Muziek achter skivideo

Ik probeer een beetje ideeën op te doen voor muziek achter een skivideo.

Bij die professionele video’s zit altijd wel hele vette muziek maar dat is er echt voor gemaakt denk.

Ik ben benieuwd wat jullie er nou achter zetten. Is dat apres-ski muziek voor de sfeer of toch wat anders?

Ik vind de volgende soort nummers altijd fijn om te gebruiken voor films…

M83 - We own the sky
M83 - Moonchild

of iets als:

skrillex - scary monsters and nice sprites

Ja ik ben ook erg benieuwd welke muziek jullie nou gebruiken bij jullie video’s waardoor je dat machtige gevoel krijgt!

Deze vind ik persoonlijk ook tof voor bij een actie snowboard/ski film…

Mount sims - this is how we do

of

The Who - Teenage Wasteland

Zoals te zien is in dit prachtige stukje uit de film Neverland (three run)…

Silvretta Montafon Liefhebber

klinkt goed patje!

Een klein lijstje…

The Naked and Famous - Young Blood
M83 - Midnight City
M83 - Intro
Andreas Johnson - Glorious

Zijn er genoeg :)

@sjakie ff zoeken op you tube en je vind vanalles!!! Zit veel goeie muziek tussen.

http://youtu.be/0wZNoWhtyps

Silvretta Montafon Liefhebber

Ben ook gewend om muziek bij ski/board video’s te horen maar het boeit me niet zo. Laatst een video van een afdaling in Zermatt gezien hier op het forum, vond het uiteindelijk (moest eerst ff wennen) een verademing om alleen maar het geruis van de wind door het skiën te horen.

@Tim: soundtrack van Art of Flight gezien? ;)

@Harm ja toch :) in That’s it That’s all zitten er ook wat fijne zoals MGMT - Kids

@martijnski,

Misschien is dit wat voor je,combinatie van een leuk muziekje en het echte geluid!!!
Trouwens ook een strak filmpje!!

http://youtu.be/G1MQVguUtUU

Silvretta Montafon Liefhebber

band of horses - the funeral

fijne site hè, dat wintersport.nl?

en ongeveer het hele repetoire van Eels ?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

ook met dubstep kun je leuke edits krijgen… maar als je met een grote groep een gezellige vakantie hebt gehad kan ik het ook wel waarderen dat er leuke apresski muziek onder zit.

ook leuk is het om de muziek af te stemmen op het gebied/land waar je geweest bent of op de sfeer die er tijdens de vakantie heerste… altijd leuk om later weer terug te zien.

Hierboven allemaal voorbeelden van professionele edits. zoals al gezegd wordt daar vaak een producer voor ingeschakeld die het geheel aan elkaar mixed. De tracks onder de films van bijv.Technine worden speciaal gemaakt/gemixed.

Wat zetten jullie onder je eigen filmpjes?

http://youtu.be/VuPasGNU0Ro

Komen mooie dingen voorbij. Ik zelf ben alleen niet zo een fan van rock muziek.

Ben zelf meer van een lekkere dance of house plaat erachter. Dubstep zag ik ook langs komen, klinkt ook nog wel lekker.

Apres muziek is ook wel gezellig als je met de familie kijkt. Toch weer die sfeer van de apres ski.

Een lekkere plaat achter een skifilmpje is:

Die laatste lift halen...

Blur Song 2

Bij een mooi filmpje waar mensen jumpen: Scooter - Jumping all over the world

Ik zet er altijd goeie rockmuziek (geen hard-rock) of Oostenrijkse apres-skinummers onder.

De muziek moet een beetje het sfeertje van de hele trip weergeven.
Ik maak mijn fimpjes vooral voor mezelf en de mensen in de groep en de bedoeling is de vakantie een beetje ter herbeleven.
Een bepaald nummer uit de apres ski bar, iets met een knipoog in de tekst of misschien wel een soort thema.
Zo hadden wij in de auto een hele foute country cd. Een paar tracks komen terug in de film. Suf voor iemand die er niet bij was, maar een leuke herinnering voor ons…

Heb nu op Spotify thuis een muzieklijst met allerlei muziek voor video’s gemaakt… waaronder veel van Deadmau5…

Zeker aan te raden!

Deze is ook wel lekker

Een van de klassiekers (eigenlijk voor veel ‘‘extreme’’ sporten blijft nog altijd;

''Powder to the people''

Ian brown - set my baby free

Plaats een reactie