Wat voor boardje heb je?

andersom is het ook wennen.vooral als je ff snelheid moet maken lijkt het alsof het board alle kanten op gaat hahaha.

de eviltwin is idd een leuke plank om mee te kloten op de piste of zo.niet dat ik dat heel goed kan maar blijf het proberen :)

Had ik dus goed gegokt :). Ik ben ook geen park held hoor, maar wil eigenlijk wel gaan proberen. Want volgens mij is het vooral angst die ons vrouwen tegenhoudt. Terwijl ik toch niet bang ben aangelegd.

veel plezier met oefenen! Krijg spontaan zin om binnenkort zelf ook indoor te gaan pielen :)

Neversummer SL 155. echt een super board… zowel voor knallen op de piste als in het park. Combinatie van rocker en camber.

Is ff denken

Elan EL GRANDE voor het drijfvermogen
Oud Burton Bullet boardje voor de rotsen en andere slechte dagen
Nitro Magnum "just for fun"
ehm nog een nitro rocker gewoon om af te ragge op slechte pistes
en dan heb ik nog iets nieuws gekocht voor de snelheid volgens mij ook iets van Nitro.

Daar moet ik het komende seizoen wel mee overleven in Tignes.

Haha idd Bien, ben het met je eens, jongens/mannen kunnen veel makkelijker die knop omzetten heb ik het idee… die denken er niet over na en gaan gewoon! Ikzelf ben nog op zoek naar die knop :D

Interessante topic!

Ik ben 2 jaar geleden beginnen snowboarden, maar aangezien het snel duidelijk was dat ik het wel meermaals per jaar zou gaan doen heb ik mij een 2de hands boardje gekocht uit de verhuur. Aankoop was even duur als een weekje huren, dus dat kwam mooi uit. Het is zo’n crazy creek dingetje, maar het heeft al mooi dienst gedaan.

Nu denk ik eraan om een nieuw board te kopen. Ik ben een beetje een atypische snowboarder denk ik: bindingen beiden naar voor op 45 en 15 graden, meevlammen met de skiërs (flow-bindings gekocht zodat ze niet op mij moeten wachten) en kilometers vreten. Off-piste ben ik nog niet echt geweest (slechte winter) maar lijkt me wel leuk. Zo’n freestyle board zou dus wellicht niets voor mij zijn.

Zijn er nog boarders zoals mij, en zoja, welke boards hebben jullie?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik heb een Ride Kink 155.
Tot nu toe heeel tevreden over.
Zijn er ook mensen die zelf al beetje freestyle kunnen maar keertje paar uur indoor wat kan/wil coachen en tips geven? Misschien met een groepje?
Zelf denk ik… Een goed idee. Wie ook!?

@ stillestormen: hier bij de indoorbaan wordt freestyle les gegeven. Van piste trucjes tot kicker en rail. van beginner tot gevorderden. worden ook opnames gemaakt zodat je terug kunt zien in slowmotion wat je goed of fout doet. zeker met een groepje trek je elkaar mee en is het fungehalte hoog.

http://www.skidome.nl/skien-snowboarden/lessen-cursussen/fre…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

heb een SMOKIN SUPERPARK 152 gekocht superboard.
nog bedankt jeroen voor het testen van jou board in la joule

Ha Jack! Ook lekker actief op wintersporters?

Ben je er nu al uit wat je tripjes voor dit jaar gaan worden?

groeten aan lynn en je ma :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Thanks voor de tip Jeroen!
Alleen is wel verrrrrr weg voor mij haha.

"@ stillestormen: hier bij de indoorbaan wordt freestyle les gegeven. Van piste trucjes tot kicker en rail. van beginner tot gevorderden. worden ook opnames gemaakt zodat je terug kunt zien in slowmotion wat je goed of fout doet. zeker met een groepje trek je elkaar mee en is het fungehalte hoog."

@ stillestormen.

Ik gaf deze even als voorbeeld :) Zit er bij je in de buurt geen indoorbaan? meeste geven wel iets van Freestyle les.

Je kan natuurlik ook altijd even de lokale boarder aanspreken voor tips en trucs. Ze Bijten (meestal)niet :) en vinden het vaak leuk om je te helpen (bij ons wel in ieder geval) of in het buitenland in de funparken een local aaanspreken werkt ook! Zelfs in Frankrijk (beetje nare ervaring met stug liftpersoneel)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

ja ga 6 januari naar gerlos en 3 februari naar val tho
Kijken of die het in de echte sneeuw ook goed doet en jij ( jullie)? Groetjes trug van lynn en groetjes aan iris

Sinds een tijdje de K2 World Wide Weapon rocker boardje. Ideaal voor in het park (flexibel) maar komt ook op de (off)piste komt hij goed aan zijn trekken!

Burton board, zwart, the white collection, 156, staalhard freeride board :)

null

Het board in het midden…

Ride Highlife 159 wide!
Heerlijke plank, rete stabiel op snelheid, veel grip en voelt lekker licht aan :-)

Burton Custom 154, met ride bindingen en Burton Ion boots. Lekker allround boardje, kan er overal mee overweg (piste/park/offpiste).

Ik zit te twijfelen of het board nog wel lang genoeg is, omdat ik de laatste jaren meer richting off-piste toe neig.

