden (soort van psychologische grens, dan ben je over de helft). Van Wurzburg naar Ulm/Lindau (de A7) is het relatief rustig, dus zullen de hotels waarschijnlijk ook minder vol zitten.
Mocht je niet over Wurzburg rijden (waarschijnlijk dan over Karlsruhe/Stuttgart) dan zou ik zeker Frankfurt voorbij rijden, tot in de buurt van Karlsruhe.

Wij rijden altijd de A3, gevolgd door de A7.
Indien er filemeldingen zijn tussen Frankfurt en Wurzburg, vermijden wij dit stuk door vanaf de A3, de A5 te volgen, waarna de A8 en uiteindelijk kom je ook dan weer op de A7.
Dit in vrouwentaal, duidelijk?

Succes, en tot in Montafon ;)

Beste Hans,
De weg naar St. Gallenkirch heb ik zeker al wel 30x gereden, gemiddeld rijden wij het in 7 à 8 uurtjes. Met kinderen op de achterbank is het begrijpelijk dat je het niet aan één stuk door wilt rijden. Bookings.com is dan zeker een aanrader.

Het enige wat ik je nog mee wil geven is om Wurzburg voorbij te rijden (soort van psychologische grens, dan ben je over de helft). Van Wurzburg naar Ulm/Lindau (de A7) is het relatief rustig, dus zullen de hotels waarschijnlijk ook minder vol zitten.
Mocht je niet over Wurzburg rijden (waarschijnlijk dan over Karlsruhe/Stuttgart) dan zou ik zeker Frankfurt voorbij rijden, tot in de buurt van Karlsruhe.

Wij rijden altijd de A3, gevolgd door de A7.
Indien er filemeldingen zijn tussen Frankfurt en Wurzburg, vermijden wij dit stuk door vanaf de A3, de A5 te volgen, waarna de A8 en uiteindelijk kom je ook dan weer op de A7.
Dit in vrouwentaal, duidelijk?

Succes, en tot in Montafon ;)

Inge op 8 dec. 2011 16:35

Is zeker duidelijk:) Dank je wel Inge. 30 keer!

Ik vertrek volgende week woensdag naar St Gargellen. Afgelopen winter tweemaal naar dit gebied geweest waarvan eenmaal overnacht. Vorige winters naar andere gebieden geweest met en zonder overnachting, Wij rijden (vanaf Den Haag) via Venlo en blijven aan de westkant van Duitsland. Houdt er rekening mee dat vanaf Karlsruhe naar Ulm het erg druk kan zijn vanwege wegwerkzaamhden en zeker met slecht weer. In principe moet het in 1 dag te doen zijn. Onze ervaring is dat wanneer je in Zuid Duitsland de weg afgaat, je in de meeste plaatsen Gasthauser en hotels in alle soorten en maten vindt. Naturlijk kan je een vast reisdoel hebben maar
met het verkeer weet je het nooit.

De route die je het beste kunt rijden…is in iedergeval via Venlo het land uit…hangt er een beetje vanaf waar je woont natuurlijk, maar dan duik je direct naar onderen. Als je via Venlo gaat kom je niet door Keulen en langs Frankfurt.
Tip. ff via googlemaps je route intikken en je ziet direct langs welke kleine plaatsjes je eventueel komt etc…
gaat je vast lukken… en inderdaad als je geen kids mee hebt kun je het in 7 a 8 uurtjes doen…maar wij gaan op vakantie en nemen lekker altijd 1 extra dag touren…en dat je niet hoeft te haasten…
ik ga zelf 4 feb naar Montafon!! tot dan:-)

Inmiddels weer terug uit ST Gallenkirch! Ik dacht ik laat even weten wat we gedaan hebben qua reis. We zijn een dag eerder vertrokken en hebben overnacht in Leuktkirch ongeveer 120KM van ST Gallenkirch. In een hotelletje De Moheren. Prima voor 1 nacht en hebben er lekker gegeten. http://www.brauereigasthofmohren.de/
We hadden door kunnen rijden maar we konden niet eerder in ons hotel. Hotel Adler. ( prima hotel) We kwamen wel heel erg op tijd en uitgerust aan in ST Gallenkirch. Helaas hebben we maar 2 hele mooie dagen met zon gehad. Maar ja dat kan gebeuren! Verder een hele leuke vakantie gehad.

We zijn nu op zoek naar een leuke rustige plaats in Oostenrijk voor eind februari of de eerste week van maart. Nauders en Montafon vinden we prima. We zoeken iets wat dus niet al te druk is en geen mega apres ski heeft. Maar ook weer niet al te klein. Ook niet zo ver rijden. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

Misschien deze vraag even in een nieuw forum plaatsen? Heeft niet meer te maken met dit onderwerp.

hallo Hans,

Het brandnertal, is niet mega druk, niet al te klein. en de afstand is goed te doen
Wij gaan altijd in febr een week met een groep, en sinds een paar jaar met pasen een paar dagen, vertrekken dan donderdag laat in de middag en s’maandags weer terug, de afstand is goed te doen. Mocht je interesse hebben kijk op http://www.brandnertal.at
Ik weet niet precies het aantal km, maar het is tussen de 700 en 800 km.

Topic recycling maakt het forum niet echt overzichtelijk. Dit topic sluiten we zodat het leesbaar blijft.

MAND!

Plaats een reactie