Jullie mening over een skivideo initiatief

Goed plan. Ik ga er zeker naar kijken. ALs het allemaal kwaliteit Boomrooier is, wordt het een hit!
Liefst zonder commentaar eronder. Lijkt mij wel goed om duidelijk te maken welke piste gefilmd is en op welk moment. Laatste om in te kunnen schatten of het aantal skiërs op de piste representatief is voor de periode waarin jezelf van plan bent te gaan.

@Alex, houdt er wel rekening mee, dat als er muziek achter het filmpje is gemonteerd, SENA bij jou/jullie -de caster- aanklopt voor de vergoedingen?

I even pee standing sideways...

@auke

Kwaliteit Boomrooier is inderdaad het plan.

Goed idee om ook de datum mee te nemen inderdaad.

@Jack

Ik zou denken dat degenen die de muziek achter het filmpje had gezet dan verantwoordelijk is en niet degene die ernaar linkt, maar dat is met de rechterlijke uitspraken van tegenwoordig moeilijk te peilen.

Dan maar "better safe than sorry" en geen muziek. Vaak irriteert het toch alleen maar.

We zaten aan commentaar te denken als wat extra info bij bepaalde interessante zaken in de omgeving, maar misschien is het beter om dat in de vorm van ondertitels te doen als iemand dat wil doen, bijvoorbeeld bij een aan te raden restaurant.

Maar even uitproberen of dat aangenaam kijken is.

@Alex,

Excuus, ik heb je eerste post niet goed gelezen, zo blijkt…

Ik was in de veronderstelling dat jullie zelf gingen streamen, maar nu lees ik dat het slechts links naar youtube-kanalen worden.

Met alleen hyperlinks naar content ziet SENA jullie niet als caster inderdaad, maar zodra je zelf streamt of gaam embedden, ben jij de caster en zul je vergoedingen moeten afdragen.
De commotie rondom het embedden van radiostations is bruikbare jurisprudentie.

Youtube doet dit al voor jou (wanneer nodig) of verwijderd het filmpje i.v.m. schending auteursrechten.

I even pee standing sideways...

https://www.wintersport.nl/skigebieden/solden/video…

Deze filmpjes staan natuurlijk al op deze site, alleen niet netjes bij elkaar, dus je moet er steeds naartoe navigeren,
Wellicht ook haalbaar om vanuit wat jullie van plan zijn hier links naartoe te leggen?

:) Die boomrooier van de Tube vraagt zich vast af waar al die hits vandaan komen. Z’n filmpjes zijn wel erg populair aan het worden :)

Boomrooier RULES!! Mooie filmpjes zeg. leuk initiatief.

Bestaat dit niet al? Alle filmpjes zijn op een piste kaart te zien en aan te klikken. Filmpjes van de afdaling op de piste en de rit in de lift. Daarnaast zie je zelfs tijdens het spelen op een lijn op welke hoogte het filmpje zich bevindt. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden ter inspiratie voor jullie.

@Jack

Aah, kijk, op zich geen probleem dus. Maar zelf streamen doen we inderdaad maar niet: dan heb je op een gegeven moment een grote lading dataverkeer waarvoor je moet betalen.

@Anoniem

Bedankt. Zoiets zou kunnen als introductie voor een heel skigebied. Bij de video’s zelf moet de nadruk meer op de pistes en directe omgeving liggen (off-piste is ook prima natuurlijk).

@Michel

Geen idee. Misschien op een site van een bepaald skigebied dan? Ben wel benieuwd.

Muziek vrolijkt het filmpje toch op vind ik. Maar het moet gepast zijn…

Die laatste lift halen...

@Stijn, absoluut, maar via SENA krijgt de muzikant, die het heeft gemaakt, betaald (theoretisch dan).

Je betaalt SENA zo’n €100,- per minuut en BUMA/STEMRA per montage €130,- om geluid achter een film te mogen monteren welke via internet streamt (is OnDemand) wordt. Het is niet goedkoop allemaal…

I even pee standing sideways...

@ Michel, @Alex, bij een aantal van de filmpjes over het Grand Massif hebben ze inderdaad onderin beeld een kaartje met de locatie waar op dat moment gefilmd wordt:

http://www.grand-massif.com/hiver/videos.php

Dit in combinatie met pov beelden is zeker mooi!

@Stijn

Het kan een filmpje ondersteunen: net als bij een bioscoop film. Probleem is wel dat de meeste mensen hun favoriete liedje er eerder onder plakken - terwijl dat helemaal niet goed bij de beelden past- ipv te kijken en luisteren wat het filmpje nodig heeft.