Hoe zwaar en lang zijn jullie en welke lengte board heb je hierop gekozen?

Ik ben 177cm lang en 60kg, en rij op een board van 154.

Go big or go home.

Salomon scout (Medium flex)
Binding: Ride contrabands DFC

Ik wil veel flexer gaan, aanraders voor dit seizoen???

Salomon scout (Medium flex)
Binding: Ride contrabands DFC

Ik wil veel flexer gaan, aanraders voor dit seizoen???

M op 20 dec. 2011 13:10

Hoe zijn die Ride Contrabands? Ben ik wel nieuwsgierig naar hoe dat zit en rijdt.

Ik wil veel flexer gaan, aanraders voor dit seizoen???[post]M op 20 dec. 2011 13:10[/post][/quote]

Signal Park series! mega flexi plank.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik heb dit jaar voor het eerst een Lib Tech TRS banana met magnatraction!!

Nog niet kunnen testen helaas…

Vorig jaar had ik een sherlock (burton) rocker gekocht alleen had echt totaal geen grip in de harde sneeuw of ijsplaten ondanks dat er frostbites op zaten.

Dus dit jaar maar weer ingeruild en kijken wat dit bord mij gaat brengen!

Vorig jaar had ik een sherlock (burton) rocker gekocht alleen had echt totaal geen grip in de harde sneeuw of ijsplaten ondanks dat er frostbites op zaten.

Dan was winter 2010-2011 geen goed jaar voor zo’n board ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Never Summer Proto XT

Vorige week voor het eerst in Zwitserland kunnen proberen en eerste indruk is echt heel erg goed. Wel een snowboard wat actief bereden moet worden.

Voor noodgevallen ook nog een burton custom en een k2 zeppelin. Ook een Limited edition Fish van Burton maar die heb ik nog steeds niet gebruikt.

Ik ga de K2 turbo dream aanschaffen… komend weekend ff het boardje testen…

Ik heb sinds kort een Lib Tech T.Rice Pro. Gisteren voor het eerst getest in de sneeuw en wat een board zeg! De magnatraction werkt gewoon echt op ijs en harde pistes. Ik heb aan grib geen gebrek. En erg prettig dat het een twin is voor de tricks:).
Verder een heel stijf board om altijd controlle te hebben. Ook de pop uit het board vind ik enorm als ik het vergelijk met mijn oude Elan. Ik heb nog nooit op een board gereden die me zo veel vertrouwen gaf. Moet trouwens wel bij vermeld worden dat je wel een beetje moet kunnen boarden ervoor, anders kun je niks met de potentie van het board:).

Ik heb trouwens de zoals ze dat noemen de pointy pow shape, wat erg fijn is dus in de poeder:), met een kleiner board door de poeder raggen!

"…"

Hoe zijn die Ride Contrabands? Ben ik wel nieuwsgierig naar hoe dat zit en rijdt.

Wasdaddah? op 20 dec. 2011 13:32

Rijd lekker! Redelijk flexibel, goede response en je staat heel snel weer op je plank. Goeie push! Voor het geld zeker een keer waard om te proberen.

@Jeroen Thanks! Misschien een keer test rijden dan maar!

"…"

Dan was winter 2010-2011 geen goed jaar voor zo’n board ;-)

Lieven op 20 dec. 2011 22:04

Dat was/is een understatement hahahahaha…
Het was waardeloos…

Sorry bovenstaand ben ik ;-)

@ Freek,
Dus die Lib tech kan eigenlijk zo’n beetje alles, klinkt wel supergoed en mn local boardshop wil me er een meegeven zomaar eens om te testen dus daar moet ik maar een volmondig ja op zeggen denk’…
Plus Travis Rice rijdt als een King dus echt slecht zullen zn board dan ook niet zijn.

Heb je de banana blunt of horsepower blunt?

Ik zou (tzt) een waardige vervanger voor een Custom X van 156cm moeten hebben, waar ik enkele jaren met veel plezier op bezig ben maar dat terzijde.

(Ik ben 1.80 lang en weeg 70 kg.)

Vorig jaar hebben ze mij dus ook niet gezien in de bergen, nu kriebelt het gelukkig weer wel!

@ Rob Q
Ik heb de gewone banana en niet de horsepower. Daar zag ik eerlijk gezegd voor mij de meerwaarde niet van:). Ik heb wel de ‘puntige’ shape om goed door de poeder te gaan(mijn boardlengte is 161,5). En als je m gratis kunt testen zou ik dat direct doen! Daar ga je zeker geen spijt van krijgen.

Verder is het board wel een goede in mijn ogen voor een 1 board quiver. Al is het board door de stijfheid minder geschikt voor rails of jibtricks. Hij kan het wel maar is meer voor associaal hard van de piste, door het park en door de poeder te knallen. Ook bij landingen extreem stabiel en veel grip naar mijn mening. Het board is ook een twin dus goed om zowel normaal als switch te knallen.

Kijk als je zo’n board zoekt (en dat doe je denk ik gezien je custom x) ook eens naar de TRS of de Lando van Lib Tech. Of natuurlijk de nieuwe Custom X van Burton.
Ik rij trouwens op Burton Cartel bindingen voor de beeldvorming, want een board kan heel goed zijn, maar met een crappy binding schiet je daar nog niet veel mee op;).

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Plaats een reactie