lengte pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Heeft er iemand info over de lengte van elke skipiste in 3 vallees?
(hiermee bedoel ik niet de totale lengte aan pistes, maar de lengte van elke individuele piste).

Lengte??? Als je hoogte verschil zou vragen, ja , dat kan je vinden. Maar Lengte… Neen, er zijn heel veel brede pistes daar , waar bereken je de lengte??? En, heb je al gezien hoeveel pistes er zijn? Ik geef je de raad google te gebruiken, dan heb je al een idee .

Hoogteverschil is te vinden. Google helpt niet echt, waarschijnlijk heeft er zich dit nog niemand echt afgevraagd.
Gewoon uit curieusiteit. Om te kunnen zeggen hoeveel km ik geskiet heb die dag. Vroeger, toen ik met mijn ouders ging skiën in Oostenrijk (+10j geleden), zijn we ooit eens gaan skiën in een dorp waar alle pisten naast hoogteverschil ook met lengte bekend waren. Maar ik herinner me niet meer waar dat was en ik heb dat niet meer gezien sedertdien.

In Oostenrijk, misschien ook elders, geef je de nummer van je skipas in op de site "http://skiline.cc/" Die geeft weer hoeveel en wat je hebt geskiet! Maar lengtes … Ski je rechtdoor, door 't os, grote bochten??? In de hoogte kan je niet foefelen hé! Ik denk niet of je dat vind, maar probeer eens bi skiline!!! Succes

Kun je me iets van info geven over een dergelijke logger (kostprijs, merk,…)?

Bij 1000m hoogteverschil, moet je bij een franse blauwe piste denken aan 8km pistelengte. Bij flauwe paden veel langer.

Let wel op dat je een GPS koopt met hellingshoek correctie. Anders kloppen je afstanden niet. Niet iedere GPS houdt rekening met de verticale snelheid en de horizontale snelheid. Outdoor GPSjes van Garmin hebben dit er tegenwoordig standaard inzitten. Maar alleen een tracker is denk ik niet zo geavanceerd.

Plaats een reactie