Op YouTube zet ik bij skifilmpjes daarom meestal de muziek maar uit, omdat het de beelden eerder in de weg zit.

@Jack

Het gaat op zich natuurlijk niet om commerciële filmpjes, maar ja, Buma kennende, kunnen ze hier inderdaad ook moeilijk over gaan doen.

@Martijn

Aah, de Faust en de Mephisto: goede herinneringen.

Dat ziet er inderdaad leuk uit. Ik denk eigenlijk dat het nog beter werkt als de beelden alleen POV zijn. Bij deze filmpjes gaat het camerastandpunt van voor naar achter, links naar rechts, waardoor je juist de positie op de piste een beetje kwijtraakt.

Met alleen POV kun je prachtig aan de hand van het kaartje bijhouden hoe het er daar op de piste uitziet in werkelijkheid. Je ziet dat ook weleens bij autoraces en dergelijke. Ook zit het kaartje dan wat minder in de weg van de beelden.

Beste wintersporters

Hartelijk bedankt voor jullie positieve reacties in dit topic. Mede naar aanleiding daarvan hebben we besloten een website op te zetten voor het rubriceren en linken van POV-video’s en andere geschikte video’s van allerlei wintersportgebieden. Wie weet voegen we daar later nog andere typen video’s aan toe -bijvoorbeeld met beelden van ski- en snowboardtechniek- aan toe. Deze site komt te staan op wintersportvideo.nl.

De bedoeling is behalve video’s van wintersportgebieden en pistes ook info te plaatsen over video in het algemeen. Denk bijvoorbeeld aan info over helmcams, videofilmen, videobewerking, handige software en dergelijke. Alles dus in het kader van filmen op wintersportvakantie.

Met Martijn hebben we afgesproken dat tzt, als de site is opgezet, we gaan kijken of een samenwerking voor beiden interessant is.
We willen hierbij Martijn en de andere leden van het team van Wintersporters.nl hartelijk bedanken voor het mogen plaatsen van dit topic op de site.

We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen in dit topic. En mocht je vragen of opmerkingen hebben: plaats ze voorlopig gerust hier.

Succes Alex, leuk initiatief!

Erg leuk idee.Ik vind het super

Bergfex, werkt ook met dit systeem. Zo kun je veel gebieden/pistes bekijken.

Google maar eens op bv bergfex maria alm

Dan kun je de pistes van Maria Alm bekijken. Erg leuk.

Just have fun!!!

Bedankt voor de tip. Het heeft inderdaad ook het idee van de skigebieden/pistes in combinatie met video’s. Best handig eigenlijk ;)

Is Bergfex is een reisorganisatie of meer een soort portal naar allerlei accommodaties? Ik kan dat niet zo snel zien eigenlijk.

Bergfex is geen reisorganisatie.

Het lijkt mij eerder een info site over skigebieden (erg uitgebreid), maar je kunt er ook naar accomodaties zoeken. Het lijkt wel of de site doorlinkt naar aangeboden accomodaties door de plaatselijke VVV’s.

Wat het dus exact voor een site is, weet ik ook niet, en is me ook niet duidelijk. Ik ben er bij toeval eens bij uitgekomen.

Maar de site is erg handig en zeer informatief (vooral de 3D piste video’s). Ik vindt het een erg fijne site.

Just have fun!!!

Staan overigens ook erg mooie foto’s per gebied op. Hier kom ik nu net achter.

Just have fun!!!

@Mona

Het lijkt inderdaad meer zoiets als een combinatie van Hotels.nl en Startpagina. Er staat in ieder geval veel info op. Moet wel zeggen dat het enorme aantal links op sommige pagina’s de site soms wat druk doet overkomen.

In ieder geval wel handig om te kijken hoe anderen zoiets gedaan hebben.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/25527
Filmpjes als van de kitzsteinhorn, alhoewel reclame, mogen er van mij ook wel bij

@Cees

Dit soort fraaie promotiefilmpjes zijn bijvoorbeeld goed geschikt als introductie voor een heel skigebied.

@Cees

Beetje lage resolutie, maar wel een leuk filmpje. Heeft wel iets weg van een achtbaanrit zo met die bochten en langs de randen :)

ja langs die randen, af en toe verwacht je dat je onverwacht off-piste gaat, maar zal wel samenhangen dat de plek van de camera tov de skier niet centraal is denk ik

Plaats een reactie