Skien met pasen

Hallo, welke gebieden zijn over het algemeen nog geschikt om met pasen heen te gaan? Het liefst met faciliteiten voor beginners.
Alvast bedankt!

Ik ga de week voor pasen (1ste week paasvakantie in B) naar Val Thorens.
Dit is me vorig jaar geweldig meegevallen, dus dit jaar weer.
De pistes zijn voor beginners en gevorderden uitstekend. Ongeveer 20 groen/blauwe pistes en evenveel rood/zwarte.
We zijn ook al met pasen in Val Cenis, Valoire, Samnaun, Les Deux Alpes geweest.
Over het algemeen heb je nog goede sneeuw vanaf 2200/2500 m (als pasen half april valt).
De sneeuwgrens ligt over het algemeen tss 1500 en 1900 m. Je kan ook firnskiën, maar dit is niet ideaal voor beginners. Er zijn natuurlijk jaren waar je beneden de 1500 m ook nog perfect kunt skiën, maar daar reken ik niet op… .

Als beginner zou ik een niet al te groot gebied nemen. 100 km pistes is zat goed als je een paar weken ski-ervaring hebt. Een aanrader vind ik vb Val Cenis (F) of Grimentz (CH).
De meeste pistes zijn niet zo moeilijk en men kan altijd terug naar het dal skiën.
Rond Pasen is Frankrijk het rustigste alpenland. Zeker in Oostenrijk en Zwitserland is het vele malen drukker!

Ik vind Ischgl een goed gebied voor april. Ben vorig jaar in april geweest en de pistes waren perfect. Alleen de dalafdaling werd laat in de middag een beetje pappig. Als je daar geen zin in hebt pak je gewoon de gondel terug.

Wij gaan ook de 1ste week voor pasen op wintersport naar Mayrhofen, hoop echt dat de sneeuw nog goed is! Maar gelukkig zitten we dichtbij de Hintertuxer Gletsjer, dus skieen komt wel goed!!

Plaats een reactie